شریعتمداری: اینکه باقری خانم‌ها را مستقیم نگاه نمی‌کند نشانه تعهد و نجابت اوست

مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: چرا مدعیان اصلاحات به اسلامی و انقلابی بودن دکتر باقری‌کنی اعتراض می‌کنند و آراستگی وی به پاکدامنی و نجابت را «نقطه ضعف» می‌دانند؟!

شریعتمداری: اینکه باقری خانم‌ها را مستقیم نگاه نمی‌کند نشانه تعهد و نجابت اوست

حسین شریعتمداری با انتشار مطلبی تحت عنوان"نجابت است یا نقطه ‌ضعف ؟!" به گزارش اخیر روزنامه شرق واکنش نشان داد و نوشت: روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «باقری‌کنی در آزمون وین» به توصیف شخصیت آقای علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مسئول تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان در دولت جدید پرداخته است.

شرق در بخشی از گزارش خود می‌نویسد؛ «علی باقری میانه خوبی با رسانه‌ها نداشته و به نظر می‌رسد ویژگی‌های شخصی او موجب این رفتار می‌شود. خصوصیات اخلاقی و رفتاری‌اش شبیه جوانان مذهبی دهه ۵۰ و ۶۰ است؛ مردانی که خانم‌ها را مستقیم نگاه نمی‌کنند و حتی در جلسه کاری آنها را خواهر صدا می‌کنند. اگرچه برای شناخت شخصیت یک فرد این مصادیق اصلا کافی نیست، اما می‌توان تا حدودی متوجه نوع برخورد افراد شد و احتمال داد که این جنس رفتار در طرف مقابل می‌تواند فضای بسته‌ای ایجاد کند.»!

آیا این توصیف از آقای باقری که «خصوصیات اخلاقی و رفتاری‌اش شبیه جوانان مذهبی دهه ۵۰ و ۶۰ است» و اینکه « خانم‌ها را مستقیم نگاه نمی‌کند و حتی در جلسه کاری آنها را خواهر صدا می‌کند » اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات یک فرد متعهد و معتقد به «اسلام» و «انقلاب» نیست؟

1169771_875

آیا مدعیان اصلاحات که روزنامه شرق یکی از اصلی‌ترین تریبون آنهاست، با اسلام و انقلاب مشکل دارند؟!

و یا «پاکدامنی» و «نجابت» را برای دیپلمات‌ها برنمی‌تابند؟! آیا مسئولانی را شایسته می‌دانند که اسلام و انقلاب و نجابت و حیا را ترک گفته باشند؟! اگر اینگونه نیست، چرا به اسلامی و انقلابی بودن دکتر باقری‌کنی اعتراض می‌کنند و آراستگی ایشان به پاکدامنی و نجابت را «نقطه ضعف» می‌دانند؟!

نویسنده روزنامه شرق بعد از اعتراض به پاکدامنی دکتر باقری کنی، نتیجه گرفته است که«این جنس رفتار در طرف مقابل می‌تواند فضای بسته‌ای ایجاد کند»! و توضیح نمی‌دهد، و شاید هم با نگاه مبتذلی که در اعتراض به پاکدامنی ایشان داشته است، از بیان منظور اصلی خود طفره می‌رود! برای کشف کاربرد دیدگاه یاد شده، کافی است به فاجعه‌ای که این طیف، با این دیدگاه طی ۸ سال گذشته بر سر مردم آوار کرده‌اند نیم نگاهی بیندازید، و سپس ادعای آنها درباره « بلد» بودن دیپلماسی ! و « تخصص»! در مذاکره را به قضاوت بنشینید. در این حالت به وضوح می‌توان فهمید که چرا مدعیان اصلاحات از اسلامی و انقلابی بودن و پاکدامنی دکتر باقری تا این‌اندازه عصبانی هستند و نیز، به آسانی می‌توان درک کرد آنچه با عنوان نگرانی از «فضای بسته»! از آن یاد می‌کنند، غیر از تسلیم دربرابر باج‌خواهی دشمنان و فروش یکجای ملت و منافع ملی به دشمن، مفهوم دیگری نمی‌تواند داشته باشد!

و بالاخره این احتمال نیز وجود دارد که گزارش یاد شده بدون اطلاع آقای رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق به چاپ رسیده باشد! که اگر هم چنین باشد، اولاً از ایشان رفع مسئولیت نمی‌کند و ثانیاً بسیار تعجب‌آور است که نامبرده از آنچه در روزنامه تحت مسئولیتش می‌گذرد بی‌خبر باشد! و در هر حال، از ایشان انتظار می‌رود در پی اهانت سخیف مورد اشاره، از ملت مسلمان ایران و همه مسلمانان عذر‌خواهی کند.

منبع: روزنامه کیهان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • تقی معمولی
    0

    از آن مترس که های وهو دارد
    از آن بترس که سر به تو دارد

  • غریبه
    0

    خاک بر سرت با این طرز تفکرت.

  • مومن پیشانی سوخته
    0

    کسی را میشناسید که زیر نور دوربینها و پروژکتورها و صدها چشم چون ملا ئک نباشد.آدمی در ظاهر نقش بازی میکند در خلوت زندگی میکند .

  • نازنین
    0

    نشان دهنده شخصیت خانوادگی وفقر فرهنکیشه

    نظرات شما -
    • کامبیز
      0

      تو خودت فقر فرهنگی داری، ولی متوجه فقرت نیستی.

  • دوست
    1

    دامن زدن به امور فرعی وبی اثر ازهرکسی باشد نشانه مرض وغرض است.واز شما جناب شریعتمداری زشتر وقبیح است که به هر موضوع ورود ویکسویه حکم صادر میکنی فرد پر حاشیه ومنفی باف وتنش افرین هستی خود بزرگ بینی صفت ویرانگریست که در وجودت مستقر شده.اگر روزه سکوت بگیری ضررت کمتر است.پیر مرد تا کی تفرقه ونفاق افکنی.

  • رحمان
    0

    اين اقاى باقرى هنوز ياد نگرفته كه بايد مثل اون خانوم كنار پرچمش وايسته لعنت به جهل

    نظرات شما -
    • من
      1

      واقعا که لعنت به جهل! اگر به عکس گرفتن مسئولین دیگر کشورها دقت کنی میبینی که اون خانم بد وایساده نه ایشون

    • 0

      موقعی که غربیها پشت به پرچمشون وا می ایستند ایراد می گیرید چرا باقری کنار پرچم ایستاده. زمانی که غربیها کنار پرچمشون می ایستند اشکال می کنید چرا باقری مثل اونها نیست. برای شماها معیار فقط غربی ها هستند. لعنت بر جهل.

  • سرخوش
    0

    هنوز هیچی نشده میخواهند از باقری یک قهرمان ملی یک اعجوبه یک رویین تن بسازند آقا بگذارید کاری انجام بشود،دو تا تحریم رفع بشود،مردم ببینند بعد غوغا به پا کنید،یکی میگه باقری یک تنه خودش تنها یک لشکره،یکی میگه مستقیم به خانمها نگاه نمیکنه و‌‌‌...مطمئمن باشید همه ملت به ادمها ومسئولین خوب کشور که عددشان از انگشتان یک دست هم کمترند افتخار میکنند وهمین عده قلیل واند ک خوبرا غنیمت میشمارند پس ناز به غوغا سالاری نیست هنوز هیچی نشده توقع مردم را بالا نبرید

  • ناشناس
    0

    اگه نگاه به زنها کنه دیگه ولش نمی کنن از این قد وهیکل ازاین زلفکانه بور

  • چی میگی
    1

    تو مجلس انقلابیون فقط کم مونده بود کاترین اشتون را ماچش کنند. اینو چی میگی

    نظرات شما -
    • M
      1

      خداروشکر آلزایمر هم که گرفتی.اونی که داشت اشتون رو قورت میداد مازنی اصلاح طلب و بقیه اراذل اصلاح طلب بودن

    • M
      0

      درضمن اون بنده خدا هم موگرینی بود نه اشتون

  • ایرج میرزا
    0

    نمی‌دونم چرا به یاد شعر حجاب ایرج میرزا افتادم

  • عادت
    0

    عادت داره حرف بزند ...خوب و بدش مهم نیست اونم تو حاشیه ...

  • امیر
    1

    مستقیم نگاه نمیکنه یعنی چی؟ یعنی داره ازتوآیینه نگاه میکنه؟یااینکه مثل رانندگان،که دنده عقب گرفتن بجای اینکه سربرگردونند عقب،ازتو آیینه به عقب نگاه میکنند؟؟چوم!

  • ناشناس
    0

    نگاه بکنه یانکنه تحریم سرجاشه

  • مولوی
    0

    واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند
    چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند
    این جور ظاهر سازیها دیگه نخ نما شده جناب شریعتمداری
    تجربه چهل و سه سال حاکمیت جمهوری اسلامی نشون داده هر کسی در ظاهر نجیب تره در باطن فاسدتره.
    عکسهای جناب محمود خاوری را با چفیه و ظاهر انقلابی در سایتها نگاه کنید.ایشون اون زمان جزو افراد نجیب نظام بودن.

  • شهرام.ر
    0

    شیخ طوسی هم از نظر کیهان یکی از افراد نجیب ، اسلامی، انقلابی و پاکدامن جمهوری اسلامی است چون مستقیما به خانم ها نگاه نمیکنه.ملاک فقط ظاهر آدما ست هرکس پیشونیش رو با مهر داغ ، بیشتر سوزاند انسان تر !!! است.

  • چواد
    1

    معلومه نجابت زیادی دارد به خاطر حاج خانمه پشتش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است.آفرین براین نجابت.......

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    ببند دهانت را...... از اینجور آدمها باید بیشتر ترسید...
    اصل و منافع مردم و کشور را رها و به جزئیات و حاشیه چسبیداید !!!
    لعنت بر شما و تفکرات و توهمات شما تندروها که رنگ و بوی انسانیت و حتی اسلامیت ندارد..

  • ناشناس
    0

    کسی که اعتقاد قلبی به حلال و حرام و محرم و نامحرم داشته باشد خود را در معرض گناه (رویارویی و مواجهه با زنان نامحرم) قرار نمی دهد و از پذیرش شغل دیپلمات و مأمور سیاسی خارجه بودن حذر می کند. اینکه در خارج از کشور در ملاقاتهای خصوصی با دیپلمات های زن خارجی روبروی آنها بنشینی و سرت را پایین بیاندازی و زیر چشمی و یواشکی ماتحت آنها را از زیر ببینی با اینکه بطور مستقیم صورت آنها را نگاه نکنی و با آنها دست ندهی منافات دارد!

  • ناشناس
    0

    اگر کنی به صورت اون زنه نگاه میکرد، و سپس او را به عقد و یا صیغه خویش در می آورد، شاید تحریم ها را با پرچم اسلام که به بلاد کفر میکوباند، زودتر برطرف میکرد، و دنیای مردم را آباد میکرد.ایکاش یه گوشه چشمی به اون زنه می‌انداخت. حیف شد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو چقدر ساده ای؟! بهترین ها حوری ها را در اختیار دارند و کاری را که عراقچی می توانست ظرف ۱۰ روز به پایان برساند نگذاشتند تمام کند چونکه یا نمی خواستند این قضیه (کشمکش بر سر برنامه هسته ای ایران) فیصله یابد یا اینکه می خواهند با سفر به وین و استفاده از غذاهای رنگارنگ هتل و سوار شدن بر خودروهای آخرین سیستم تشریفاتی اتریش و گشت و گذار در خیابانهای وین با مذاکرات طولانی و متعدد سند احیای برجام را به نام خود بزنند! ولی اکثریت جوانان به مدد تحصیلات عالی هوشیار و فهمیده شده اند و گول فضاسازی و نقش بازی کردن آنها را نخواهند خورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها