یک عضو حزب موتلفه اسلامی درگذشت

هاشم امانی همدانی از مبارزان دوران قبل از انقلاب و از اعضای با سابقه حزب موتلفه اسلامی درگذشت.

یک عضو حزب موتلفه اسلامی درگذشت

حزب موتلفه اسلامی با اعلام این خبر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: روح بلند عبد صالح خدا و مبارزی خستگی ناپذیر و مجاهدی صادق از تبار شیر مردان فداییان اسلام و یاوران امام، رهبری و انقلاب و نمونه کاملی از گروه السابقون السابقون و پایمردانی موصوف به کالجبل راسخ جناب آقای حاج هاشم امانی همدانی به یاران و برادران شهید خویش پیوست.

حزب موتلفه در این اطلاعیه خاطرنشان کرد: مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک آن مرحوم فردا چهارشنبه ۳۱ شهریور ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح از مقابل مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) واقع در خیابان ١٧ شهریور، خیابان شهید قادری، تقاطع خیابان شهید عظیم زادگان برگزار و در قطعه ٢١ بهشت زهرا (س) و در جوار یاران شهیدش آرام خواهد گرفت.

مرحوم امانی به همراه یارانش در جریان اجرای حکم شرعی حسنعلی منصور، نخست وزیر شاه و عامل اجرای کاپیتولاسیون آمریکایی دستگیر شده بود.

او ابتدا به همراه شهیدان صادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیک‌نژاد و رضا صفار هرندی به اعدام محکوم شد، اما رژیم شاه حکم او و شهید مهدی عراقی را به حبس ابد تغییر داد.

مرحوم امانی ۱۳ سال در زندان شاه بود و کمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه دیگر یارانش چون مرحوم عسگراولادی از زندان آزاد شد.

منبع: ایرنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • علی
    0

    از همونایی بود که باعث و بانی بدبختی مردم این مملکت شدند واگذارشون میکنیم به خدا

  • ر
    0

    این درنگذشته به زور بردنش حتما عزائیل ودار ودسته اومدن تا تونستن اینو ببرن

  • ملیکا
    0

    خداوند بیامرزتش.

  • سید حسین
    0

    مرد مهربان و ناز و ملوسی بود .

  • ماس موسیر
    0

    خدا نمرزتش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها