آیت الله جوادی آملی: مسئولان تلاش کنند بین مردم و نان جدایی نیفتد/ دست خود را پیش دیگران دراز نکنیم و متکی به خود باشیم

یک مرجع تقلید گفت: نان طلب کردن از دیگران ننگ است. مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات باعث بی اعتنایی به اصل انقلاب نباشد.

آیت الله جوادی آملی: مسئولان تلاش کنند بین مردم و نان جدایی نیفتد/ دست خود را پیش دیگران دراز نکنیم و متکی به خود باشیم

آیت الله جوادی آملی با اشاره به لحظات وداع سیدالشهدا با اهل بیت (ع) گفت: حضرت به اهل بیت خود فرمود پس از شهادت من، شما اسیر خواهید شد، در هنگام اسارت آب خواستن ایرادی ندارد اما از کسی طلب نان نکنید، نان طلب کردن از دیگران ننگ است. ما چنین عقیده ای را باید حفظ کنیم و دست خود را پیش دیگران دراز نکنیم و متکی به خود باشیم و مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات باعث بی اعتنایی به اصل انقلاب نباشد.

مرجع تقلید شیعیان در مراسم گرامی داشت ولادت حضرت زهرا (س) و چهلمین سالگرد حماسه ششم بهمن ۱۳۶۰ آمل که در نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و با حضور مردم، مسئولین و خانواده های شهدا و طلاب آمل برگزار شد  با اشاره به مقام بی همتای حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بیان داشتند: خداوند در قرآن می فرماید «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً» او صاحب نفس مطمئنه است که بعد از وصول به این مقام، با جذبه می فرماید «ارجعی»! حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که خود شهیده است، صاحب مقام راضی بودن و مرضی العقیده و الفعل بودن است؛ رضای او رضای خداست و غضب او غضب خداست. ما با داشتن چنین ذوات قدسی و تاسی به آنها می توانیم در مسیر الهی گام برداریم.

وی ادامه داد: خداوند برای اینکه عظمت انسان کامل را نشان بدهد اعمال او را به خود و اعمال خود را به وی نسبت می دهد؛ گاهی کار خلیفه را کار مستخلف عنه و گاهی کار مستخلف عنه را کار خلیفه می داند و وقتی کار، کار خدا باشد قطعا مقبول خواهد بود. شهادت از جمله آن کارهاست که خدای متعال آن را کار خود می داند. در حادثه ششم بهمن ۱۳۶۰ آمل در هر ۱۵ دقیقه یک جوان به شهادت رسید و جان خود را فدای قرآن و عترت کرد. اگر خون در راه الهی بریزد قطعا فراگیر و ماندگار می شود.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند: شهید زنده است و مواظب جامعه است و برای ما دعا می کند، دعا و توجه شهید بیش از خون او اثر دارد؛ شهدا به خداوند عرض می کنند «وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ» یعنی به ما بشارت بده آنانی که راهیان راه شهادت هستند و در مسیر ما گام برداشته اند چه زمانی به ما ملحق می شوند؟! به آنها کمک کن و آنها را یاری کن تا به مقام ما بار یابند و دعای شهدا یقینا موثر است.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    کو گوش شنوا؟!!!

  • ناشناس
    0

    مسئولان خودشان این فاصله را ایجاد کرده اند

  • سخن
    0

    سیاست کشورداری اقتصاد و تولید و صادرات و...تمام اینها دانش امروزی هست و مسیر فراگیری دانش در سن جوانی از دانشگاه عبور میکند.

  • ایرانی
    1

    تنها راه نجات ملت کنار کشیدن آخوند ها از سیاست. کار را به کاردان بسپارید.

  • اکبر
    0

    خطاب به مسولان بود. یا به جیره خورهایی مثل اکثر آخوندهای مفت خور حزیون گوی.؟؟؟

    نظرات شما -
    • 0

      هزیون

  • مج
    0

    تو خودت حروم نخور بقیه پیشگش

  • ناشناس
    0

    بجاش ساندیس میدند

  • ناشناس
    0

    چرا مراجع دین در مقابل تنگناهای طولانی زمین گیر کننده ی مردم بوظیفه خود عمل نمی کنند؟!
    ---
    لطفا مراجع دین اگر میخواهند در مقابل خدا و ملت سر افراز و رو سفید بمانند ؛ نظر علمی کارشناسی خویش را بعنوان وظیفه ی نخست خود و بعنوان جهاد فی سبیل الله ، در باره ی همه ی کاستیهای کشور که مردم ایران ثروتمند را بعلت بی کفایتی اقتصادی دولتیان در پیاده کردن اقتصاد عدالت محور مقاومتی خود کفا ده سال است زمین گیر کرده و در مقابل عربده کشی دلار ؛ این معبود سرمایه داران از خدا بی خبر زالو صفت و آقا زاده های تازه به دوران رسیده ی دنیا پرست زمین گیر و خوار و ذلیل نموده است ، باید مستدل و مستند به قرآن و عقل برای اتمام حجت با تعیین ضرب العجل برای اجرا به دولتیان با قاطعیت علمی بیان کنند و تکلیف مردم را با چنین دولتهایی با دلایل قاطع روشن سازند.
    نمی شود به بهانه ی دروغین حفظ نظام مردم را که بحکم قرآن صاحب اصلی کشور ثروتمند ایران و صاحب اصلی ثروتهای ملی کشور خود هستند وجان و عزیزان خود را در راه حفظ ارزشهای قرآنی دین و در راه حفظ وطن خویش ایثار و فدا می کنند ؛ بپای بی کفایتی اقتصادی دولتها که دنباله رو بی چون و چرای اقتصاد انسان ستیز مکتب سرمایه داری غرب اند سالها زمین گیر و خوار و ذلیل و قربانی کرد.
    دولتبان بگویند در مقابل آز سیری ناپذیر یک مشت سرمایه دار مفت خور زالو صفت از خدا بی خبر و در مقابل خیانتهای بزرگ رانت خواران و رشوه بگیران و محتکران و اختلاس گران و آقا زاده های مفسد فی الارض بخشهای خصوصی و عمومی تا کنون چه اقدام قاطع باز دارنده ی قانون مندی را محض رضای خدا متناسب با جنایتها و خیانتهای بزرگ این مفسدان علنا و بی محابات و در خدمت به ملت و نظام و کشور انجام داده اند؟؟؟!!!
    اگر دولتیان توان این کار بنیادین سرنوشت ساز را ندارند از وجود و بقای آنان در قدرت بجز ادامه ی رنج ذلت بار ملت و هدر دادن داراییهای مردم و بیت المال و چیره کردن دشمنان بیگانه بر کشور چه بازده دیگری وجود دارد؟؟؟!!!
    چرا و با چه هدفی دولتیان ، اگر ادعا دارند که وفادار ملت و نظام و کشور خویش هستند ، با وجود ثروتهای بی شمار ملی در کشور که بهترین و نیرومند ترین پشتوانه ارزش پول ملی است ؛ ارزش این پول را روز به روز بخاطر افسار گسیختگی قیمت ارز بیگانگان پیوسته به دره ی عمیق نابودی سوق می دهند و توان ملت را بد تر از فقیر ترین کشورهای جهان نابود می کنند؟؟؟!!!

    نظرات شما -
    • بنده ی خدا
      0

      بشر در این دنیای بی قرار به چی دل خوش کرده است؟!
      ---
      سخن از حقایق محسوس رفتار منطق گریز و دین ستیز زمام داراران بشر از بدو ظهور این آفریده ی عاقل تا کنون که بحکم قرآن از اراده ی آزاد روی این کره خاکی برخوردار است یک سخن واقع گرا است که در زندگی بشر در همه ی سر زمینها و در همه ی کشورها و در سایه ی همه ی نظامهای بشری ، با دین و بی دین ؛ روی این کره خاکی تجسم عینی دارد!!!
      هنوز بشر دمدمی مزاج از بدو تاریخ وجود خود تا کنون در این دنیای بی قرار با چشم بستن به حقایق وحی اصیل الهی و دل بستن به من در آوردیهای خرافه گستران که در تضاد با این وحی هستند ، بدون داشتن هیچ دلیل اثبات پذیر ؛ بی هیچ حاصلی به رؤیای رسیدن به آرمان شهر که هرگز تحقق نخواهد یافت دل خوش کرده است .
      تنها جایگزین عملی خرد گرای این رؤیا ؛ پایبند شدن بشر به احکام و اعتقادات شناختهای سرنوشت ساز تحریف نشده ی وحی اصیل و بی خدشه ی خداوند به پیامبران الهی است ، که با بیان همه ی خوبیها و بدیها و بیان پیامدیهای گزینش خوب و بد ؛ بشر را در انتخاب آزاد گذاشته تا با عقل و اراده ی آزاد خود هر یک از گزینه های خوب و بد را که اراده می کند برگزیند ولی بی تردید پاداش یا مجازات پیامدهای طبیعی گزینش خود را پیش از مرگ و پس از مرگ ناگزیر دریافت خواهد کرد.

  • ناشناس
    0

    خانه از پای بست و یران است
    ---
    آقایان دین شناس !!! اصول شناختهای محکم و مفصل احکام واعتقادات حیات بخش و سرنوشت ساز دین قرانی خداوند را که به دستور خداوند حاکم و ناظر بر همه گفتارها و نوشته های دینی و مذهبی غیر قرآنی بشری هستند ؛ انبوه روز افزون من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری متضاد با قرآن و عقل دارند پیوسته ، با سکوت و مدارای مراجع دین شناسی ؛ در خود در می نوردند و مسخ و نابود می کنند ؛ ولی از شماها دین شناسان در این زمینه ی تباه کننده ی فراخ فرا گیر نطقی بر نمی خیزد؟؟؟!!!
    چرا شما دین شناسان این اصول را ، با پرهیز از آگاه سازی جوامع خود ، بی کاره رها کرده و تنها به جزئیات رفتار جوامع می پردازید؟؟؟!!!
    آیا شما دین شناسان تصور می کنید با این شیوه ی ناقص و بی حاصل خرد ستیز می توانید ناهنجاریهای جوامع بشری را اصلاح کنید و روی مسیر دینی هموار قرار دهید؟؟؟!!!
    چرا و با چه دلیل قاطع علمی قرآنی وعقلی اکثریت مراجع دین شناسی معروف و سایر سطوح دین شناسان از آگاه سازی بشر به این اصول محکم و مفصل وحیانی حیاتی سرنوشت ساز و به هشدارهای فراوان قرآن که با ترجمه به زبانهای مختلف در اختیار همگان است پرهیز می کنند و بیم دارند؟؟؟!!!
    چرا این مراجع ؛ توده های مردم متدین را به حال خود رها کرده اند که بدلبخواه خود با نادانی و غفلت هلاکت بار هرگونه می خواهند با انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات روز افزون بشری متضاد با قرآن و عقل دین داری و مذهب داری بنمایند و آب از آب تکان نخورد و این آقایان کم ترین خم به ابرو نیاورند؟؟؟!!!
    چرا از این فاجعه ی عظمی ، که بحکم خداوند در آیات قرآنی 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر و آیات فراوان هشدارهای محکم و مفصل قرآن تمام رفتار نیکوی بشر را تباه می کند ؛ هیچ اثری بر وجود این آقایان دین شناس آشکار نمی گردد؟؟؟!!!
    چراین فاجعه عظمای هلاکت بار فراگیر درهمه جا و حتی در رسانه های همگانی کشور و جود این آقایان دین شناس را برای تلاش جدی هیشگی اصلاح بنیادین و پایدار و خدا پسندانه دین داری و مذهب داری جوامع خود مطابق با رهنمودهای محکم و مفصل قرآن بگونه ای سازمان یافته ی علمی مثبت وسازنده هرگز به پیش تکان نمی دهد؟؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    حاج اقا شما نون برای مردم کارگر پیدا کن
    تا دستشون جلو کسی دراز نشه به خدا اب شرمنده عباس شد ما هم شرمنده زن و بچه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها