عباس سلیمی نمین: در رد صلاحیت لاریجانی ادله‌ ارائه شده را قابل پذیرش نمی دانم/ شورای نگهبان گزارش های غلط ندهد

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در برنامه دستخط درباره رد صلاحیت لاریجانی گفت: ادله‌ ارائه شده در رد صلاحیت لاریجانی را قابل پذیرش نمی دانم.

عباس سلیمی نمین: در رد صلاحیت لاریجانی ادله‌ ارائه شده را قابل پذیرش نمی دانم/ شورای نگهبان گزارش های غلط ندهد

عباس سلیمی نمین در برنامه دستخط درباره رد صلاحیت لاریجانی گفت: ادله‌ ارائه شده در رد صلاحیت او را قابل پذیرش نمی دانم.

وی در این باره گفت: فکر نمی کردم لاریجانی رد صلاحیت بشود، شورای نگهبان بعضی جاها مر قانونی عمل می کند بعضی جاها استنباط می کند. مر قانونی یعنی اینکه این ویژگی در من با قانون سازگاری دارد یا نه. اما بعضی از آنها هم استنباط کسی است که در شورای نگهبان است. من در این زمینه این استنباط را قطعا غلط می دانم و ادله ای که ارائه شده را قابل پذیرش نمی دانم.

او در ادامه افزود: من ضمن اینکه جایگاه شورای نگهبان را بسیار بسیار مهم و تعیین کننده در نظام می دانم برای حفظ و سلامت نظام و صیانت از منافع مردم چرا که هر چه ما در گیر مسائل روزمره زندگی می شویم اشرافمان بر سیاستمداران کمتر می شود. ما در دهه 60 اشرافمان بر سیاستمداران خیلی بیشتر از امروز بود چون وقت صرف می کردیم و سیاستمداران را رصد می کردیم. سیاستمدران روز به روز دارند پیچیده تر می شوند و طبیعتا وجود جایگاه هایی مثل شورای نگهبان بسیار ضروری است اما در عین حال آیا به خطای انسانی در این زمینه قائل نیستم؟ چرا قائلم.

سلیمی نمین گفت: من معتقدم بیش از هر جایگاهی خود شورای نگهبان باید از منزلت خودش دفاع کند و مراقبت کند که گزارش های غلط ندهند. این را رهبری هم گفتند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • شهروند
    0

    خدا رو شکر که نیومدچندسال رییس مجلس بود چه گلی زدبه سر این ملت بجزبیچارگی!

  • فرهاد
    0

    بخاطر اینکه اردشیر عراقی هستند چرا درمورد سلطان احمدی نژاد چنین حرفی بر زبانت نیاموردین

  • خسروبیک
    0

    نتیجه مطلوب مورد نظر را نباید ریسک کرد .شما به باب راز مگو مراجعه فرمایید قانع میشوید.صلاح مملکت خویش را خسروان دانند.قانع شدی کاتب

  • سامان بیگ
    0

    تو کی هستی که قابل پذیرش بدونی .شورای نگهبان کارش درسته و خیلی ممنون که ارده شیره را راه نداد. برادران لاریجانی رو نمیخایم.

  • هما
    0

    آقای سلیمی نمین شما افشاگریهای آقای احمدی نژاد راجع به خاندان لاریجانی را چگونه ارزیابی می کنید

  • سعید1400
    0

    خاندان لاریجانی هرگز بین اقشار مختلف جامعه از مردم عادی گرفته تا بسیجی ها و... محبوبتی نداشته. در انتخابات ریاست جمهوری سال های قبل نیز با رای بسیار پایینی که گرفت این رو مشاهده میکنیم. مظلوم نمایی اقای لاریجانی که 12 سال ریس مجلس بوده و قبلش هم سال ها در سمت های مدیریتی حساس بوده فقط برای فریب مردم هست.ایشون باید پاسخگو پاشن و بگن این همه سال مسئولیت داشتن چه خدماتی داشتن؟ اما برعکس ایشون طلبکار شدن. البته حافظه تاریخی مردم این ضعیفه و ممکنه همین فرد برای یه عده از مردم در کسوت فرشته نجات ظاهر شه. لاریجانی ها زرنگن و خوب مردم ایران رو شناختن و برا همینه سالهاست این خاندان در راس قدرتن.خخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها