دبیرکل حزب سبز:

حزب کارگزاران بعد از مرحوم هاشمی اثرگذاری خود را از دست داد

دبیرکل حزب سبز گفت: اصلاحات بعد از عملکرد دولت روحانی عملا پاسخی برای افکار عمومی ندارد و دفاعی هم نمی‌تواند از عملکرد خود داشته باشد.

حزب کارگزاران بعد از مرحوم هاشمی اثرگذاری خود را از دست داد

حسین کنعانی مقدم درباره ادامه حیات سیاسی جریان اصلاحات گفت: تا زمانی که یک جریان سیاسی در بین احزاب سیاسی طرفدار دارد می‌تواند به حیات سیاسی خود ادامه دهد. البته هر جریان سیاسی یک تاریخ مصرفی هم دارد؛ زمانی که یک شعارهایی را مطرح می کند و به واسطه آن شعارها قدرت را در دست می‌گیرد اما به وعده‌های خود عمل نمی‌کند عملا اعتماد مردم به آن جریان کاهش می یافته و رو به افول می‌رود.

او ادامه داد: به نظر می رسد که اصلاحات بعد از عملکرد دولت روحانی عملا پاسخی برای افکار عمومی ندارد و دفاعی هم نمی‌تواند از عملکرد خود داشته باشد؛ بنابراین مسیری طولانی باید طی کند تا بتواند مجددا به ساحت سیاسی کشور بازگردد.

کنعانی مقدم افزود: خیلی از گروه های سیاسی بودند که در مقاطع مختلفی روی کار آمدند اما به مرور از بین رفتند که عمدتا هم جریانات دولت ساخته بودند که با دولت ها می آیند و با رفتن آن دولت ها هم سقوط می‌کنند. برای مثال حزب کارگزاران سازندگی یا حزب مشارکت و یا احزابی که با محمود احمدی نژاد و یا با حسن روحانی آمدند، امروز عملا در مرحله افول و فراموشی هستند.

دبیرکل حزب سبز درباره ادامه حیات کارگزارن سازندگی هم گفت: سکاندار اصلی حزب کارگزاران مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که با رحلت او عملا کارگزاران اثرگزاری خود را در جامعه از دست داد و مانند یتیمی که تحت حمایت اصلاح طلبان بود در صحنه باقی ماند؛ بنابراین اکنون باید کارگزاران به دنبال یک پدر معنوی جدید باشد وگرنه به این شکل نمی‌تواند ادامه دهد.

تحلیلگر مسائل سیاسی درباره رهبری سید محمد خاتمی بر جریان اصلاحات نیز بیان کرد: رهبری یک جریان سیاسی منوط بر این است که آن فرد در هدایت این جریان حضور فعال داشته باشد، وگرنه اینکه افرادی پدرخوانده هستند و یا پدر معنوی، اینها نشان دهنده رهبری آن جریان نیست چون خیلی‌ها ممکن است نسبت به حمایت های خاتمی از روحانی موضع داشته باشند؛ پس نمی‌توانند در مسایل سیاسی از او حمایت کنند و بعید می دانم که او بتواند رهبری یک جریان پویای سیاسی را برعهده داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها