رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مردم درخواست ها و توقعات بی جا از انقلاب نداشته باشند/ انتظار داریم با وضعیت فعلی و تلاش مسئولان سازگار و هماهنگ شوند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما از مردم انتظار داریم که درخواست ها و توقعات بی جا از انقلاب نداشته باشند و خود را با وضعیت فعلی و تلاش مسئولان سازگار و هماهنگ کنند.

مردم درخواست ها و توقعات بی جا از انقلاب نداشته باشند/ انتظار داریم با وضعیت فعلی و تلاش مسئولان سازگار و هماهنگ شوند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گردهمایی مجازی مبلغان و گروه های تبلیغی ویژه محرم ۱۴۴۳ عنوان کرد: نقش و جایگاه روحانیت و عالمان دین، وظیفه روحانیت در عرصه تبلیغ، جایگاه روحانیت در عزای امام حسین(ع)، پیام های نهضت امام حسین(ع) و وظایف امروز ما از مسائلی است که نیاز است طرح شود.

او افزود: روحانیت از گذشته تاکنون مولد فرهنگ در کشور بودند و به خوبی توانسته اند از نقش خود پاسداری کنند؛ همانطور که روحانیون هنجارها را تبلیغ می کنند، مبارزه با ناهنجاری ها را نیز دنبال می کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسئله امر به معروف و نهی از منکر را نقش مهم روحانیت دانست و گفت: از گذشته وقتی یک روحانی رفتاری را در جامعه انجام می داد، این رفتار برای مردم سندیت داشت؛ حتی مبلغان دیگر ادیان هم روحانیت را با این نقش و نفوذ می شناسند.

او تاکید کرد: انقلاب ما نیز با حرف امام (ره) به پیروزی رسید و این نشان می دهد که مردم حرف ایشان را سخن امام زمان(عج) در نظر گرفتند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در روایات برای جایگاه علما عباراتی مانند دژهای نفوذناپذیر اسلام و مرزبانان دین بیان شده است.

او اضافه کرد: عالم دین بودن شغل نیست، بلکه مسئولیت است؛ همان رسالتی که انبیای دین بر دوش داشتند، عالمان دین نیز بر عهده دارند، عالمان دین خطرپذیر، همراه مردم و بدعت ستیز هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: عالمان دین حوزه های مرزبانی و اعتقادات، اخلاق و احکام را خوب می شناسند و وقتی با مخاطب مواجه می شوند، دستی پر دارند.

او ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب روحانیون ما دوستان انقلاب را هم خود می شناسند و هم به جامعه می شناسانند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: شیوه نامه های بهداشتی در کارهای تبلیغی هم از طرف مبلغان و هم از جانب مردم باید رعایت شود.

او مطرح کرد: مبلغان ما باید کیفیت گرا باشند، نه کمیت گرا. مسئله دیگر این است که یک شخص مبلغ نباید از دشنام دشمنان و انتقاد منتقدان بهراسد، پیامبر گرامی اسلام هم دشنام شنیدند و حتی از اهل بیت(ع) انتقام گرفته شد و هر کدام از آن بزرگواران به شیوه های مختلف شهید شدند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: مبلغان باید از شیوه های درست تبلیغ استفاده کنند؛ رفتار مبلغان در تبلیغ باید بهترین تاثیرگذاری را داشته باشد و تطابق در رفتار و گفتار باید وجود داشته باشد.

او اظهار داشت: مبلغان نباید از فضای مجازی غافل باشند؛ چرا که دشمنان در این عرصه کار می کنند و مخاطبان ما از این فضا استفاده می کنند؛ لذا اگر مبلغ از فضای مجازی غافل باشد ناموفق خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: راه موفقیت رقبای خودمان در تبلیغ را نیز باید مورد توجه قرار دهیم، اگر راهی رفته اند که موفق شده اند، باید در چارچوب شریعت استفاده کنند.

او اضافه کرد: همانطور که ما از مردم می خواهیم کم توقع باشند، از مبلغان نیز می خواهیم از مردم توقعات زیاد نداشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: ما از مردم انتظار داریم که درخواست ها و توقعات بی جا از انقلاب نداشته باشند و خود را با وضعیت فعلی و تلاش مسئولان سازگار و هماهنگ کنند.

او ادامه داد: کسی که دلداده به اهلبیت(ع) است، دلداده خداوند نیز هست؛ کسی که در عزای حسین بن علی(ع) شرکت می کند، گناهانش بخشیده می شود.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: روحیات انسان ها اینگونه نیست که همیشه دنبال منطق باشد، منطق صرف پاسخگوی نیازهای انسان ها نیست و عشق و احساس و بعد عاطفی هم برای انسان ها ضرورت دارد لذا در جریان عزای امام حسین(ع) بعد عاطفه و شور هم باید وجود داشته باشد.

او مطرح کرد: اگر این دستجات و عزاداری ها نبود، انقلاب ما ناقص می ماند و اگر هم پیروز می شد، دیر این اتفاق رخ می داد، این شور احساسات مردم را تحریک کرد و در نهایت پیروزی حاصل شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: عده ای می خواهند نور الهی را خاموش کنند اما عزای امام حسین(ع) این اجازه را نمی دهد، چون حسین از مصادیق نورالله است.

او اظهار داشت: مبلغان باید در کنار شخصیت امام حسین(ع)، درباره راز محبوبیت امام حسین(ع) و پیام های نهضت عاشورا نیز صحبت کنند. ما نباید از کم بودن جمعیت و زیاد بودن رقبا بهراسیم.

آیت الله حسینی بوشهری به پیام های عاشورا هم پرداخت و بیان کرد: نکته دوم پیام نهضت عاشورا تکلیف گرایی و عمل به وظیفه است و پیروزی و شکست اهمیت چندانی ندارد؛ پیام دیگر عاشورا جدا شدن صف بدان از خوبان است؛ همچنین برای پیروزی نهضت باید از همه نیروها استفاده کرد و امام حسین در همین راستا طفل شیرخوار خود و حبیب بن مظاهر را که مسن ترین یار است را با خود به کربلا می برد.

او در ادامه به مساله عزاداری در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: ما باید هم مراقب جان مردم باشیم و هم حق عزاداری و عاشورا را رعایت کنیم، بنابراین لازم است که دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید ملاحظه شود که بین سلامت مردم و عزاداری دوگانه سازی ایجاد نشود، بلکه در عین حفظ سلامت و بهداشت، عزاداری ها هم باید برپا شود.

او افزود: مبلغان باید با مشکلات مردم همدلی کنند، در شرایط فعلی که حالت یاس به مردم دست داده، لازم است مبلغان ما در قلوب مردم ایجاد امید کنند.

منبع: شفقنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 69
  • وحید
    0

    حتما قربان. این مردم 42 ساله توقع بی جا از مسئولین دارن. اصلا شما ها نیومدید که خواسته های مردم رو برآورده کنید.

    نظرات شما -
    • ح
      0

      خر سوارها شدن برای مردم آدم

    • داروغه ناتینگهام
      0

      دروغگوی ریاکار

  • پورحنیف
    0

    خیلی حرف مفت میزنه زیاد خورده

    نظرات شما -
    • الن
      0

      قطعا ما مردم ایران بی عرضه و خائن هستیم وگر نه این حضرات را خفه می کردیم

  • کاربر ناشناس
    0

    چجوری هماهنگ بشن سیربی خبر ازگرسنه هنوز شرمنده خانواده نشدین بدونین چه حالیه

  • ایرانی
    0

    آقای رییس اگه میشه یه صف مرغ،یه تره بار،حالا اگه خواستی نون هم بگیری بگیر چون ما میگیریم زورمون به برنج نمیرسه،بهد بگو سازگار باش،شکم خالی زن و بچه سازگاری نداره با شما که نشستی بالا منبر میگی لنگش کن

  • علی
    0

    مردک این چه حرفی می زنی چرا مسئولین خود را با مردم سازگار وتطبیق نمی دهند چرا برعکس حرف می زنی

  • سروش
    0

    راست می گی...ما همون اول باید از آخوند جماعت فقط توقع روضه خوندن و دو قرون گرفتن می داشتیم نه سیاست و حکومت.

  • م
    0

    آدم عقل داره باید قبل حرف زدن فکر بکنه، یکی که میبینه حرف زدن بلد نیست سنگین تره که حرف نزنه

  • کوروش کبیر
    0

    لا اله الا الله...ادم اتیش میگیره این حرفارو میشنوه

  • حامد
    0

    حضرت ایت الله تا حالا رفتن به سرگذر برای کار روزمزد که نزدیک ظهر با دست خالی و بقچه نان خشک به خانه برگردند؟!

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    هم اینها و اصول گرایان و تندروها زمان روحانی مردم را برای مشکلات موجود به خیابان می ریختند و جوانان زیادی را به کشتن دادند و همبشه معترض و طلبکار و علیه دولت بودند و حالا میگن کم توقع باشید... غائله چند سال قبل و تحریک علم الهدا حاکم خود مختار خراسان که یادت است اول علیه دولت مردم را تحریک و شوراندن بعد دیدن شورش و شعارها علیه نظام و به ضرر خود شد ترسیدن و ادامه ندادند که باعث ریختن صدها نفر و دستگیری خیل عظیمی از مردم بیگناه شد!!!

  • محمد
    0

    شما حرف نزنی سنگین تری مردک تا بحال خرید کردی؟ تا بحال لنگ پول شدی؟ تا حالا کار کردی ؟ چند بار جبهه رفتی؟ به چند نفر کمک کردی ؟ فکر کردی چرا مردم میمیرن و عمر امثال تو طولانیه؟

  • مراد برقی
    0

    حاجی همه درخواست‌های ما بیجاست ... واکسن بیجاست ... گرانی و فقر که ملت رو به خاک سیاه نشاندن بیجاست .. اعتیاد و بیکاری جوانان بیجاست ..شما بفرمایید کدام درخواست باجاست ؟!!!!!

    نظرات شما -
    • مهری
      0

      درخواست قبر

  • کریمی قدوسی
    0

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران اصلا توقعی نداشته و ندارند این را در انتخابات ریاست جمهوری ثابت کردند و با وجود فساد سیستماتیک در کشور و فقر و فساد و بیکاری با حضور پر شکوه خود انگشت حیرت بر دهان مسئولین و حتی خود رای دهندگان باقی مانده است.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      حرف مفت زدی

    • کاربر ناشناس
      0

      خواب دیدی خیر باشه کدام انتخابات پر شور

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط باید دعا کرد خداوند شر شما را از سر این مملکت کم کنه که کشوری داشتیم قدرش را ندانستیم شما با بی تدبیری نابودش

  • امیر
    0

    انتظاربی جاه؟؟؟ انسان خوبه که قبل ازاینکه حرف بزنه یه مقدار اون رو سبک سنگین کنه بعد بریزه بیرون .حرف نسنجیده موجب شرمندگی وتمسخر میشه.

  • پرسشگر
    0

    آقای سید هاشم حسینی بوشهری حرفهایی زدند درست مثل دیالوگ خوکها در رمان ارزشمند قلعه حیوانات اثر جورج اورول !

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      افرین

  • دن کیشوت
    0

    کدام انقلاب؟ تبدیل تاج به عمامه؟!

  • کاربر ناشناس
    0

    این رو مردم دیر فهمیدن شما ها برای خودتون اومدین نه برای مردم و اسلام منتهی از جون جوانهای مردم مایه گذاشتین اگه راست میگی یک ماه مثل زباله گردا زندگی کن تا حرف اضافه نزنی اومدین که اینقدر خوردین که به دیگران نرسید و مردم نمکی و زباله گرد شدن تونستین جواب خدا و خلق خدا رو بدین خودتون خوب میدونین که چیکار کردین که با کلی محافظ از ترس اعمالتون رفت وآمد میکنین

  • مراد برقی
    0

    یعنی بریم گناه کنیم بعد در عزای امام حسین (ع) شرکت کنیم گناهانمان بخشیده میشه !!!! خدایا مارا از شر اینان خلاص کن

  • ناشناس
    0

    ای مفتخورانی که مملکت افتاده دست شما آخوند دوزاری ها که با استفاده از ساده لوحی مردم اومدین روی رژیم حالا نمی خواین ول هم بکنید و خودتون را قیم مردم و ایران میدونید

  • حسین
    0

    فقد خجالت بکشین من خانه گیرم نمیاد در هاشیی شهر کرایه ها بیداد کرد بیکارم ۵ نفر خانوار جکارکنیم توقع نداریم ۱۴ سالم بود رفتم جنگ جانبازم و مستأجر شما بگید گنای من وبچه هایم چی هستش

  • کاربر ناشناس
    0

    جیبت پُره.یخچال وفریزت پُر .میوه وسبزیجات ولبنیات تازه میارن برات .یارانه میلیاردی .سهام میلیاردی داری....راحته اینجورحرف زدن درموردگشنگان مملکت

  • داروغه
    0

    ما توقعی نداریم فقط می‌خواهیم سر آن سفره انقلابی که مسئولین نشستن بنشینیم .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خداوند شماها و به حق علی اولادش که مدام ازش دم میزنید وهیچ ،هیچ به ا...هیچ اعتقادی بهش ندارین به راه راست هدایت کند.اینقدر نمک به زخم ملت مسلمان نپاشید.

  • جانباز آتش به اختیار
    0

    کم کم باید مردم تصمیم بگیرن که شماها و به گاری ببندن

  • علی
    0

    اینها که می گفتند یک شبانه روز اگر حکومت دست ما باشد درست میکنیم الان ۴۳ سال است چه کاری کرده اند مردم توقع زیادی ندارند و فقط میگویند بروید دنبال کار خودتان

  • ارباب حلقه ها عمامه
    0

    ایکاش یکنفر این حرفارو میزد که در تمام عمر از راه شرافتمندانه امرار معاش کرده بود نه شماهایی که تمام زندگیتون گوشت مردم و به نیش کشیدین

  • ناشناس
    0

    مردم توقع به حق خودشان را دارندشما توقع بیجا داری مردم انقلاب کردند تابهتر زندگی کنندباید دوبرابر کشور های اطراف رفاه داشته باشند مگر شاه ظلم نمیکرد وبریز و بپاش نمیکردما که دیگه شاه نداریم دو نیم میلیون امریکایی با هزینه مردم نداریم خریدهای اسلحه آنچنانی نداریم ثانیٱشما چه کاره ای که به مردم حدو حدودنشان میدهی یا اباعبدالله به دادمردم ازدست سفیانیان برس

  • ۰
    0

    ما از شما توقع زیادی نداریم...دو متر طناب و تیر چراغ برق بدید به ما خودمون از خجالتتون در میایم

  • توجه کن
    0

    90 درصد مردم بخاطر اندک مسائل مالی انقلاب کردند

  • امام جمعه فعال
    0

    راست میگه ماهمه باید بریم بمیریم فنا بشیم تا عمامه حفظ بشه چرا توقع آب برق نون ماشین شغل خوراک مسکن دارید!

  • ناشناس
    0

    تو دیگه از کجا پیدات شد از صبح تا شب چند بار اسم امام علی را به زبان میاری ؟ حکومت علی وارتون همینه والا خجالت خوب چیزیه مردم نون شب ندارن بعد میگی اعتراض نکنن اونم تو کشور ثروتمندی مثل ایران ، ای ذوالفقار علی بخوره به کمرت

  • کاربر ناشناس
    0

    بله صدا که از جای گرم بلند بشود میشود حرف این جناب می گفتند یارو را تو ده رانمیدا ند سراغ کدخدا را می گرفت

  • محمد
    0

    خدایا نسل اینها را از روی زمین بر دار

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      انشاالله

  • ایران زمین
    0

    کمبود مرغ، برق، سیمان، شغل،رفاه ، واکسن و.... همه را تحمل کردیم. ولله خیلی پررو تشریف دارین رو که نیست....

  • علی
    0

    اگه مردم خمس و زکات توی جیباتون نریخته بودن کار به اینجا نمیکشید. با همین پول ها بود که شما جون گرفتین

  • سرباز کوروش
    0

    حرفات که برام مهم نیست، فقط تیترو خوندم و چکیده حرفات شده اینکه؛ مردم توقع بیجا نداشته باشن، مگه با رعیت تو سری خورت طرف حسابی،،؟ ماها اگه عرضه داشتیم که الان تو، تو آسایشگاه سالمندان روانی بستری بودی، چطور همه سختی ها رو دوش مردم، ولی سرمایه عظیم مملکت مال شماها..... اون لاستیک جلوی تراکتورو، رو سرت چجوری میچرخونی؟خسته نمیشی.؟خون به مغزت میرسه؟ والا ماکه زیر آفتاب کار میکنیم،مجبوریم کلاه بزاریم سرمون، یه وقتایی جریان خون تو سرمون مختل میشه،.. راستی تو این گرما با این انبوه لباس، مگه شرایط قطب جنوب و برات فراهم کنن که بتونی زنده بمونی،،، خجالت که نمیکشید، حداقل حرف یامفت نزنید...

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      عمامه از خوردن افتاب به سر جلوگیری میکنه

    • کاربر ناشناس
      0

      با اون انبوه لباس از چپ و راست کولر گازی براش روشن هست.

  • ع
    0

    اقای بوشهری فکرمیکنه اول انقلاب است باروضه خوانی ودروغ احساسات مردم راتحت تاثیرقرارنده.البته درست گفته درصورتیکه اول برای خوداجرا کنندسپس ازمردم انتظارداشته باشند.مردم حضرت امام حسین( ع) رامیشناسندوباشماهاقیاس میکنند؟!! بااین حرفهااعتقادمردم راجریحه دارمیکنید.ائمه اطهارسلامتی مردم راترجیح میدهندبرعزاداری ولی شماهانون دونی برای خودبازکردید.واقعابااعتقادات باقیمانده مردم بازی نکنید.

  • ب 11
    0

    خدایا این حرفها را کجای دل پر دردمان بگذاریم فقط خودت قضاوت کن

  • علی
    0

    این حرف را حق گفتی که مردم با سوار شدن بر احساسات انقلاب کردند،حال برو از همان ها که انقلاب کردند بپرسید و نظرشان را جویا بشید.همش حرف های تکراری.اگه روحانیت شغل نیست پس از چه راهی نان می خورند؟،اگر روحانیت مردمی است چرا در کنار مردم قرار نمی گیرد؟چرا مراجع هیچ اعتراضی به حکومت نمی کنند؟؟بله چون حکومتگران از هم صنفان و هم لباسی های خودشون هستند ،سکوت و تقیه کرده اند،آیا این اسمش اسلام و کنار مظلوم بودن است؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    حاج آقا دوره آقای روحانی تموم شده ، یعنی الان هم مردم اشکنه بخورند و لنگ ببندند!!!!!!!!!

  • علی
    0

    اقایون سر سفره نشسته اند و برایشان منو میاورند که حالا که مثلا ریس جمهوری نشدی کدامیک از این وزارتها و یا شهرداریها و ... را می خواهی؟ مردم هم نباید مزاحم تقسیم غنایم اقایون باشند و به همون خرده هایی که اقای قاضی هاشم زاده از سفره انقلاب بیرون ریخت قانع باشند.

  • کاربر ناشناس
    0

    اینو دیگه آدم کجای دلش بذاره!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    رضا شاه کبیر کمتر از یک قرن پیش با اون سواد به قول شما کم،امثال شمارو خوب شناخت که ممنوع روضه تون کرد وبا شما مقابله کرد....روحش شاد

  • کاربر ناشناس
    0

    منظورت کاروغذا وزندگی عادی هم نداشته باشند، باشه می میرند شمابیشتر بخورید دزدان سرگردنه

  • همه
    0

    انقلاب خصوصی برا خودتون و پر کردن شکم هاتون و جیبهاتون بود که بهشت را برای آخوندها مهیا کرد و ارمغان انقلابتون هم جهنم کردن دنیا برای مردم ایران هست،انشالله که نسلتون منقرض بشه که زندگی برا مردم نذاشتید یه مشت بی سواد از خدا بی خبر

  • لواسانی
    0

    چطور شد؟ همین یک هفته پیش که دولت روحانی سر کار بود خودتان در طرح مشکلات مردم پیشتاز بود و شدیدترین حملات را به روحانی می‌کردید حالا در عرض یک هفته موضعتان عوض شد. مگه میشه. مگه داریم

    نظرات شما -
    • ال
      0

      ایشون منظورشون .مشکلاتیه که روحانی درست کرده میگه توقع نداشته باشید یهویی حل شوند

  • یکی از مردم
    0

    آخوند 5 تومنی رو که بهش رو بدی میشه همین

  • متفاوت
    0

    بلههههه.روسای یک استارت اپ باید هم از رقبای خودبخواهند که توقع بیجا نداشته باشند تا فقط استارت اپ ما پیروزمندانه بتازد.این حرف شما حاجی اقا بوی روش اگاهی دهنده پیامبری نمیدهد بلکه بوی کشمکش گروه گرایی میدهد.

  • @
    0

    انشالا یه روزی فندک میزنم زیر اون ریش درازت و اتیشش میزنم.و دلم خنک میشه.به امید اون روز.

  • محمد.،
    0

    مردم داشتن زندگی میکردن شما ۴۳سال پیش باوعده های دروغ مردم رافریب دادین وبقول خودتون خدعه کردین ملت رابه اینجارسوندین حالا باوقاحت تمام میگیدمردم توقع نداشته باشن مردم صاحب ایرانند وحق رفاه واسایش دارند شمابایدبرگردید به دورانی ‌که برای ۱تومن التماس میکردید واون روزدورنیست مطمئن باشیدبیوطنای بیبته

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      شما ازقبل ترها حتی پدر ومادرتان فریب خورده بودند که نامت رامحمدگذاشتند.دیرخبرشدی.

  • حسن
    0

    همیشه مفت خوران وبال جامعه ومردم هستند .تاکی تحمل .مثل گربه هستند.

  • هادی شاحسینی
    0

    شکمتان سیره حرف خوب می زنید اگه یک کارگر ساختمانی بیکار با سه تا بچه مثل من باشید ازروی شکم‌ سیری حرف نمیزدید نه بیمه ای نه بازنشستگی نه امیدی به اینده با این بیکاری شماها سه روز باید بنایی ببردتان تا دستاتان پینه ببنده تا ببینم بازم چیزی میگید یا نه همه خانواده ام مریض شدند هیچکی رو ندارم بعد میگین از انقلاب توقع نداشته باشید شما مردم رو رها کنید مردم خودشون میدونند چیکار کنن

  • کاربر ناشناس
    0

    یعنی مردم بدهکار هم شدند

  • م..ک
    0

    شمادردهه ۵۰ یاقبلازانقلاب یک عباراچندین سال میپوشیدید.الان زندگی شاهانه دارید.ای خارجیها ایران رارهاکنید به ایرانیها.شمانژادعربید.

  • عصریخبندان
    0

    سلام حاج آقایه مقدارساده ترحرف بزنین من بادکترای فلسفه متوجه اصطلاحات سنگین شمانمی شم

  • اریا
    0

    بله ما انتظار نداریم که اخوندها بتونن کاری بکنن اونها بدرد هیچ کاری نمیخورند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها