حمایت رائفی پور از طالبان/ تندروها به تنظیمات کارخانه بازگشتند

علی‌اکبر رائفی‌پور، تئوریسین جبهه پایداری از مردم افغانستان خواست تا در مقابل طالبان مقاومت نکنند.

حمایت رائفی پور از طالبان/ تندروها به تنظیمات کارخانه بازگشتند

اصولگرایان اگرچه پیش از تسخیر کابل به دست طالبان از مواضع حامیانه خود در تطهیر این جریان تا حدی عقب‌نشینی کرده بودند، اما بعد از خروج غنی از افغانستان و قطعی‌شدن قدرت‌گرفتن طالبان به نظر می‌رسد به تنظیمات کارخانه بازگشته‌اند.

آنها از یک سو به پیشواز روابط حسنه و دیپلماتیک با طالبان رفته‌اند و از سوی دیگر حضور احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود در دره پنجشیر و تشکیل جبهه مقاومت از سوی او غافلگیرشان کرده است؛ چراکه نمی‌دانند در برابر فرزند کسی که لقب شیر دره پنجشیر به او داده بودند و سال‌ها از خانواده‌اش در ایران حمایت کرده‌اند چطور موضع‌گیری کنند.

اصولگرایان غافلگیر شده‌اند برای همین در حال بازگشت به مواضع پیشین خود با این پیش‌فرض دوباره‌اند که طالبان تغییر کرده‌اند. از یک سو سایت مشرق عکس نشست خبری طالبان را با تیتر حضور گسترده رسانه‌ها منتشر می‌کند و از سوی دیگر خبرنگار صداوسیما از اقدامات مثبت طالبان گزارش می‌دهد!

گزارشگر صداوسیما در گزارش ارسالی خود دولت غنی را گروه خوانده و گفته بود: طالبان کوچه‌هایی که به خاطر زندگی مقامات در آنها بسته شده بود، باز کرده است. اقدامات آنها مثبت بوده است. او در گزارش خود آورده که تاکنون گزارشی از اذیت و آزار مردم و تعرضی به نهادهای دیپلماتیک دیده نشده است. بانک‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و بزرگ‌ترین بازار صرافان فعلا تعطیل است. خدماتی مانند برق، اینترنت و تلفن مانند روزهای گذشته است.

گزارشگر صداوسیما هیچ اشاره‌ای به معلق‌بودن حضور زنان در محل کار و اخبار و تصاویر جسته‌وگریخته از برخوردهای طالبان با مخالفانشان مخابره نکرده است. رسانه ملی در حالی به فرزند احمد مسعود تریبون نمی‌دهد و تمایلی به پخش اخبار دره پنجشیر ندارد که به سخنگوی طالبان تریبون می‌دهد.

محمد نعمیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان قبلا با یک سایت اصولگرا مصاحبه کرده بود و اخیرا هم با صداوسیما. نتیجه تریبون‌دادن به سخنگوی طالبان نه زیرسؤال‌بردن اقدامات این جریان بلکه مجادله او با مجری صداوسیما می‌شود.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفت‌وگو با مجری صداوسیما گفته است: در هر کشور جهان اگر اعلام شود که شما را می‌بریم آمریکا، مردم نمی‌روند؟ مجری صداوسیما هم در واکنش به اظهارات وی گفته است: در ایران نه!

علی‌اکبر رائفی‌پور، تئوریسین جبهه پایداری هم از مردم افغانستان خواست تا در مقابل طالبان مقاومت نکنند. او اخیرا گفته بود که طالبان کسی را با این عنوان که شیعه است مطلقا نمی‌کشد و تا به حال یک پرچم امام حسین آتش نزده‌اند. در حالی که قبلا گفته بود طالبان آرزویش است دستش برسد به شما (شیعیان) که اگر هفت تا از شما بکشند، به بهشت می‌روند.

او درباره حمله طالبان به مردم افغانستان هم در توییتر نوشته بود: «شیعیان افغانستان نباید جان خودشان را برای دفاع از دولت آمریکایی اشرف غنی هدر بدهند. در زمان فتنه مانند ابن‌البون (بچه‌شتر نر دوساله) باش که نه پشت دارد تا بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند».

گویا اخیرا هم توییتی منتشر شد مبنی بر اینکه احمد مسعود با صهیونیست‌ها مراوده دارد و این توییت از سوی برخی حامیان جریان اصولگرایی بازنشر شد. محمدحسین جعفریان از اعضای گروه روایت فتح و یاران شهید آوینی و رایزن سابق فرهنگی ایران در مزارشریف چند شب قبل در واکنش به این توییت و درباره خط تخریب فرزند احمدشاه مسعود گفت: «۲۱ سال است خانواده احمدشاه مسعود در ایران است. این آدم وصیت کرده و گفته اگر من شهید شدم، خانواده من حق ندارند در هیچ کجای جهان زندگی کنند اگر داخل افغانستان نبودند، مگر در ایران. می‌فهمید چه می‌گویید؟ آقای وزیر خارجه اول جمهوری اسلامی جناب آقای ولایتی این لقب شیر دره پنجشیر را داد به احمدشاه مسعود، حالا یکدفعه به این نتیجه رسیدید که با طالب می‌شود ارتباط برقرار کرد؟ آدمی که موی دماغ طالب است، کیست؟ احمد مسعود. دارند پسر احمدشاه مسعود را بی‌آبرو می‌کنند تا اینکه از طالب طرفداری کنند، از داخل ایران به فرزند احمدشاه مسعود تهمت زدند که صهیونیست است».

جعفریان گفته بود: «چرا این صهیونیست را ۲۱ سال نگه داشتید؟ بپرسید و بگویید در این ۲۱ سال هزینه‌های اینها و خانه‌شان را چه کسی در اختیارشان گذاشته؟ چرا این صهیونیست را اجازه دادید درس بخواند در جمهوری اسلامی ایران؟ خانه‌ای که در ایران برایشان گرفته شده، حاج قاسم سلیمانی کرایه کرد برایشان. چرا حاج قاسم سلیمانی برای یک صهیونیست خانه اجاره می‌کند؟».

او گفته بود: «ان‌شاءالله بچه‌های دلسوزی که بین بچه‌حزب‌اللهی‌ها هستند، ‌درک درستی دارند، می‌فهمند که حق‌الناس یعنی چی، می‌فهمند که یک توییت دروغ چه عواقبی می‌تواند داشته باشد، می‌فهمند که با یک کلمه ممکن است چه بلایی را برای خودشان بخرند. این کار را نمی‌کنند. آنها بعد از این مراقب حرف‌زدن و توییت‌کردنشان خواهند بود. این کسانی هم که وظیفه دارند و دستمزد می‌گیرند برای این کار، اتاق‌هایی هستند که کارشان همین است... بابا از هول حلیم در دیگ نیفتید. کسی از شما سؤال نمی‌کند اگر اینها صهیونیست بودند ۲۱ سال چرا تحملشان کردید، چرا نگهشان داشتید، چرا از آنها به شکل بهترین میزبان پذیرایی کردید؟».

منبع: روزنامه شرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 91
  • لطفا
    0

    این خبر کاملا جانب دارانه است بد نیست یادی کنیم از کسایی که می گفتم چرا سوریه می جنگیم حالا می گن چرا به افغانی ها کمک نمی کنید

    نظرات شما -
    • لیلی
      0

      من سخنرانی استادرو کامل گوش دادم حتی چندبار... لطفا قضاوت بیجا نکین . ایشون دقیقا اعلام کردن سیاسیت طالبان رو قبول ندارن و از اونها بیزارن فقط گفتن خون شیعه نباید بیخودی هدر بره چون جنگ مقابل طالبان بیفایده است.. وقتی اشرف غنی خائن از ترس کشته شدن میره امارات و مردم وکشورش اصلا براش مهم نیست چه انتظاری از بقیه باید داشت ...

    • به لیلی
      0

      رائفی پور اگه به خدا اعتقاد داره نباید بگه جنگ با طالبان بی فایده است. این آقا داره چی یاد مردم میده. خدا هرگز نگفته که زیر بار ظلم برید بلکه این گناهه. خون مردم در راه آزادی ریخته بشه شرف داره به زندگی در زیر بار خفت و ذلیلی اسم استاد رو نمیشه روی کسی که انقدر ناآگاهانه صحبت میکنه گذاشت

  • موسوی
    1

    پسر شیرپاکتی که سهله ، مردم ایران چهل سال از اصلاح طلبکارایی بهترین پذیرایی شاهانه رو کرده که در ضربه زدن به ایران و دشمنی با جمهوری اسلامی ، خودشون یه پا صهیونیستن !

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      صهیو نیسیتا بودن که بنزین مفت دادن به لبنان؟

    • کولبر
      0

      43 سال

    • درذیل
      0

      پس کلا انقلاب کار صهیونستها بوده آقای شیر بیشه

  • میرزانوروز
    0

    دزدها یه راهی دارن برای فراراینه که وقتی دنبالشونی اونها میدوند ودوفریادمیزنن آی دزد رو بگیر شما مطمئن باشی چه در مجلس که مطمئنا جاسوس توش زیاده یا جاهایی که تریبون دستشون مثل سیمای میلی ویاهمین رائفی پور وپناهیان وسایر هم مسلک اینها ،اولین کسی که گفت فلانی جاسوس اسراییله شک نکنید شک نکنید شک نکنید که خودس رییس شبکه جاسوسی اسراییل درایرانه

  • حداد
    1

    بالاخره رائفی پور نشان داد که یک طالبانی که نه بلکه طرفدار سرسخت تفکر داعش است .

    نظرات شما -
    • اکبر
      1

      اولا شما برو سخنرانی ایشان را راجع به طالبان کامل گوش کن و بعد قضاوت کن ...در مورد احمد مسعود هم یه سرچی بکن مقاله چند روز پیششو تو واشنگتن پست بخون اونوقت متوجه میشی چرا میگن با عناصر اطلاعاتی غرب ارتباط داره

    • ناشناس
      0

      و شما نیز نشان دادید که در تولید مضحک‌ترین جوک‌ها تبحر خاصی دارید!

  • کاربر ناشناس
    0

    برای اینکه امریکا هم سلاح به طالبان داده هم به مسعود و نقشه اش همینه که اینا به جون هم بیافتن و تا میتونن از هم بکشن و اهرم فشار باشن برای هم دیگه این وسط فقط مردم قتل عام میشن باید صبر کرد و گذاشت گرد و خاک بخوابه الان این جنگ داخلی هدف امریکاست خبر فوری هم بهتره یه مقدار اطلاعاتش رو بالا ببره نه مثل منو تو برای بن سلمان تیتر بزنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خب امریکا بخواد ایا این از حماقت خود ما نیست که به خواسته امریکا تن دهیم ؟عادت کردید همیشه نفهمی خودمونا گردن امریکا بندازید.

  • ایران
    0

    چهل ودوسال پیش هم ما طالبان شیعی رو با استقبال به کشور راه دادیم هم خودمان رو نابود کردیم هم ایران عزیزمان را!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • احمد
      1

      ابله 97 درصد انقلاب ما رای آورد و تنها انقلابی بود که اصل خودشو به رفراندوم گذاشت یعنی دموکراتیک ترین نظام ....اگر سواد داشتی و مطالعه میکردی میفهمیدی

    • به احمد
      0

      بله انقلاب 97 درصد راي اون سال اورد چون به مردم وعده هاي خوبي داده بودند. 43 سال گذشته به كدام وعده عمل شده؟؟؟؟؟ ابله كسي است كه بدون فكر فقط مي پذيرد.

    • علی
      0

      تاکی می خواهی تهمت بزنی تازه به دوران رسیده !!!!!؟ بیش از ۹۸ درصد به این نظام رأی آری دادند تو کجای کاری!!؟ هرچی تو ذهنت است ماحصل گوش کردن به حرف های اون ور آبی است !! این همه تورسانه ها حرف علیه نظام می زنید بعد ادعادارید آزادی تو ایران نیست !!! کمی تأمل واندیشه کنید !! انتقاد خوبه نه اینکه تهمت بزنی!!! کینه تا این حد که حکومت ایران را به طالبان وصل می کنی !!!! وای که چقدر بی انصافی!!!!!!!!!؟

  • امیر
    1

    نون به نرخ روز خوردن همینه . هرجا نون باشه این جماعت اونطرفین .

    نظرات شما -
    • محمد
      1

      بحث نون نیست بحث منافع ملی هست ....احمد مسعود اخیرا از آمریکا کمک خاسته و 20 سال براش عبرت نشده و از ایران هیچ کمکی نخاسته حالا ما چه کاره ایم بریم کمکشون

  • بنده
    0

    شیرپنجشیر همیشه شیره , خداوند حافظ شیر بچه پنجشیر هم هست.

  • بحث نکن
    1

    ▌▐صحبت های رائفی پور رو من کاملا گوش دادم ، شما دارید حرف های ایشان را تقطیع می کنید یا پیاز داغش اش را زیاد می کنید . . . در این برهه از زمان ، صحبت هایش کاملا درست و بجا است . . . چون هدف آمریکا در افقانستان جنگ بین شیعه و سنی بود که از سمت سیستان و بلوچستان به داخل ایران کشیده بشه . . . امثال مثل شماها تا دیروز می گفتید چرا در سوریه می جنگید !!!! حالا رنگ عوض کردید و می گویید چرا در افغانستان نمی جنگید !!!! شما ها خواسته یا نخواسته دارید تو زمین دشمن بازی می کنید . . . ▌▐

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کی میگه چرا در افغانستان نمی‌جنگید؟ ما ایرانی ها تا وقتی این همه گرسنه در کشور خودمون داریم راضی نیستیم یک ریال از پولمون صرف سوریه، افغانستان، یمن، لبنان، عراق و هیچ جای دیگه بشه. خود مردم افغانستان باید از خودشون مقابل طالبان دفاع کنن.

    • عباس
      0

      بالاخره یه تحلیل عاقلانه دیدم

  • رضا
    0

    ماه عسل حکومت ایران با تروریست های طالبان زیاد دوام نخواهد اورد. مطمعن باشید. طبیعت عقرب نیش زدن است مثل طالبان عصر حجری و ضد شیعه

  • محمد
    0

    رایفی پور هیچ وقت از طالبان حمایت نکرده سخنرانی او تحت عنوان در افغانستان چه میگذرد موجوده در ثانی آقای جعفریان همان کسانی که از احمدشاه مسعود حمایت کردند که بزرگان کشورند امروز جنگ پسرش را به صلاح نمیبینن همه میدلنند شرایط فعلی با ۲۰سال پیش فرق دارد اتحاد شمال از هم پاشیده و پنجشیر از همه طرف محاصره است مطمین باشید اگر امیدی به شمالی ها بود خود آمریکا افغانستان را ترک نمیکرد دولت غربزده ودستنشانده اشرف غنی کاری کرد که طالبان حتی در شمال طرفدار پیدا کرده

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      دقیقا درسته ......این عزیزان سخنرانی کامل را گوش نمیدن و بعد تهمت میزنن ...البته اگر تحریف نکنن به هیچ وجه توان صحبت منطقی مقابل حرفهای استاد رو ندارن

    • بهروز ترکه
      0

      به احمد: بگو استاد..... جمع کنید بندوبساطتونو، هیچی نمیگیم اه.اه.اه خوبی که از حد بگذرد ابله خیال بد کند......!داریم داغون میشیم حالا آقای استاد.......گنده تون پناهیان بود اونجوری......زد.وای به حال اوستا رائفی

  • ناشناس
    0

    یک نظریه دیگر را میتوان بیان کرد و آن این است که اصولگرایان برنامه طالبان را نصب کرده اند و به شیوه طالبان ایمان آورده اند .

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      تهمت نزن کاربر محترم ....طالبان هم هیچ اعتمادی بهش نیست وای آمریکا با کار رسانه ای میخواد مارو وارد جنگ فرسایشی با طالبان بکنه

  • دوستی
    0

    خدا طالبان و حامیان آنها را نابود کنه........

    نظرات شما -
    • لزگی اذری
      1

      منافق. از البانی شلیک میکنی. ایران و مردمان ایران از طالبان حمایت کرده و خواهد کرد.مردم مظلوم افغانستان دوست ماست و باید از این حکومت الهی که نصیبشان شده است به درگاه خداوند شاکر باشیم

    • احمد
      0

      یه تحقیق بکن که رئیس طالبان کجا درس خونده و یه تحقیق هم بکن ببین اشرف غنی کجا درس خونده .....هردو تو یک دانشگاه در آمریکا .......سیاست اینه که همه کشورهای منطقه بزنن تو سرو کله هم آمریکا هم بیاد به این بهونه تمام معادنشو غارت کنه

    • بفهم
      0

      خدایا کسایی که ۲۰ سال افغانستان رو ویران کردند به بهانه ۱۱سپتامبر ،و جنایتها کردن را هم نابود بفرمااا

    • ناشناس
      0

      خداوندا! جنایتکاران هدایت‌ناپذیر را نابود و توابین راستین را هدایت فرما.

  • زرگانی کله پوک
    0

    خب این سری پول در حمایت طالبان است. بهتره ماهم از طالبان حمایت کنیم بلکه در این گرانی ساندیس گیرمان بیایید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      این‌دفعه پول در زدن رائفی‌پور است؛ ما هم بهتر است در این گیر و دار یک متلکی به او بیندازیم! نه؟

  • طهماسبی
    0

    درست گفتند هر چیزی به اصلش برمیگرده و اینه اصل بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است

  • سلام
    0

    خبر فوری عزیز با این تیتر تهمت زدید به خیلی ها .....شما سخنرانی کامل ایشان راگوش بده و اگر توانستی منطقی با ایشان سخن بگو نه اینکه با تقطیع و تحریف حرف ایشان را تخریب کنی ...خدایی هم هست روز حساب و کتاب هم هست .................در مورد احمد مسعود چند نکته ......اول اینکه ایشان چند روز پیش یادداشتی داره تو روزنامه واشنگتن پست حتما بخوانید که چه میگوید ..................دوم اینکه با عناصر اطلاعاتی غرب از جمله عنصر اطلاعاتی فرانسه که یهودی هم است رفاقت داره ،این عنصر اطلاعاتی هرجا بوده اونجا تجزیه شده ......سوم اگر ساده باشیم و از این موارد بگذریم ایشان از آمریکا و انگلیس و فرانسه کمک خواسته و 20 حضور آمریکا و غارت منابع افغانستان برای ایشان درس عبرت نشده و از ایران هیچ کمکی نخواسته پس دلیلی ندارد ما هم کمک کنیم ......ایشان غیر قابل اعتماد هستند پس خبر فوری عزیز اگر میخوای قضاوت کنی استاد را دعوت کن و رودررو مناظره کن ...البته میدانم توانایی این کار را ندارید.

  • شهرام.ر
    0

    کثیف تر از طالبان، حمایت کنندگان آنها هستند . دستتان به خون مردم مظلوم افغانستان آغشته شده ، ننگ بر شما.

  • درذیل
    0

    آقا این همه مسخره بازی برای چیه مثل بچه آدم بگید همونجور که آمریکا با طالبان صلح کرده ما هم ترجیح دادیم الان بنا به مصالحمون با طالبان کنار بیایم دیگه انقدر توجیه و انقلت و اینا نداره همین تموم شد و رفت

  • ساچو
    0

    .....اگر اینطور است، که درب کوچه هایی که مقامات زندگی میکردند ( کابل) باز شده است و به قول کیهان این خوب است! پس چرا کوچه پس کوچه پاستور را باز نمیکنید

  • سعید
    0

    خبر فوری خیلی احمقی که خبرها رو هر طور دلت میخاد سلیقه ای نشر میدهی .... به نظرت مردم افغانستان باید جور رئیس جمهور فراری و ارتش داغونشون رو بکشند و در مقابل طالبان بایستند ؟ نتیجه این کار چی میشه ؟ حالا شما در نهایت دلتون واسه کی داره میسوزه ؟ نکنه از رفتن امریکا شما هم خیلی ناراحت هستی ؟

    نظرات شما -
    • جهاندیده
      0

      من سخنرانی کامل رائفی پور رو گوش کردم ،بخش هایی از مطالب رو شما سانسور کردید ،که ما مخالف طالبان هستیم و آنها را تایید نمیکنیم ولی طالبان بر خلاف داعش از دل مردم افغان هست ،و مخالف داعش هستند ،دولت اشرف غنی آب هیرمند را به سیستان بست ولی طالبان باز کرد ،،،،،،،،

    • یک ایرانی
      0

      شما خیلی احمقی !که اول متن خبر را نمی خوانی و بعد نظر می دهی !!! این خبر در مورد یک بام ودو هوا بودن جبهه پایداری در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی افغانستان بود.....

  • ایرانی
    0

    امثال رائقی پور و شریعتمداری پاش بیفتد از شیطان هم حمایت می کنند. دین ها ذات اش مردم ازاری است...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حرف مفت که کنتور نمی‌اندازد! می‌اندازد؟

  • salar
    0

    خبر رو درست و کامل منتشر کنید

  • .
    0

    راست گفته اند که سیاست پدر و مادر ندارد ...

  • محمدی
    0

    ترور دلخراش یک جوان به دست طالبان به جرم همراه داشتن پرچم افغانستان ... اون وقت طالبان عوض شده ؟؟؟

    نظرات شما -
    • ۲۰ سال اشغال
      0

      آمریکا خوب بود براشون ،کودکان رو می فرستادن روی مین تا میدان باز بشه اونوقت عکس سرباز بچه بغل انتشار میدن

  • محسن ازغدی
    0

    احسنت بر جناب دکتر سید علامه رائفی پور .موفق باشی

    نظرات شما -
    • محدثه
      0

      :)))))))))) اینم کلک جدیده :)))

    • .
      0

      گفتم که افعال معکوس را کسی متوجه نمی‌شه

    • ناشناس
      0

      احسنت بر جناب جاعل!

  • متین
    0

    اخه یذره بچه چی حالیشه میاد درباره دین و سیاست صحبت می کنه نون به نرخ روز خور

  • میلاد
    0

    جای تاسف برای نگارنده این متن و این خبرگزاری که اینقدر راحت با آبرو و شعور مخاطب بازی میکنه اگر ارزنی خدا ترس باشید یک متن عذر خواهی میزنید بابت این تقطیع وحشتناک هم فیلمش موجوده هم توییت ها که رائفی پور گفت مردم شیعه مواظب باشید دولت اشرف غنی شما رو میخواد سپر کنه و خودش فلنگ رو ببنده بره و وارد این بازی نشید و جون خودتون رو برای این فرد و دولت فشلش هدر ندید و در نهایت مشخص شد که چه راحت اشرف غنی فلنگ رو بست و فرار و ولایت ها پشت سر هم سقوط کرد و رائفی پور حرفش اثبات شد سخرانی هاش هم موجوده که صراحتا گفته از طالبان بدش میاد و مخالفش هست و ...... و گفته طالبان مذهب و فرقش با داعش و القاعده فرق داره و صرفا فردی رو بر اساس شیعه بودن نکشته ولی آدم کشته شما چطور مخالفت این جملات رو برداشت کردید وقاحت یعنی اینکه با تقطیع همچین تیتری میزنید . یکم انسان باشید جا تاسف بیشتر برای اون افرادی که به همین راحتی قضاوت کردن

  • ...
    0

    بالاخره حسابدار اعظم حساب و کتابش توی سود و ضرر بهتر از من و شماست.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      قطعاً؛ برای همین است که مثل بعضی‌ها آخرتش را به دنیایش نمی‌فروشد.

  • مسعود
    0

    از اقای دکتر رائفی پور واقعا نمیشه سر درآورد انسان پیچیده ای است

    نظرات شما -
    • علی
      0

      گزارش دروغ و مغرضانه اس کسی میخاد واقعیت رو بدونه، سخنرانیش رو مستقیم گوش بده نه از طریق رسانه های دروغگو

  • ل
    0

    آره بابا شل کنید و کمی لذت ببرید .مثل ما!!! اگر هم نمیتونید جمع کنید از کشور خارج بشید !!! تیغ افتاده دست زنگی مراقب باشید

  • سعید
    0

    الان یعنی تنها بدی طالبان اینه که نمیذاره زنها برن سر کار؟؟!! (والا ما که هرجا دیدیم فقط همینون می‌گفتن!)

  • یاحق
    0

    این اقا رافعی ازکجا مدرک دارد که استاد تشریف دارن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      عزیزان به نظرم سخنرانی رو خودتون مستقیم ببینین بدین بهتره رسانه ها با میل خودشون تحریف و دروغ نشون میدن

    • ناشناس
      0

      شمایی که فرق «رافعی» با «رائفی‌پور» را نمی‌دانی، اول املایت را درست کن لطفاً.

  • مرتضی
    0

    من خودم سخنرانی رائفی پور رو کاملا گوش کردم، کلا موضوع رو تحریف کردید و خبر کذب گذاشتید

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بله من هم ویدئوی سخنرانیش رو دیدم یه فیلم 8دقیقه ای و یکی دیگه 18 دقیقه ایست، کاملا با این گزارش دروغ فرق داره. متاسفم براتون

  • ناشناس
    0

    کلا اصلاح طلبها و اصولگراها قراره در همه موارد روبرو ی هم باشند !مگه شما مسلمان نیستین؟!مگه ایرانی نیستین؟!بابا یک کم با هم همراه باشین تا دود این مقابل هم بودنتون کمتر تو چشم مردم بره..اگر یک کم انسانی تر برخورد میکردین و بعضی جا ها با هم همراه بودین الان وضعمون این نبود!! اگر اصولگراها مخالف طالبان بودن اصلاحطلبا میگفتند چرا نمی‌گذاریم مردم افغانستان خودشون انتخاب کنند! بابا چرا اینجورین آخه؟ شمایی که دلت برای مردم خودت نسوخته لطفا کاری با مردم مظلوم افغانستان نداشته باشین..کاش به جای این همه خودخواهی و حزب بازی به فکر مردم بودین.

  • سیاوش سلطان
    0

    نماینده طالبان گفت هر جای دنیا هواپیما مجانی شما را به آمریکا ببرد همه می روند ..... خطای مجری در بیان و دقت در کلام سخنگو بود ، چرا که باید به این جواب ، پرواز روی چرخ ها و خودکشی علنی مطرح می کرد نه پرواز به آمریکا و سخنگو طالب به زیرکی تمایل افراد به غرب و وجود ناراضی در ایران را لابلای جهان فرو کرد به حلق مجری !! ضعف استفاده از افراد مسلط و حاصرجواب که دایره اطلاعاتشون وسیع است حتی یک دقیقه ۶۰ ثانیه ای در مباحث می تواند جهانی را بهم بریزد چه رسد به ربع یا نیم یا یکساعت ... ضعفی که ما در ایران در بخش رسانه داریم و البته بخشی علاوه بر بی سوادی به فشار و از طرفی وابستگی رسانه یا افراد خاصی از ان رسانه به بیگانگان است

  • فتاحی
    0

    شما اصلاحیونی که میگید مقابل طالبان بایستید آخه با همین اقتصاد و وضعیتی که ساختید ؟؟؟ حیا کنید تازه فقط میخواید برنامه آمریکا را اجرا کنید ، بابا بزارید افغانیای بیچاره خودشون تصمیم بگیرن به شما چه ؟؟؟

  • مجید
    0

    چه بگوییم که این حکایت پایداری و اصولگرا در ایران رو همه از کودک و بزرگ و پیر و جوان میدونند افتاب پرستان لقب بزرگشون بود هرچه خیانت اختلاس و کثیفی است متعلق به این گروه است اینها مادران خودشونو بی ابرو میکنند چه رسد به پسر احمدشاه مسعود

    نظرات شما -
    • علی
      0

      مثلا الان غیر اصولگرایان فرشته ان؟؟ شما از جبهه پایداری متنفری، انقدر تابلو فحششون نده یکی به نعل بزن یکی به میخ بزار مخاطبین باشعور و بعضا بی اطلاع نفهمن

  • هادی
    0

    با سلام. ترامپ هم اعتراف کرد برای از بین بردن طالبان باید تقریبا نصف افغانستان رو از بین ببره. حالا شما بیا این کار رو بکن اگه می تونی . نمی تونی حداقل سانسور نکن خبر فوری.

  • افغانی
    0

    با طالبان هم آری؟مال خودت آزادی

  • غریبه
    0

    اصلا تعجب نداره .. غیر از این هم نباید باشد ایشون و بی شریعت و کریمی و عباسی .......خودشون یه پا مجاهد هستند ....

  • حسین
    0

    این رائفی پور نون به نرخ روز میخوره ضمنا مگه چکاره هست که زبون 80 میلیون ایرانی شده ملت خودشون زبون دارن کسی حق نداره از زبون ملت و بر خلاف میل ملت ایران حرف بزنه یا نظر بده طالبان یک گروه تروریستی کثیفه و باید نابود بشه

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      هنوز متوجه نشدید ما ایرانی ها محجوریم و رائفی پور وکیل وصی ما است

  • کریمی
    0

    فرار از دست طالبان و اقدام به بریدن سر پسر 15 ساله در فشافویه تهران ... خبر جدید است . خدایا ایرانی ها کی از دست قتل و تجاوز افغانی ها راحت می شوند .

  • فرورتیش
    0

    حسابداری را تعریف کنید و انواع حساب را نام ببرید؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یکی نوعش را می‌دانم که خیلی دردناک است: حساب روز قیامت که از امثال شما کشیده خواهد شد.

  • ستاره
    0

    این بنده خدا ، رائفی پور اصلا سخنرانیشو کاملشو گوش بدید این تیتر و خبر نیست ... ایشون گفتن نمیگن که طالبان خوبه ولی از حکومت آمریکایی - سعودی اشرف غنی بهتره و اصلا با داعش و وهابیت و القاعده هم طرز تفکر دینی و حکومتیش متفاوته . من فکر میکردم خبر فوری معتبره خبراش ولی مثل اینکه این پیج خبری هم مثل بی بی سی عمل میکنه و 100 درست میگه و ازون بین 1 خبر و تحلیل نادرست میگه تا اهدافش برسه

    نظرات شما -
    • احمد شاه مسعود
      0

      به ستاره: من در مقام دفاع از خبر فوری صحبت نمیکنم.فقط یک سوال:استاد شما(البته اونجوری که شما میگید) میگوید طالبان وحقانی از لحاظ ایدئولوژی با القائده داعش آل سعود فرق میکند خب طالبان عقیده واعتقادشون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من میدانم سلفی = با حلال بودن ، سلاخی کردن مردان شیعه و به کنیزی بردن نوامیس آنهاو.......بازم بگم رگ غیرتت بزنه بیرون

    • من
      0

      فقط رائفی نیست خیلیاشون طالبانو تطهیر میکنن. ولی زهی خیال باطل. رنگ و روکش باطنو عوض نمیکنه

  • حسن
    0

    شعور را که این تئوریسین افسانه ساز ندارد یعنی معنای مسلمانی دروغ کفتن است که این آقایان ابایی از آن ندارند

  • احمد شاه مسعود
    0

    حکومت هایی که بر اساس ایدئولوژی برقرار میشوند تا سر حد نابودی مقاومت میکنندکه غالبا ازبین میروند، واما طالبان هم همینطور محکوم به فناست بی تردید.و چرا هژومونی غرب اجازه داده ،از پی ماموریتی که برایشان ترتیب داده اند...'.....آنها حکم چماق را بازی میکنند و هویج( وین ۱+۴) .همون تئوری چماق و هویج. الان توپ تو زمین ایران است، باید دید بازی چطور پیش میرود

  • ادینه
    0

    چه قیافه های وحشتناکی دارندگوسفند هم به اینه بدهید برای چرنیدن رم می کند

  • حاج طوسی
    0

    افرین پسر، يادته در کلاسم بارها بهت گفتم که تو مرد بزرگی میشی

  • ناشناس
    0

    نظز این پاچه خوار درباره هواپیمای اوکراینی چی بود؟؟!!!!!

  • من
    0

    پست فطرت ها. افغانستانی ها طالبان رو بهتر میشناسند یا شما؟ اونها دارند از دست این جانی ها فرار میکنند شما تطهیرشون میکنید؟ وای به حال شما. وای به حال ما که چنین افکاری در راس امورند معلوم نیست چه خوابی دیدید. انشاالله که این حمایت ها بزودی باعث رسوایی بزرگ برای افراد مشرک و کافری مثل شما باشه که تازه ادعای دین و دینداریتونم میشخ. ما را بگو که میگفتیم ایران از احمد مسعود دفاع میکنه فقط خدا که جای حق نشسته؛ حق را به حقدار خواهد رسوند و تاریکی ها رو از بین خواهد برد. حالا هر کس هر مکر و حیله ای که داره بکار ببنده

  • من
    0

    خبر فوری مدیونی که باعث قضاوت نابجای ما شدی. من صحبتهای رائفی پور رو گوش ندادم ولی متاسفانه خیلی از رسانه ها همینجور هرچی دلشون میخواد انتشار میدن بدون اینکه بگن خدا میبینه. گناه ما و کسانی که به اشنباه قضاوت میکنن با شما و امثال شماست. البته خودمونم گناهکاریم که با اینکه رسانه ها رو میشناسیم باز بعضی وقتها یسری چیزا رو باور میکنیم و تحقیق نمیکنیم و قضاوتمون رو انتشار میدیم. البته یه نظریه هم این میتونه باشه که رسانه ها حرف باب دل مردم رو بزنن(حتی با تهمت و دروغ) و مثلا با مسئولین و کسانی که راس کار هستند مخالفت کنن و برضدشون تبلیغ کنن تا مردم اعتماد کنن و در مواقع حساس بتونن با همین رسانه ها مردمو کنترل کنن.

  • مهرداد سربندی
    0

    این بخاطر سواد بالایی است که به کمک تبلیغات به خورد جامعه میدهند. حمایت از طالبان بخاطروجوه مشترک جریان پایداری و انحصار طلب اصولگرا و طالبان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها