عضو شورای نگهبان:

همانطور که تحریم به عنوان یک بلا، موجب رشد شده، کرونا را هم می توان به نعمت مبدل کرد

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: کرونا یک بلا است و همانگونه که تحریم به عنوان یک بلا، موجب رشد و کمال ایران شده است، در صورت برخورد صحیح با کرونا می‌توان این بلا را به نعمت مبدل ساخت.

همانطور که تحریم به عنوان یک بلا، موجب رشد شده، کرونا را هم می توان به نعمت مبدل کرد

آیت الله سید محمدرضا مدرسی، امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با محکومیت انفجار تروریستی در افغانستان گفت: آمریکا پس از شکست و خروج افتضاح آمیز از افغانستان با حقد و کینه بیشتری درصدد انتقام است و بر این اساس با تحریک داعشی‌ها و انتحاری‌های نادان بیش از ۱۰۰ مسلمان شیعه افغانستانی در حال نماز و عبادت خدا را در روز جمعه به خاک و خون کشید.آمریکا درصدد انتقام از جهان اسلام است

وی افزود: این جنایت تروریستی که به شهید و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ مسلمان افغانستانی انجامید با محکومیت جهانی مواجه شد به گونه‌ای که حتی دشمنان در قبال این جنایت واکنش نشان دادند.

امام جمعه موقت یزد تأکید کرد : این جنایت نشان دهنده بیچارگی آمریکایی است که رسوای جهان شده است.

مدرسی با اشاره به حوادث خونین روز گذشته در لبنان اظهار داشت: توطئه آمریکا در لبنان به برکت مقاومت حزب الله و همپیمانان داخلی و حمایت‌های ایران به بن بست رسیده و این کشور نتوانست به اهداف خود برسد. جنایت خونین در لبنان که به دست عوامل آمریکا رقم خورد، تکرار جنایت افغانستان به شیوه‌ای دیگر بود.

وی دولت آذربایجان را نسبت به گرفتار شدن در توطئه آمریکا برحذر داشت و ادامه داد: دولت و رئیس جمهور آذربایجان بدانند در منطقه اسلامی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند و نباید دشمنان اسلام را در کشور خود و مرز‌های ایران راه دهند.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گفت: یکی از مهمترین رویدادی هفته آینده را هفته وحدت تشکیل می‌دهد. شیعیان و اهل تسنن اشتراکات بسیار زیادی دارند، اما در حالی که دشمن به شدت درصدد زدن ریشه اسلام است، شاهد اختلافات شدید میان مسلمانان هستیم.

وی تصریح کرد: این اختلافات به جایی رسید که شاهد سربرآورده تکفیری‌ها بودیم تا کشتار میان مسلمانان را ترویج داده و دشمنان به نظاره این جنگ میان امت اسلامی بپردازند.

مدرسی درباره تداوم بیماری کرونا در جامعه خاطرنشان ساخت: ویروس خطرناک و منحوس کرونا مشکلات فراوانی به وجود آورده و صدمه‌های اقتصادی و اجتماعی و روانی زیادی را پدیده آورده است، اما متاسفانه برای رفع این بلا فقط به مسائل مادی بسنده و از راهکار‌های معنوی غفلت شده است.

وی افزود: کرونا یک بلا است و همانگونه که تحریم به عنوان یک بلا، موجب رشد و کمال ایران شده است، در صورت برخورد صحیح با کرونا می‌توان این بلا را به نعمت مبدل ساخت.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: دولت به شدت تلاش می‌کند مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات کشور را برطرف کند و امیدواریم بتواند در این زمینه موفق باشد.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه، هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و ادامه داد: از تلاش‌های عزیزان نیروی انتظامی که بازوان توانای جمهوری اسلامی در حفظ امنیت مردم هستند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    بلای اصلی سال ۱۳۵۷ برای این کشور آمد اینقدر هم ویروسش قوی که متاسفانه تا کنون واکسنی برایش کشف نشده حاج آقا

  • کاربر ناشناس
    0

    اجناس وطلاومرغ وبرنج وووووووووومسیولین هشت ساله تحریم کردنندظلمی که به مردم کردوندیزیدوصدام وبوش نکرد همش میگوییم امریکا

  • کاربر ناشناس
    0

    کرونا نعمت است نه بلا

  • نیری
    0

    حاج آقا من نمی‌دونم شما رشد را در چی میبینید آیا فقیر شدن کوچک شدن سفره مردم یا پولدار شدن اقلیت به دلیل داشتن ملک و املاک وسرمایه و یاصادرات بی رویه تولید کنندگان و صادر کنندگانی که به تشویق دولت ومنافع شخصی وارزاوری مایحتاج مورد نیاز مردم را صادر میکنندو موجب افزایش چند برابری اجناس شدند.یا اینکه رشد را در انحصار تولیدکنندگان داخلی خودرو لوازم خانگی داخلی میدانید که به دلیل بی رقیب بودن در بازار می‌تازند وکالتهای بی کیفیت خود را به هر قیمتی که می‌خوان به مصرف کننده داخلی میفروشن وراهی برای انتخاب مصرف کننده وسلیقه او باقی نمیذارن .آیا تو کشورهای دیگه دست مصرف کننده برای انتخاب اینچنین بسته بسته است ؟ آیا در کشورهای دیگه علاوه بر تولید داخلی واردات با گمرک عوارض منصفانه انجام نمیشه ۰کشور داره هر روز میلیونها دلار ۱رر میده وای حضرات در حال جمع بندی هستن ویرایش انجام مذاکره امروز وفردا وبزودی بزودی میکنند. بابا اونی که روز بروز مردمش کمرشون خم شده ماییم نه امریکا

  • قلی خان
    0

    خطیبان جمعه توجه داشته باشند که بازخوانی اخباریکه مردم بارها از رسانه های مختلف شنیده اند خسته کننده .تکراری وبی فایده هست.فقط نعمت بودن کرونا جدید بود حیف که کوتاه ومختصر فرمودین .جا داشت کل خطبه را به این موضوع دست اول ناب اختصاص میدادین تا مخاطبین با گوش جان توجه کرده وبهره کامل میبردند.خدا قوت نازنین

  • کلاه قرمزی
    0

    انشالله این نعمت نصیب شماها و خاندانتون بشه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها