مدیر عامل خبر فوری:

مطرح کردن طرح صیانت در بازه زمانی تغییر دولت به شدت نامناسب است

مدیر عامل خبر فوری با انتقاد از زمان بندی نامناسب طرح موضوع صیانت از فضای مجازی عنوان کرد: در بازه زمانی که دولت دوازدهم کار خود را با اتمام رسانده است و دولت جدید اصلاً مستقر نشده، طرح این موضوع شتاب زده است.

مطرح کردن طرح صیانت در بازه زمانی تغییر دولت به شدت نامناسب است

برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع نقد و بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با دکتر مصطفی انتظاری هروی مدیر عامل خبر فوری و عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مصطفی انتظاری مقررات گذاری در حوزه فضای مجازی را ارزنده توصیف کرد و در عین حال گفت: خیلی از مباحثی که امروز در جامعه مطرح می‌شود، باید پیش از آنکه طرح به رای گذاشته شود و درباره شیوه تصویب آن اصل 85 مورد تصویب قرار گیرد، مباحث فنی آن مطرح می‌شد تا کسب و کارها و فعالین این عرصه نظرات خود را ارائه می‌دادند.

وی با تصریح بر اینکه نمایندگان باید از فرصت موجود در بررسی طرح مذکور استفاده کنند تا نقدها را گوش دهند و از کسب و کار دعوت کنند و نظرات آن‌ها را مورد توجه قرار دهند و برای رفع دغدغه‌ها تلاش کنند، اظهار کرد: وقتی وارد حوزه‌ای می‌شویم که با بخش بزرگی از افکار عمومی جامعه ارتباط دارد، باید پیوست رسانه‌ای مشخصی می‌داشت و نمایندگان در حوزه اقناعی ورود می‌کردند.

مدیر عامل خبر فوری افزود: با بنده و مجموعه خبر فوری هیچ هماهنگی از قبل درباره طرح صیانت صورت نگرفته بود و اساساً هیچ اطلاعی درباره این طرح وجود نداشته است. این مسئله به شدت ضربه زننده است و البته در کنار آن سوء استفاده‌هایی به وجود می‌آورد.

وی با انتقاد از زمان بندی نامناسب طرح این موضوع تصریح کرد: در بازه زمانی که دولت دوازدهم کار خود را با اتمام رسانده است و دولت جدید اصلاً مستقر نشده است، طرح موضوع صیانت از کاربران در فضای مجازی شتاب زده است زیرا این طرح بخشی از دولت را ملزم به انجام برخی امور می‌کند درحالی‌که نظر دولت و وزرای مربوطه شنیده نشده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی در گفتگو با رادیو گفت‌وگو با تأکید بر استفاده مناسب از فضای مجازی برای گفتگو با صاحب نظران و مردم که بخش اصلی کاربران فضای مجازی محسوب می‌شوند، گفت: با این کار می‌توان دغدغه بخش زیادی از جامعه را پاسخ داد.

مصطفی انتظاری به محتوای طرح اشاره و تصرحی کرد: در طرح سرویس‌های گوگل را ملزم به شرایطی می‌کند که عملاً دست خودمان را برای چانه زنی می‌بیندیم درحالی‌که بخش بزرگی از جامعه از این سرویس استفاده می‌کنند. اگر پس از اجرای طرح گوگل اعلام کرد شرایط ایران را نمی‌پذیرد، مسئولین می‌خواهند گوگل را ببندند؟ بعد هم از وزارت ارتباطات بخواهد سرویسی در حد و اندازه گوگل به مردم ارائه بدهد. متأسفانه باید بگویم میز مذاکره با سرویس‌های خارجی را باخته‌ایم.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    میدونی که بازارت کساد میشه !!!

  • محمد
    0

    احسنت .. اصلا نباید مطرح بشه با این وضعیت خراب کشور

  • احمد شاه مسعود
    0

    خب! به نظر میاد مجلس ( شما بخوانید قالی بافها) در پی سهم خواهی از رئیسی هستند، البته با اعلام وزرای پیشنهادی تیرشان به سنگ خورد.باید دید درروزهای آتی برخورد مجلس با وزرای پیشنهادی چگونه است؟! و البته با یک دستور از بالامجلس خودش را جمع و جور میکند. پر واضح است در روزهای آینده مجلسی که برای رئیسی سینه چاک میداد نوع برخوردش با آن دیدنی است.......واین داستان ادامه دارد

  • ناشناس
    0

    وقتی مسئولین باصطلاح رده بالای مملکت مانند کودکان حقوق و منافع ملت را وجه المصالحه امیال شخصی و لج و لجبازی قرار میدهند نتیجه اش میشود این طرح های غیر منطقی. واقعا فاجعه است.

  • ...
    0

    جناب مدیرعامل خبر فوری؛ جسارتا جنابعالی به دلیل نگرش سیاسی و وابستگی حزبی خاصی که دارید و بسیاری از نظرات مخالف عقیده تون رو منعکس نمی کنید. در جایگاهی نیستید که به مجلسیان تذکر و امر بفرماید.

  • shghv
    0

    سلام ودرود برمدیر عامل محترم خبر فوری //خوشحالم ازاین که عکس خودتان را منتشر کردید وبا شما آشنا شدم ازباب مزاح سرتان خیلی خلوت است کمی مو بکارید بهتر نیست؟

  • ت.س
    0

    عه پس شمایی متن ها رو حذف میکنی خخخخخخ

  • ت.س
    0

    خودت پدر علم صیانت هستی فقط پیام من رو حذف نکن خخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها