امام جمعه سابق اصفهان:

آنچه در دولت اتفاق می‌افتد با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و مقامات عالی است/ با چین و روسیه داد و ستد می‌کنیم؛ نمی‌خواهیم از فرهنگ آنها تبعیت کنیم

امام جمعه سابق اصفهان گفت: آنچه توسط دولت اتفاق می افتد با هماهنگی است و این طور نیست که یک کسی از سوی خودش بگوید با فلان جا ارتباط داشته باشیم و با فلان جا ارتباط نداشته باشیم. برداشت من این است که اینها در شورای عالی امنیت ملی و جلسه با مقامات عالی مورد بحث قرار می گیرد.

 آنچه در دولت اتفاق می‌افتد با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و مقامات عالی است/ با چین و روسیه داد و ستد می‌کنیم؛ نمی‌خواهیم از فرهنگ آنها تبعیت کنیم

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در خصوص موضع گیری ائمه جمعه درباره رابطه ایران با روسیه و چین، اظهار داشت: ارتباط با هر کشوری تا زمانی که نخواهد سوء استفاده کند، با عزت ملی ما مخالفت نداشته باشد و منافع کشور ایجاب کند، هیچ اشکالی ندارد. ما با آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورها نمی توانیم رابطه داشته باشیم اما اگر کشوری مثل چین یا روسیه بخواهد با ما داد و ستد کند، این کار را انجام می دهیم.

می خواهیم مصالح ملی در ابعاد اقتصادی و امنیت ملی تأمین شود 

امام جمعه سابق اصفهان افزود: ما نمی خواهیم از فرهنگ آنها تبعیت کنیم و می خواهیم مصالح ملی در ابعاد اقتصادی و امنیت ملی تأمین شود و این تصمیمات چیزی نیست که با شریعت مخالفت داشته باشد. به علاوه اینکه آنچه توسط دولت اتفاق می افتد با هماهنگی است و این طور نیست که یک کسی از سوی خودش بگوید با فلان جا ارتباط داشته باشیم و با فلان جا ارتباط نداشته باشیم. برداشت من این است که اینها در شورای عالی امنیت ملی و جلسه با مقامات عالی مورد بحث قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: به نظر من موضع گیری در برابر این مسائل باعث ایجاد اختلاف می شود. من نمی دانم چه کسی مخالفت کرده یا نکرده ولی من معتقدم ما باید به مصالح ملی، مشکلات مردم، مسائل اقتصادی ملت و امنیت کشور فکر کنیم و این ارتباطات هم از نظر بنده که بیش از 60 سال روی مسائل اسلامی مطالعه داشته ام هیچ اشکالی ندارد؛ تا زمانی که با دین، فرهنگ و عزت ملی ما منافاتی نداشته باشد. بهتر این است که ما بگذاریم سیاست نظام یکدست عمل کند و طرح بعضی از مسائل اختلاف انگیز، الآن به نفع کشور نیست.

مسئولین سیم خاردار دور خودشان نکشند

تقی رهبر در پاسخ به این سؤال که چرا برخی ائمه جمعه به مشکلات معیشتی مردم و فقر و بیکاری نمی پردازند و به صورت هماهنگ رابطه با چین و روسیه را مطرح می کنند، گفت: واقعیت این است که الآن مشکلات اقتصادی و گرانی هست و باید با زبان مصلحانه از ادارات بخواهند که به مردم رسیدگی کنند و مشکلات مردم حل شود. مسئولین هم  سیم خاردار دور خودشان نکشند و نامه امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر را عمل کنیم.

وی یادآور شد: دولتی که در این چند ماه آمده علی رغم مشکلات عدیده و بیماری کرونا توانسته اند موفقیت هایی به دست بیاورند. ما هم باید پشتیبانی کنیم تا مشکلات کشور حل شود.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    عالی جناب، اگر مردم بخواهند با اسراییل و امریکا رابطه برقرار کنند، باید چه کنند؟؟؟ چطور رای و نظرشان را بیان کنند؟؟؟ لطفا انها را ارشاد بفرما؟؟؟ فقط به راهپیمایی حکومتی استناد نکن که ان هم حداکثر 10 درصد مردم هستند. یا حق

  • ناشناس
    0

    شما فرهنگتونا با هیچ فرهنگی عوض نمیکنید چون متضرر میشید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها