چهره‌ اصلاح‌طلب نزدیک به سید حسن خمینی:

زیارتنامه «امام خمینی (ره)» 20 سال پیش توسط آیت‌الله جوادی آملی تهیه شده است/ او باید توضیح دهد

مدیرعامل بنیاد باران گفت: زیارتنامه مربوط به حضرت امام خمینی(ره) بالغ بر چند دهه است که شکل گرفته و مربوط به امسال و پارسال و پنج سال پیش نیست. حداقل بالغ بر ۲۰ سال از تدوین آن می‌گذرد.

زیارتنامه «امام خمینی (ره)» 20 سال پیش توسط آیت‌الله جوادی آملی تهیه شده است/ او باید توضیح دهد

جواد امام، یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب نزدیک به سید حسن خمینی، در مورد حواشی ایجاد شده بر سر تدوین زیارتنامه برای بنیان‌گذار انقلاب گفت: «اگر اعراب این زیارتنامه را برداریم، سلام و عرض ادبی ست که نسبت به امام صورت گرفته‌است. این زیارتنامه توسط آیت‌الله جوادی‌آملی تهیه و تدوین شده‌است. ایشان در این حوزه صاحب نظر هستند و ایشان باید توضیح دهند. البته تدوین زیارتنامه‌های این چنینی تنها اختصاص به امام خمینی(ره) ندارد. در ایران و در کشورهای مجاور برای بزرگانشان چنین زیارتنامه‌ یا سلام یا شجره‌نامه‌ای تهیه و تدوین می‌کنند و امری مرسوم است.»

او همچنین توضیح داد:‌ «این که امروز همه توجهات به این زیارتنامه معطوف شده‌ به این معنا نیست که تدوین این زیارتنامه جدید است. از تدوین این زیارتنامه چند دهه می‌گذرد و افراد صاحب نظر در حوزه دین می‌توانند آن را بررسی کنند. اما این که چرا امروز به این موضوع پرداخته می‌شود، مهم‌تر از اصل موضوع است. این که بعد از شکل‌گیری مجلس و دولت انقلابی و عدم حضور بیش از ۵۰ درصد در انتخابات، به مسلخ رفتن جمهوریت نظام و اعتراضی که متوجه نوع مدیریت کرونا در کشور بوده‌است، محدودیت‌ها برای ورود واکسن و کشته شدن صدها انسان هستیم و هزاران نفر که در مراکز درمانی با محدودیت‌ها و کمبود تخت و دارو مواجه هستند، افشای اخیر فیلم‌هایی از درون زندان‌ها و برخوردهای قرون‌ وسطایی با زندانیان و مسائلی از این دست را نادیده می‌گیرند و با مسائلی چون زیارتنامه جامعه و افکار عمومی را به انحراف می‌کشانند. می‌خواهند افکار عمومی را از موضوعات اصلی دور کنند.»

امام این برخوردها را تسویه حساب سیاسی توصیف کرد و گفت: «با توجه به مواضعی که آقای سید حسن خمینی داشته، الان زمان تسویه حساب و تخریب ایشان فرا رسیده است. من فکر می‌کنم این موضوع مستمسکی ست برای افرادی که می‌خواهند بیت امام را تخریب کنند و تسویه‌ حسابی ست که می‌خواهند با جریان اصلاحات صورت گیرد. بعضا البته برخی از دوستان ما به این مساله توجهی ندارد. من از این زاویه به موضوع نگاه می‌کنم.»

او در مورد سابقه تدوین چنین زیارتنامه‌هایی نیز توضیح داد:‌«البته در مورد تهیه این زیارتنامه علما باید اظهارنظر کنند. اما برای مثال ما قبوری را در قبرستان شیخان قم داریم و همه آنهایی که آنجا مدفونن دارای زیارتنامه هستند. سابقه تاسیس این قبرستان هم به بالای صد سال باز می‌گردد. بر مزار بزرگان دیگری در تهران ، قم، مشهد و … نیز زیارتنامه‌هایی دیده می‌شود و مسبوق به سابقه بوده‌است. زیارتنامه مربوط به حضرت امام خمینی(ره) هم بالغ بر چند دهه ست که شکل گرفته و مربوط به امسال و پارسال و پنج سال پیش نیست. حداقل بالغ بر ۲۰ سال از تدوین آن می‌گذرد.»

امام با انتقاد از وضعیت موجود و جهت‌دهی افکار عمومی به موضوعات حاشیه‌ای بیان کرد:‌«باید دید چرا امروز به این مساله می‌پردازند. امروز زیارتنامه مهم است یا جان صدها تن انسان که به دلیل تصمیمات اشتباه و سیاست‌های اشتباهی که اعمال شد، از بین می‌رود. باید به این مسائل توجه کنیم. این که بر روی جایگاه و ارزش مردم خط ابطال کشیدند را باید پاسخ دهند. در داخل زندان‌ها چه می‌‌گذرد؟ با یک عذرخواهی همه چیز حل می‌شود؟ امروز افکار عمومی با آن مواجه شده ، این مانیتورها که در دید مسوولان زندان بوده‌است؟ باید به این موضوعات بپردازند و پاسخ دهند. انقدر موضوع زیارتنامه برجسته شده که من تصور می‌کنم تسویه حساب‌های سیاسی ست و پروژه‌ای برای تخریب سید حسن خمینی ست.»

این چهره نزدیک به بیت سید حسن خمینی در پاسخ به چگونگی و چرایی شکل‌گیری این زیارتنامه گفت: «این زیارتنامه هم بنا به درخواست تعدادی از علاقه‌مندان عرب زبان کشور تدوین شده و با هماهنگی آیت‌الله جوادی آملی چنین نگارشی صورت گرفته است. در کشور این مساله مسبوق به سابقه است و در کنار قبور افراد صاحب‌نام دیده می‌شود. بعضی می‌گویند این یک بدعت‌گذاری ست. بدعت آنجایی اتفاق می‌افتاد که در زیارتنامه فرد منسوب به معصوم شود. در این زیارتنامه که امام منسوب به معصومین شده‌است. تعدادی از علاقه‌مندان امام درخواست کرده و آیت‌الله جوادی آملی آن را تنظیم کردند. علامت سوال این است که چطور یک دفعه و بعد از استقرار دولت که باید همه مطالبات جدی‌تری را دنبال و پیگیری کنند، افکار عمومی به انحراف کشیده می‌شود و همه مشغول زیارتنامه می‌شوند. آن هم در شرایطی که موضوعات مهم‌تری در رابطه با جان انسان‌ها و حقوق انسان‌ها وجود دارد.»

امام همچنین در واکنش به انتقادات مطرح شده در مورد بارگاه مجلل بنیان‌گذار انقلاب که از سیره و روش و منش ایشان به دور است نیز توضیح داد: «ساخت مجموعه مرقد هم اگر نقدی وارد باشد، نقدی نیست که به بیت امام باز گردد. از مجلس سوم تا مجلس یازدهم، ۸ مجلس در جریان ساخت این حرم بودند، بودجه برای آن در نظر گرفتند، تخصیص اعتبار دادند، پیگیری کرده‌اند و … از دولت آقای هاشمی تا دولت آقای روحانی. این فرآیندی ست که تمام مسوولان نظام، از صدر تا ذیل، حکومت و دولت، همه در جریان ساخت این حرم و تصویب طرح آن، تخصیص بودجه آن و … بوده‌اند. آن هم یک دفعه از زیر خاک سر درنیاورده! یک فرآیند طولانی طی شده و همه هم شاهدش بوده‌اند. هر کس بگوید من در آن نقشی نداشتم یا بی‌خبر بودم یا شاهد نبودم دروغ گفته است. همه مسوولان حکومتی در جریان ساخت این بارگاه بوده و امری ملی و حکومتی بوده‌است. امروز شاید نقدهایی به آن وارد باشد اما نباید همه را متوجه یک شخص کرد. ضمن این که ساخت این حرم قبل از آقای سید حسن خمینی شروع شده و ایشان بعد از رحلت پدرشان مسوولیت بر عهده گرفت. امروز تمام مسوولان حکومتی و دولتی که باید پاسخگو باشند خودشان را کنار کشیدند و همه هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه سید حسن خمینی است. همان مجموعه مرقد امام که برای دولت و مجلس و حکومت تصمیم نگرفته بلکه آنها تصمیم گرفتند و مجموعه زیر نظر سید حسن آقا خمینی اجرا کرده‌اند. بنابراین امروز اگر نقدی وارد است، همه باید پاسخگو باشند. »

منبع: مدآرا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 71
  • منتظر
    0

    اگر امام خمینی عزیز قدس سره سر از خاک بردارد و این بارگاه مجلل را ببیند همه دست اندر کاران ساخت آن را بازخواست خواهد کرد که او مقتدای پابرهنه گان بود وحالا برایش کاخ باشکوه ساختند

  • جونده
    0

    یا خود خدا!!!!!!!!!!!

  • پرگا
    0

    جهان وعالم در سکون ! همه دارند به کرداروگفتار ما می خندند . چگونه باورکنم بشری که من ساختم مرا بازیچه خود قرار داد

  • علی
    0

    این همه هزینه کردند آخرش چی بشه؟ چه استفاده هایی دارد فقط جنبه زیارتی و تفریحی دارد که می توانست ساده تر ساختش.!! امام تاروز آخر زندگی اش خانه اش استیجاری بود ولی الآن یه بارگاه باشکوهی دارد چندین بار خرابش کردند و بازسازی نمودند طرح ها پشت طرح ها !! آنقدر تغییر و تحول ایجاد کردند تا اینکه به اینجا رسید!! قرار بود درکنار مقبره امام خمینی دانشگاه و حوزه علمیه ساخته شود تا دانشجویان و طلاب از آن استفاده کنند ولی الآن فکر نکنم دانشجو و طلاب داشته باشد !!؟ بااین حال فکر نکنم امام خمینی شخصاً راضی به این کار بود!!! الآن هم برای حفظ و نگهداری اش باید سالانه هزینه های زیادی کرد. سرآخر باید گفت امام خمینی حق بزرگی بر گردن نظام ومردم دارد ولی قرار نیست هزینه های اینچنینی خرج کرد!!!

  • ناشناس
    0

    آدم گوشش میداد خنده ش می گرفت .

  • امیر
    0

    عجب... زیارتنامه

  • ناشناس
    0

    والا کاخ ورسای هم به این زیبایی نیست .

  • شهروند
    0

    سلام درد این زمان این است که فکر میکنن احترام به علماگذاشتن اینست که با معصومین مقایسه بشن و این بزرگترین بدعت دراین زمان است حدیث از معصومین داریم که به این مضمون که هیچکس با ما اهل البیت قابل مقایسه نیست ولی مع الاسف به این مطلب توجه نمیشود همون اصطلاحاتی که خاص معصومین هست برای غیر معصوم استفاده میشود و این بزرگترین بدعت است وای برما کاش به این قول امام سجاد سلام الله علیه توجه میکردیم ( اشتریت مرضات المخلوق بسخط الخالق) دراین برهه به عهده سید حسن خمینی است که این بدعت را بردارد و روح پدر بزرگش را شاد کند

  • طه
    0

    پاسخ تحریفگونه:اعتراض شده چرافرزندان بزرگوار ومرحومین عزیز هم به زیارتنامه امام اضافه شده،واگه بدین منوال پیش بره،فردایی هم که کسانی دیگرازبستگان امام عزیزره فوت کنن، اضافه کنن،علی می مونه حوضش. مثل بارگاه ومقبره مختص امام ره، که اعتراض شده بود،چرا هاشمی رو،درون مقبره منحصربه امام عزیزره،دفن کرده اند!!!؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    از ایت الله جوادی املی بعید است دنیا طلبی خیلی فریبنده است

  • احمد شاه مسعود
    0

    بر فرض محال درست( فرض محال) چرا آقای حسن خمینی جلوی ساخت این مقبره ( با شکوه) را نگرفت،؟چرا؟ سید حسن واخوان فقط این را روشنگری کنند.چرا؟ با پول مردم گرسنه چنین کردید ؟ جامعه ایران مخصوصا نسل جوان به تردید ( در همه جوانب خورده اند) تردیدی ویرانگر و خطرناک......دلسوزان مکتب علی ع دستی بجنبانند

    نظرات شما -
    • سلام
      0

      شما چرا حرف زور می زنی برادر؟ شما بودی از مناقصه ها و مزایده ها و... که برای این بارگاه انجام می شد، درصدی به جیب می زدی و پول کلفتی گیرت می آمد باز هم می گفتی انجام نشود؟ آقا، نامحرمان نباید سر این سفره بنشینند، شما که می تونی چقدر ساختمون سازی نون توشه، سید حسن و به قول شما اخوان هم به این سود بسنده کرده اند و دنبال کاری نرفته اند ، کار بدی کرده اند؟

    • احمد شاه مسعود
      0

      به سلام:با احترام، هیچوقت از این منظر ، به مسئله نگاه نکرده بودم........چی بگم؛ آخه پدر بزرگ بنده در تهران یک کارگر ساده وپدرم تو همین تهرون کارمند....تا حالا شب نخوابیدیم ، صبح بلند شیم ببینیم ، یکدفعه میلیاردر شدیم

  • علی
    0

    بنام خدا هیچکس به اندازه امام خمینی به ایران خدمت نکرده وسلسله نسب امام خمینی به امام موسی کاظم علیه السلام و امامان قبل اوتامولایمان علی بن ابیطالب علیه السلام میرسدمثلاامام رضا باچندپشت ازطریق فاطمه زهرا به رسول الله میرسندومامیگویم السلام علیک یا بن رسول الله خدامیفرمایدشیطان شماراقبول ندهدچنانکه پدرتان آدم را فریب داد الآن ماشایدپانصدپشتمان آدم باشدوخدافرمودپدرتان من از پول شخصی خودم به حرم امام کمک کردم اماازجاهای غیرشخصی اگربازسازی شوداون رامن نمیدانم اشکال دارد یانه چون من سوادحوزوی ندارم

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      واقعا متعجب شدم از اینهمه اطلاعات و شجره نامه ای که شما دادی واقعا متحیر شدم خدمت ؟ سلسله نسب ؟ ایکاش یذره میرفتیم مطالعه میکردیم و خیلی از واقعیتهایی که الان هست رو با دلیل و منطق میپذیرفتیم خیلی از امامزاده ها هم همینجوری رسمیت پیدا کردن دلیلی نداره که بخوایم کسی که بقول شما به ایران خدمت کرده رو اینجوری بزرگش کنیم وگرنه خیلی از پادشاهان بودن که خیلی بیشتر از ایشون به ایران خدمت کردن ولی الان متاسفانه مرقد اونا اثر خارجی نداره ولی امامزاده های ما تا دلت بخواد هرسال اضافه میشن جوری که ادم واقعا شک میکنه که ...........

    • کاربر ناشناس
      0

      بنده خدا انقدر ادم گرفتار و مریض درمانده وجود دارد برو به انه کمک کن ثوابش بیشتر است تو این شرایط

    • حسن
      0

      جهت اطلاع عموم و انهایی که نصب سازی میکنند بروید و فامیل برادر امام خمینی که در قم دفتر ثبت داشتند رو چک کنید اقای هندی

    • م
      0

      شما بر چ اساسی میگی هیچکس به اندازه امام خمینی به ایران خدمت نکرد ؟!! مگر در این تاریخ 7 هزار ساله بودی؟!

    • به علی
      0

      داداش از موتوری نخر، قاطی داره

  • ایرانی
    0

    چاپلوسی و ثناگوی که شاخ و دم ندارد !!! جوادی املی هم میتواند یک چاپلوس تمام عیار باشد .فکر می کنید این ها ازشوری قاضی معروف کوفه عالم ترند ؟! این ها برای پول و سفره رنگین هر کاری می کنند...

    نظرات شما -
    • امیرحمزه
      0

      بیسوات_بیسواد شریح قاضی

  • سام
    0

    خاک برسر همه اونا که باعث شدن اون مرقد درست بشه ی آرامگاه ساده مثل همه رهبران دنیا بود چی میشد همه کلی پول هدر نمی فت هم تاثیر گذارتر بود هم عده ی کثیری رو به شک‌نمینداختین که دوازده امام هم همین بودن و ..‌‌‌ ذلیل شین ان شاللله برا بزرگ کردن خودتون برا چاپلوسی ی ملت رو بی دین کردین

  • خلیلی
    0

    هر چیز به جای خویش نیکوست هر دفعه برای ماست مالی یک اشتباه مسائل مردمی را طرح میکنید.اجازه دهید که مردم باین باور برسند که تقدس فقط مختص ذات خداست.روحانیت باید خود از خود سئوال کند مگر ما غیر از همین عامه هستیم که باید شانی فراتر از آنها داشته باشیم.اگر روحانیت باورمند شود که چه بسا کسانی از نظر دین و اخلاق وارسته و دانا و بدون هیچ پیشوند و پسوندی و در اجنماع ناشناس ، آنگاه دم مزوران دین فروش را و طالبان زرو زور را قیچی و مردم را براه راه ست انداخته است.

  • سید
    0

    زیارت نامه وحی نیست یه مطالبی است که مثل سایر زیارت نامه ها تدوین شده

    نظرات شما -
    • به آقا سید گل
      0

      خداوکیلی خودت فهمیدی چی گفتی ، یک زیارت نامه ای است که مثل سایر زیارت نامه ها تدوین شده است؟ خب مگه ما گفتیم شبیه سایر نمایشنامه ها یا فیلمنامه ها و .... تدوین شده است؟

  • دومان
    0

    ای ملت .... ردیف بودجه داره ....بچاپید و به غارت ببرید و به تاراج ببرید که وقت تنگ است ...ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک

  • .
    0

    منم بلدم زیارتنامه بنویسم : و لعن الله عامل الگرانی و لعن الله الکذابین ...

    نظرات شما -
    • امیرحمزه
      0

      غلطه،گرانی _غلاه المعیشه،وووو

  • موسی
    0

    شمابپرسیدازبزرگترهاقبل انقلاب چقدرگرسنگی بودوازهزارنفرشایدیک نفرماشین داشت اگرلطف نبود امام خمینی رحمت الله علیه نبود الآن شایدمثل یمن و فلسطین وپایینترازسوریه بودیم الآن ازهمه قویتریم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      چرت نگو کشورهای همسایه را قبل از انقلاب با الان ما مقایسه کن ببین واقعا چقدر عقب ماندیم کاش زیرساختهای رژیم قبل را نگاه میکردی و سکوت میکردی

    • به موسی
      0

      لطفا یک ساعت در کل عمرت تاریخ بخوان تا جایگاه ایران را در آن زمان با الان مقایسه نکنی، مرد حسابی از این ور دنیا به آن ور دنیا تنها با یک گذرنامه می تونستی بری، از همین ترمینال تهران برای آلمان اتوبوس هر روزه می رفت حالا تو از سوریه و افغانستان و .... حرف می زنی؟

    • ناشناس
      0

      هی زززززاااااات.

    • ناشناس
      0

      تازه حتی یه نفر هم موبایل و کامپیوتر وماهواره ووووووهم نداشت به جون ننه ات قسم .

    • رضا
      0

      من نسل قبل انقلابم اون زمان رو دیدم نسبت به الان فقر کمتر بود درست ماشین کم بود ولی فرهنگ مردم ماشینی نبود از روی ماشین به افراد شخصیت نمیدادن وجدان بود دین بود برابری بود برادری بود من موندم ما چه کم داشتیم که راه افتادیم تو خیابان خبلی نادان بودیم

    • فرهاد
      0

      جواب موسی یک نفر کار می کرد ده نفر می خوردن دلار هفتمن بالا تر از هم این ها دلا خوش بود فاصله طبقاتی کم بود خریدن ماشین و خونه آرزو نمی شد انصاف داشتن خصلت خوبیه در کلام؟

    • بهروز ترکه
      0

      بنده کلاس اول دبستان بودم که انقلاب شد.پدرم کارگر شرکت نفت بود، مستاجر هم نبودیم........... هنگام تغذیه شد دیدم میوه آوردند، سیب لبنانی وموز( برای اولین بار طعم موز را چشیدم).

    • حیدری
      0

      اگر از فرزندان رفسنجانی بپرسی خواهند گفت که ما بارها به آمریکا سفر میکردیم از ظریف هم بپرس.در شهرهای خوزستان ماشینهای بزرگ آمریکایی و ژاپنی و ایتالیایی و آلمانی و فرانسوی و انگلیسی و شوروی و...فراوان بود.

    • ناشناس
      0

      شما یک چرخی توی پایین شهروشهرهای محروم کشور بزن تا ببینی فلسطین و یمن و لبنان کدوم شهرهای خودمون هست!از سیستان بی اب یا خوزستان خشک که پدر کودکش رو توی بغل داره و العطش العطش می کرد !نقد رو ول کردی چسبیدی به نسیه!؟

  • جمکران
    0

    این دولت اقلیت و محلس اقلیت تر دیدند کاری از دستشون بر نمیاید دارند ذهن ها را به جای دیگری مشغول می کنند تا حداقل کاسبیشون را بکنند.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بذار شروع شه

    • ایرانی
      0

      آقا من نه به رئیسی رای دادم و نه اصلا از این دولت جدید دل خوشی دارم اما می پرسم وقتی که نان نداریم چرا باید این همه هزینه شود برای این بارگاه، سید حسن که همه اش از نشستن نامحرمان بر سفره انقلاب می گوید بیاید جواب بدهد که خودش چه کار برای ایران و ایرانی کرده است که سر این سفره نشسته است و لقمه های تپلی برمی دارد که اینطوری صورتش سرخ و سفید است؟

  • م
    0

    منم بلدم ایرادی ندارد سلام بر ملت صبور ایران سلام برانان که بر نفت خوابیدند و هیچ ندارند سلام بر رانت خواران و گرانفروشان سلام بر مسکینان که در عرض یک دهه پدیدار شدند سلام بران پول های هاپولی شده و بخون غلطیده سلام بر ملتی که در تولید پسته و گردو و خاویار و زعفران و شیر و تخم مرغ خودکفا ست ولی دستش به ان نمیرسد سلام بر ال ایرانخودرو و سایپا که چهل سال تولید دارد سلام بر ملتی که تحصیلکرده دارد ان هم فراوان اما بیکار سلام بر ملت مظلوم ایران

  • حمیدرضا
    0

    باعث تعجبه سروکله علی مطهری پیداش نیس نظر بده علی جون کجایی چرا حرف نمیزنی؟

  • رستم
    0

    اره والله منم میگم امام روز قیامت جلوی بانیان وسازندگان مرقدش رو میگیره امام خمینی ساده زیست بودند صداقت وساده زیستی اون بزرگوار باعث شد مهرشون بر دلمون بنشینه اما اطرافیا ن و خانواده ایشان در حق اون رهبر عزیز وبزرگوار بد کردن من از بچگیم امام رو خیلی دوست داشتم

    نظرات شما -
    • ب رستم
      0

      بانیانش که هیشکی دستش بهشون نمیرسه و فعلا توپ را در زمین نوه امام انداختن به قولی دیواری کوتاهتر از دیوار ایشان یافت نکردن البته یافت کردن اما احمقانه خود را به کوری زدند

  • محسن s
    0

    سلام ودرود خداوند برپیامبررحمت وآل او امام خمینی‌(ره) ساده زیست بود تازمان زنده بودن حتی اجازه گچ کاری حسینیه جماران را ندادند مثل مردم عادی زندگی کرد به خاطر رضای خدا قیام کرد خدمت به مردم را افضل عبادات می دانست آنچه که امروز می بینم با آرمان امام از زمین تا آسمان فاصله دارد روحش هم ازتملق بیزار است آنهایی که مسبب این رورها هستند باید بزودی درپیشگاه باریتعالی جوابگو باشند خداوند‌عاقبت همه ما را ختم بخیر کند آمین یارب العالمین

  • سید هرندی
    0

    زیارت نامه امام خمینی ع باید در ابعاد وسیع چاپ بشود و در اختیار مساجد کل کشور قرار بگیرد و ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران بعد از نماز آن را قرائت بفرمایند. نصر من الله و فتح قریب

    نظرات شما -
    • به سید هرندی
      0

      هرهری مذهب خودتو مسخره کن بچه قرتی نه زیارت نه توهین به بیت امام هردو مردود است.خاموش باش ننگ بر نیرنگ تو ریاکار

    • کریمی یزدی
      0

      به هر هری مذهب راست میگه باید این کار انجام بشه.

  • حداد
    0

    بزودی زیارتنامه تمام آخوندها مانند رییس ، علم الهدا درست می شود و بعد از آن نوبت غیر اخوند ها می شود مثلا زیارتنامه قالیباف ، رضایی ، رفیق دوست و امثالهم ادامه پیدا می کند .

  • مهدی
    0

    آقای جوادامام ،پشت نام مبارک امام عقده های خود راخالی نکنید،اتفاقادولت فعلی درگفتاروعمل به امام خمینی بسیارنزدیک هست تاشمامدعیان...!

    نظرات شما -
    • مجیدی
      0

      احسنت آقا مهدی

    • nash
      0

      آقا مهدی لطفا هر چه سریعتر از نمونه کارهش که در عرض حدودا یکماهاش را بنویس از قول واکسن قیمت ثابت طلا -دلار- بورس کنترل تورم و مواد غذایی و ....

  • نذیر
    0

    ما اهل ساندیس نیستیم نوه امام خمینی تنها بماند جون میدیم و خون میدیم تا راه امام خمینی باقی باشد

  • داروغه
    0

    با این کارتون تمام زییارت نامه های واقعی هم زیر سوال می‌برید

    نظرات شما -
    • م
      0

      افرین والله منم دو به شک کردن

  • کاربر ناشناس
    0

    همین را کم داشتیم

  • ناشناس
    0

    خشت کج تا ثریا کج رود.

    نظرات شما -
    • بهروز ترکه
      0

      دقیقا تا کجا کج میره

  • ناشناس
    0

    امامزاده های قبلی هم همینطوری هستن!!!!!!

  • علیرضا
    0

    زیارتنامه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! واقعا

  • خدا
    0

    السلام علیک یا خمینی.السلام‌علیک یا رئیسی

  • هاشمی
    0

    می گن زمان رونق روابط با اعراب یکی از امرای عرب را بردن حرم. طرف که جماران را هم دیده بود، تعجب کرد گفت ما امرا در قصر زندگی می کنیم بعد فوت قبرمون ساده و خاکه، شما بر عکس ما، رهبرتون تو خونه ساده و خاکی زندگی می کرد، بعد فوت براش قصر ساختید!

  • تابنده
    0

    معنویت در سادگی و درویشی است نه در زرق و برق دنیا. متاسفانه تشیع صفوی فرسنگها با تشیع علوی فاصله دارد به اندازه فاصله علی(ع) از معاویه.

  • محمد.،،
    0

    زیارتنامه !!!!!!!ایشون مگه معصوم بودند.!!!!!!رهبرمستضعفین وچنین بارگاهی واقعا که.!!!

  • ذوب در ولایت
    0

    امام خمینی رحمه‌الله علیه که معصوم نبود پس حرم امام رضا علیه السلام و سایر امامان چه؟ چرا حرم اونها ساده نیست و از طلا و نقره می باشد آیا امامان اگر زنده بودند این‌قدر تجملات داشتند اگر این‌جوری باشد و این همه داستان و مردمی و غیره بودن چه معنی می دهد

  • نامور
    0

    در مقابل همچین بدعتی نباید سکوت کرد، هرگز یک معصوم با غیر معصوم یکسان نیست

  • شیعه دوازده امامی
    0

    رهبر فقید انقلاب فقط و فقط یک مرجع دینی و رهبر سیاسی بودن، هرگز زیارت نامه یک معصوم رو برای غیر معصوم کپی کردن درست نیست

  • ناشناس
    0

    ای خداااااا،چقدر به فهم و درک مردم اخه اینا توهین میکنن

  • د ح
    0

    سلام بر جناب جواد امام و همه ملت ایران. ا ولا گله و انتقاد به اقای جواد اما کنیم که مشکلات مرگ و میر کرونا را گردن دولت جدید انداختند و در لفافه رهبری را مورد خطاب قرار دادند که جلوی ورود واکسن گرفته شد. که اصلا این جور نبوده و رهبری نظر دادند از جای مطمئن تهیه و وارد بشه نه از دشمن که نمونه ان زاپن درگیر واکسن مشکل دار امریکایی است ثالثا امام خمینی فی نفسه در محضر خدا از جایگاه رفیع و برجسته ای برخوردارند که ندانم کاری ما هیچ خللی به جایگاه ایشان وارد نمیشه . امام خمینی برگزیده خدا بود . و درسته که معصوم نبود اما چهره ملکوتی بود که میلیونها انسان در سراسر گیتی را سوق داد به طرف خدا .. و همچنین انسانیت و حریت و ازادگی را به جهان اموخت همان کاری که امام حسین کرد . همه حرکات امام خداگونه بود انسان کامل که بارها فرمود من هیچ کاره ام اون کسی که کارها را تدبیر میکنه و این نهضت را پیروز کرد خداست و من و همه مردم وسیله بودیم . الان اگر خود امام هم زنده بود شاید به هم نحوه چاپ زیارت نامه و هم به نحوه ساخت حرم خودشا ن شاکی بودند. پس هم زیارت نامه در شان و مقام ایشان هست ولی به شکلی که مرتبه تدوین و چاپ ان مرتبه ای پایین تر امامان باشد و هم جایگاه و تاسیسات حرم مناسب شان ایشان است . اما جایگاهی که مثل زمان حیاتشان ساده و بی الایش و بدون زرق و برق باشد چه بسا که روحشان هم الان ازرده این زرق و برق است . اگر همین جایگاه را با امکانات و مصالح ساده پوشش میدادند ایرادی هم وارد نمیشد . الا ایحال کاری است که انجام شده و هرچه ایراد هست به ما بر میگردد و ان کسانی که به عواقب کار فکر نکردند . باز هم عرض کنم که ندانم کاری ما از شان و جبروت خمینی در پیشگاه خداوند ضره ای کم و کسر نخواهد شد .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      جای تاسف دارد با این افکارت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها