روزنامه جمهوری اسلامی:

آفای رئیس جمهور! جمشید بسم‌اللهِ امروز کیست؟/ چرا اخلال کنندگان بازار ارز را معرفی و برخورد نمی‌کنید؟

رئیس جمهور دیروز از اخلال گران بازار ارز گفت؛ اینک سوال این است چرا این افراد معرفی و با آنها برخورد نمی شود؟

آفای رئیس جمهور! جمشید بسم‌اللهِ امروز کیست؟/ چرا اخلال کنندگان بازار ارز را معرفی و برخورد نمی‌کنید؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: "خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه‌روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند."این، سخن صریحِ رئیس‌جمهور است از یک "بیماری اقتصادی". بیماری هولناک اقتصادی که دامنه‌اش را در همه عرصه‌های زندگی هم پهن کرده است.

خواندن این خبرِ تلخ ما را به یک سؤال مهم می‌رساند. همان که یک دانشجو از رئیسی می‌پرسد؛ "چرا این افراد را معرفی نمی‌کنید؟" حتی این را هم می‌شود اضافه کرد که چرا "برخورد" نمی‌کنید؟ شما که – الحمدلله – مبسوط‌الید هستید و توانا به برخورد؟

جواب بخش اول را رئیس شورای امنیت ملی به آن دانشجو می‌دهد؛ "دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر موضوع هستد." اما بخشِ دوم سؤال یا به تعبیری دیگر سؤال دوم به قاعده می‌ماند برای بعد از شناسایی و احتمالا دستگیری. اما امید واریم این بار قصه شبیه ماجرای "جمشید بسم‌الله" نشود. یادمان هست که بعد ازنام بردن او توسط معاون اول دولت دهم، او دستگیر و مشهور شد اما دلار و دیگر ارزها راه خود را رفتند. بازار به راه خود رفت و نه دستورها که بازداشت‌ها هم چندان توفیقی نیافزود.

رئیس جمهور در توضیح گزاره نخستِ خویش این را هم گفت که: "برخی از این افراد در داخل و برخی نیز در خارج از کشور در محافل و فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند."

با این حساب مسببان داخلی موضوع که در دسترس هستند. خارج‌نشینان دخیل را هم می‌شود از طریق اینترپل پیگیر احوال شان شد. نگذاریم این بار هم قسر در بروند آنانی که قصر آرزوهای خود را بر آواره امید مردم جستجو می‌کنند. این از آقای رئیسی هم انتظار است و هم ساخته است که در کنار سخن، حتما عمل کند. شرایط او با دولت سابق فرق می‌کند. منتظریم آقای رئیس‌جمهور درعمل ثابت کند که واقعا این یک فرافکنی نیست، ان‌شاالله!

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • رضا
    0

    جمشید بسم الله توی کابینه دولت هست و اسم واقعیش کسر بودجه هست.

  • ناشناس
    0

    همه سرداران سپاه و سهمیه بگیران جمشید بسم الله دیروز و امروز هستند

  • فرداد
    0

    همه باهم شریک هستند رئیسی که که نمی تواند جلو شرکای خود بایستد

  • علی
    1

    جمشید بسم الله آخوندها، اعضاء دولت ، نمایندگان مجالس خبرگان ، شورا ،مصلحت ، نگهبان و یقیه مسئولین رده بالای ولایت اسلامی مانند رفیق دوست و امثالهم که تا هستند همین اش است و همین کاسه .

  • همشهری
    0

    رئیسی اول باید معون خودش را بگیرد . بعد اطرافیانش و در نهایت خودش هم به آنها ملحق شود و تا وقتی همه شان در خانه ای حبس باشند ملت از ظلم و گرانی روز افزون در امان خواهد بود .

    تحریم داخلی شدید تر از تحریم های بین المللی است .

  • ناشناس
    11

    روزنامه جمهوری درزمان روحانی لال مانی گرفته بود این همه فساد که ادامه اش هنوز منقطع نشده وهر روز جز ییات تازه اش رو می شود تازگیا زبان باز کرده وکاسه داغتر از اش شده

  • نیری
    1

    اگه نرخ ارز آزاد بالا نره اینا با چه بهانه ای نرخ ارز صرافی ونیمایی را که خودشون دخیل هستن بالا نگه دارن ودرامد کسب کنند وهم هوای صادرکنتده های عزیزشونو واسه تشویق صادرات داشته باشن با یه نگاه به نرخ ارز نیمایی وصرافی متوجه حرفام خواهید شد والا دستگیری چندتا دلال که واسشون ماری نداره

  • ناشناس
    0

    جناب رئیسی چرا به مردم ادرس غلط می دهید اقتصاد تحریم شده چه به حق یا به ناحق تحط نفوذ امریکا در پی اتم خواهی حاکمیت برای بقای بیشتر مسقیم به مذاکرات و تحریم ها گره خورده اگه مسئله هسته ای وبانکی که نان دانی شده برای عدهای از مسئولین حل شود همه مشکلات کشور حل خواهد شد هواپیما های تجاری و مسافری و حتی نظامی به گفته مسئولین در حدود 50 درصد زمین گیر شده اند اقتصاد ویران شده مردم مایحتاج روز مره خود رو به سختی تامین میکنند درست می فرمائید مایحتاج مردم به وفور در بازار است می دانید چرا چون مردم قدرت خرید خود را از دست دادن و توان خرید مانند سال های قبل ندارن شما که یک کابینه مستقل برای اقتصاد غیر از کابینه مرسوم تشکیل دادین حتما این حرفها رو به شما گفتن انهم بصورت اقساط در ثانی چیزی که عوض داره گله نداره در دولت قبلی با امضائ برجام شما و همفکران شما مخصوصا پدرزن جنابعالی در هر موقعیتی دولت را می کوبیدن در هنگام مذاکرات موشک ازمایش میکردن تا بهانه بدست طرف مقابل بدهند (بنده مخالف موشک داشتن کشور نیستم ولی ظریفی می فرماین هر سخن جائی و هر نکته مکانی دارد)در اخر هم کسی مثل ترامپ زیر همه توافقات زد شما ها و طرف امریکائی ضرر نکردین این وسط مردم مثل گوشت قربانی شدن

  • ناشناس
    0

    مثل این آقایان که تازه مثل اون تازه عروس است که رقص بلد نبود می گفت زمین کج است

  • ناشناس
    0

    پایان انقلاب با رئیسی 1401حکومت ایران فرار غیر قابل پیش بینی را تجربه خواهد کرد مردم از این نوع حکومت من درآوردی خسته شده اند

  • راد
    0

    گوش مردم از این حرفها پر هست این اخلال گران اینقدر قدرت دارن که نمی توانند جلوشان را بگیرند پس چرا کنار نمیرن ؟ برای شما خیلی بد هست که توان مقابله را ندارین وپول کشور این همه افت کرده

  • حسین
    0

    در داخل جمشید بسم اله و سلطان و دلال و عوامل بیگانه در خارج آمریکا و اروپا و عربستان و غیره با این توهمات نمیشه مثل یک کشور نرمال پیشرفت کرد و دنیا را مقصر بی کفایتی خود دانست.

  • علی
    0

    هیچوقت جمشید بسم اللهی وجود نداشته و ندارد سیاستهای دنیا ستیزانه در سالیان طولانی ایران اقتصادش روابطش با دنیا مردمش و ارزش پولش رو ازبین برده و میبرد و تئوریسین ها و نظریه پردازان و مجریان طرحهای دنیا ستیزی ادرس جمشید بسم الله ها را به مردم میدهند که خودشان را تبرئه کنند چون ریاست ها و مناصب رو موروثی و فامیلی کرده اند و همیشه یا خودشون راس کار هستند یا اطرافیانشون نمیتوانند هیچ زمانی اجازه بدهند انگشت اتهام به متهم واقعی نشانه برود و با این ادرس های غلط همه چیز بر گردن دشمنان و افراد مجهول الهویت است و هیچ مسئولیتی رو گردن نمیگیرند .

  • دادا
    0

    جمشید بسم الله خودشان است کی را بگیرند کجای کاری اینا از درامد دلار با خالی کردن جیب ملت کشورداری میکنند وقتی همه چی تحریم شده پس چی داریم بجز فروش دلار و بالا بردن قیمت ان 85 ملیون ملت ایران مرده متحرک شدند فقط حرکت میکنند فقیر و فقیر تر میشوند هر روز ولی اینا ماهی 80 ملیون حقوق از بیت المال حلیشون نیست چه خبره چون وضع خودشان خوب و خوب است

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    سواد اینکار را نداری و اینکاره نیستی .راحت برو کنار و یک کشور و ۸۵ میلیون انسان را بدبختر نکن ای خود خواه و تشنه قدرت !!!
    مردم در تنگنا و مشکلات شدید اقتصادی هستند بفهمید ...!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها