جنتی: اگر محرم و صفر نبود قطعا چیزی از اسلام باقی نمانده بود

دبیر شورای نگهبان گفت: حادثه عاشورا مصیبتی بزرگ بود که آثاری بی سابقه در تاریخ اسلام به جای گذاشت.

جنتی: اگر محرم و صفر نبود قطعا چیزی از اسلام باقی نمانده بود

آیت‌الله احمد جنتی با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن "ایام محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله(ع)" گفت: حادثه عاشورا مصبیتی بزرگ بود که آثاری بی سابقه در تاریخ اسلام به جای گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: شقی‌ترین انسان‌ها، آل پیغمبر را با بی رحمانه ترین صورت ممکن به شهادت رساندند. هر چند این مصبیت بزرگ بود، اما در عین حال خون امام حسین (ع) و یارانش برکات زیادی را برای امت اسلام به همراه داشت.

آیت الله جنتی به "برکات قیام اباعبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان" اشاره کرد و گفت: شهادت امام حسین (ع) و حادثه عاشورا باعث شد اسلام راستین جاودانه بماند و اگر محرم و صفر نبود قطعا چیزی از اسلام باقی نمانده بود که باید قدردان این نعمت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به عزاداری مردم کشورمان برای سرور و سالار شهیدان در شرایط کرونایی تصریح کرد: مردم متدین کشورمان همچون سال گذشته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حال اقامه عزا برای حضرت سیدالشهدا(ع) هستند که ان‌شاءالله مأجور درگاه الهی قرار گیرند.

دبیر شورای نگهبان در پایان درگذشت همسر "صادقی مقدم" را تسلیت گفت و برای این "عضو حقوقدان شورای نگهبان" از خداوند طلب صبر و عافیت کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • خ. خ. خ
    0

    حالا ولش کن حاج آقا . چرا در مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس ماسک نزدید. اونم پخش زنده

    نظرات شما -
    • مهراد
      0

      حتما حاجی فایزر زده خیالش راحته

  • لابی
    0

    آقای جنتی! کدام اسلام؟ مگه از اسلام مد نظرشما دیگه چیزی باقی مانده؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اتفاقا" اونی که مونده اسلام مد نظر ایشونه

  • حسن
    0

    خوب بود که گفتی اینکه حرف حضرت امام ره است

  • کاربر ناشناس
    0

    قطعا اگرمحرم صفر نبود تو هم نبودی

  • کاربر ناشناس
    0

    کاش حاج اقا از عاشورای کرونا،وضع وخیم بیمارستانها،وضع خراب واکسیناسیون،وضع خراب دارو صحبت میکردی کمی هم به فکر وضعیت حال بودید بخدا بیشتر ثواب داره توصیه به دو وعده غذا کردی کاش حالا هم فکری برای سلامت و جانشان میکردی برای نانشان که حواله به دعا کردی امیدوارم که نسخه این کمی عملی تر باشد خدا از سر تقصیراتتان نگذرد

  • ناشناس دلسوز
    0

    وقطعا اگر با اين روش حكومت كه شمايان پيشه كرده ايد چيزى از شيعه ومسلمانى در ايران نخواهد ماند

  • مهدی
    0

    مگه اسلام فقط مال شیعه هاست پس بیشتر مسلمانان که سنی هستند دینشان اسلام نیست .این چه حرفیه جنتی شما بهتره بازنشسته بشی...تا دنیا به ملت ایران نخنده

  • ناشناس
    0

    جناب آقای جنتی!!! با دل باز در قرآن تدبر کنید!!! --- جناب آقای جنتی!!! با دل گشوده در قرآن تدبر کنید و ببینید آیه قرآنی « إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ » ﴿آیه ۹ سوره حجر ﴾ خداوند یگانه ذات اقدس توانا و دانای مطلق را با تاکید ؛ تنها حافظ دین معرفی می کند ، و خدا پسندانه تلاش کنید محض رضای خدا در تضاد با قرآن سخن نگویید. هدف عاشورای حسینی و شهادت سبط پیامبر حضرت أبا عبد الله (ع) در این روز یاد آوری تاریخی فراموش نشدنی ارزش والای بی مانند دین خدا به مسلمانان بود که یزیدیان تلاش کردند آن را به فراموشی بسپارند تا شابد بتوانند دو باره رفتارهای مشرکانه ی زمان جاهلیت را جایگزین این دین الهی بکنند. عزیز خداوند جهان هستی و عزیز پیامبر گرامی اسلام (ص) أبا عبد الله حسین فرزند امیر مؤمنان علی بن أبی طالب (ع) با فدا کردن جان خود و با شهادت عزیزان خویش در راه دفاع از دین قرآنی خداوند به امت اسلام بگونه ای فراموش نشدنی ثابت کرد دفاع از این دین و مصون نگه داشتن آن از تحریف شیادان دنیا پرست و مبارزه ی بی امان علیه خرافات و جعلیات یزیدیان هر زمان والا ترین شایستگی فداکاری عزیز ترینها در راه دفاع از این دین را دارد. --- شما در این عمر طولانی حتما از قرآن آموخته اید دفاع از قرآن و از دین یکتا پرستی خداوند و مبارزه ی بی امان علیه خرافات واژگون ساز حقایق قرآنی دین الهی چه ارزش والایی برای رسیدن به عاقبت بخیری در محضر خداوند را دا را است. ظلم به مکتب توحیدی اسلامی امام راحل خمینی بزرگ (ره) است که مقوله ی ایشان در باره ی محرم و صفر با کج فهمی و باب میل خرافه گستران در تضاد با شناختهای قرآن تفسیر و تاویل شود.

  • ناشناس
    0

    حالاهم چیزی از اصل اسلام باقی نمونده اونیکه به اسم اسلام است منفعت شماهاست

  • کاربر ناشناس
    0

    در اسلامی که ما میشناسیم حفظ بدن واجبه کسی که مسلمان واقعی باشه خودش مراسم عزاداری تو خونش با اعضای خانوادش به جا میاره اسلامی هم که مد نظر شماست چیزی جز مصیبت برای مردم و راحتی ایام برای امثال شماها نداشته در واقع رفتار شماها اسلام واقعی رو به خطر انداخته کجای دین اسلام واقعی میگه یکی باید دلار ۴۲۰۰ بگیره و خون مردم رو تو شیشه کنه در کنارش بچه ای که باید بازی کنه یا درس بخونه تو زباله ها دنبال خوراکی بگرده نمیدونم به آخرای عمرت رسیدی یا نه که بهت پیشنهاد بدم توبه کن

  • ناشناس
    0

    جناب جنتی عزیز چون حکومت اسلامی است تمامی مشکلات و بی عدالتی ها و فسادها و ظلم‌ها در کشور به پای شما و احیانا اسلام نوشته میشود ناخودآگاه.
    اسلام با اسلامی بودن حاکمان رشد میکند. آیا در این چهل سال روسای جمهوری که شما تایید صلاحیت کردی، در واقع اسلام را تقویت و مردم را دیندار و دین‌مدار کردند؟

  • ناشناس
    0

    جنتی عزیز با عملکردتان سهوا زحمات طاقت فرسای هزارساله مراجع عالم تشیع را کم اثر، و قلب نازنین امام عصر عج را از خودتان راضی و خشنود ظاهراً نکردید چون به افراد فاسد قدرت میدانداری و مدیریت دادید‌.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها