دفاع رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق از عملکرد حسن روحانی در ریاست ستاد ملی کرونا

رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق به انتشار گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره مدیریت کرونا و طرح مطالبی در خصوص عملکرد ستاد ملی مبارزه و کرونا و شخص رئیس‌جمهور سابق، واکنش نشان داد.

دفاع رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق از عملکرد حسن روحانی در ریاست ستاد ملی کرونا

محمود واعظی در واکنش به گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره مدیریت کرونا با رد روح حاکم بر گزارش این کمیسیون اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور، به پیشنهاد شواریعالی امنیت ملی و تایید مقام معظم رهبری ، ستاد فراقوه‌ای مبارزه با کرونا متشکل از قوای سه گانه و نهادهای نظامی و امنیتی کشور تشکیل و باز به تصویب شورای عالی امنیت ملی و تایید رهبر انقلاب اسلامی، مصوبات این شورا همسنگ مصوبات شورای عالی امنیت ملی قلمداد شد.

این عضو سابق ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: بنابراین تمام سیاست‌گذاری‌ها در زمینه کرونا در کشور به هیچ عنوان قابل انتساب به شخص رئیس‌جمهور سابق نیست و این سیاست‌گذاری‌ها کارنامه همه اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا به شمار می‌آید.
واعظی در عین حال فرایند تصمیم‌سازی در ستاد ملی کرونا را نظر اکثریت دانست و تاکید کرد: مبنای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، پیشنهادات دستگاه‌های مختلف دخیل در امر کرونا و سازوکار تصمیم‌سازی در آن همواره بر اساس تصویب اکثریت بوده است. این یعنی تصویب یک مصوبه در ستاد به معنای موافقت همه اعضا بوده و به همین دلیل انتساب برخی تصمیمات به شخص دکتر روحانی یا وزیر بهداشت یا هر فرد دیگری در ساختار ستاد ملی مبارزه با کرونا صحیح نیست.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق، در خصوص انتساب برخی مصوبات خاص ستاد ملی مبارزه با کرونا به رئیس‌جمهور سابق نیز ، عنوان کرد: اساساً فرایند تصمیم‌سازی در حوزه کرونا،‌ چندلایه‌ای و تابع سازوکارهای روشنی بوده است. مصوبات مربوط به مدیریت کرونا در ابتدا در کمیته‌های تخصصی، پس از آن هم به ترتیب در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی و جلسه روسای کمیته‌های تخصصی و نهایتا در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد بررسی قرار می‌گرفت و در صورت عبور از هر چهار مرحله، مصوب تلقی شده و برای اجرا ابلاغ می‌شد.
وی افزود: بنابراین ادعای تصمیم‌گیری شخصی رئیس‌جمهور یا هر مرجع یا نهاد دیگری در این زمینه به کلی عاری از صحت است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • هموطن
    0

    تو رو محمود به خدا قسمت میدم خیلی هم از دوستت و دولت دوستت طرفداری نکن روحانی که کلا از اول کامل قرنطینه بود به خاطر کرونا

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اگه تو از دولتتون حمایت نکنی پس کی حمایت کنه....!!! از قدیم گفتن چوبو که ورداری گربه دزده حساب کار دستش میاد این آقا دقیقا رئیس جمهور در سایه ی دولت قبل بودن و حالا بدجوری دردش گزفته و وحشت کرده که دستش رو بشه

  • حسین
    1

    روحانی مردم را بیچاره کرد هیچ جای دفاع نداره تمام روسای جمهور سابق یک نقاط قوت وضعفی داشتند ولی دولت روحانی بدترین ضعیف ترین دولت تاریخ کشوراست که اقتصاد مملکت رانابود کرد وبزرگترین تورم جهان رابرکشور کرد.

  • کوید19
    0

    پرسیدند شاهدت کیه؟

  • مح
    0

    اگر همایت نکنید چکاری می توانید

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی مصوبات را اجرا نمی کرد هر چی خودش می گفت همان باید اجرا می شد به نظرم واعظی همه کاره روحانی بوده باید ایشان را محاکمه کنند

  • کامی
    0

    کار این مملکت اگر با این شیرین عقلها غیر از این بود میشد به معجزه باور داشت.

  • ی ط
    0

    معمولا تاریخ را قوم قالب می نویسند.میخواهند بگویید روحانی خائن بود.

  • علی
    0

    میشه دیگه حرف .....نزنی بدتر مردم را ناراحت می کنی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها