تشکر از روحانی به خاطر این ۷ عملکرد/ نقدها بیشتر بوی انتقام می‌دهد تا ارزیابی!

نقد عملکرد دولت آقای روحانی امر پسندیده‌ای است که باید انجام شود اما فضای عمومی و به‌ویژه فضای رسمی کشور به‌گونه‌ای است که گویی او نه خدمت بلکه خیانت مرتکب شده و نه‌تنها شایسته تقدیر نیست بلکه باید او را مجازات کرد.

تشکر از روحانی به خاطر این ۷ عملکرد/ نقدها بیشتر بوی انتقام می‌دهد تا ارزیابی!

از این‌رو به نظر می‌رسد با همه نقدها و انتقاداتی که به آقای روحانی و دولتمردانش می‌توان داشت اما فضای یک‌سویه علیه او اقتضا دارد با حفظ انتقادها، از وی و دولت او تقدیر و تشکر شود چرا:

1- از روحانی باید تشکر کرد که فضای تعامل در روابط بین‌الملل را جایگزین فضای تقابل کرد. فضای بین‌الملل قبل از سال 92 (دوران احمدی‌نژاد) و کشمکش‌های سیاست خارجی در داخل که اوج آن در مصاحبه دکتر ظریف گویای این حقیقت است که فضای تقابل بر فضای تعامل پیشی داشت. اگرچه دولت روحانی به همه اهداف پیش‌بینی شده در اجرای سیاست تعامل با دنیا به‌ویژه در موضوع برجام نرسید اما مردم ایران و سیاست‌مداران جهانی به‌خوبی دریافته‌اند که دولت آقای روحانی با برخورداری از تیم حرفه‌ای و تخصصی در حوزه سیاست خارجی همه تلاش خود را معطوف کرد که روابط ایران با دنیا را براساس تعامل و همکاری و معاهدات بین‌المللی استوار کند.

2- از روحانی باید تشکر کرد که در مقابل تندروهای داخلی ایستاد، اگرچه نتوانست سیاست داخلی منسجم در عرصه عمومی فراهم کند اما تلاش کرد که افراطیون داخلی و بخشی از دولت پنهان را به مردم و جامعه معرفی کند و در مقابل خواست‌های غیرقانونی آنان ایستاد و نسبت به افشای چهره آنان مصمم عمل کرد.

3- از روحانی باید تشکر کرد که برای افزایش شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها و بودجه‌ریزی و برنامه‌های توسعه موفق عمل کرده است؛ به‌ویژه در برنامه‌ها و بودجه‌های سالانه با ارائه به مجلس سهم بودجه‌گیران غیرپاسخ‌گو به دولت و ملت را شفاف کرد، هرچند موجب بغض واقع‌ شده و برای آن هزینه‌های فراوانی را متقبل شده است اما تا پایان دولت بر تعهد خود ایستادگی کرد.

4- از روحانی باید به خاطر انتخاب وزرای لایق و کاردان و حرفه‌ای تشکر کرد؛ اگرچه در انتخاب برخی رؤسای دستگاه‌های اجرائی کاستی‌هایی وجود داشت و برخی ملاحظات بیرونی مانع از انتخاب وزرای لایق می‌شده است اما انتخاب مدیران کارآمد در اغلب تصدی‌های دولتی و برخورداری دولت از مدیران توانمند و باتجربه و توسعه‌گرا مانند اسحاق جهانگیری، وزرای نفت، خارجه، رفاه و تأمین اجتماعی، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان انرژی اتمی و... توانست ملت را از گردنه‌های سختی با تدبیر و امید عبور دهد و ضمن اهتمام به امور زیربنایی کشور با معضلات اساسی و بحران‌های تحمیلی با تدبیر و درایت عمل کند.

5- از روحانی باید تشکر کرد به خاطر اهتمام به توسعه فضای مجازی، توسعه پهنای باند، تأمین و تقویت زیرساخت‌های فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، گسترش شبکه‌های اجتماعی توسعه دولت الکترونیک و... همچنین مقاومت در مقابل برخوردهای حذفی، سیاست‌های محدودسازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و پذیرش مسئولیت و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهان که نمونه عینی آن ارائه طرح 9 لایحه از سوی افراطیون مجلس برای مقابله و محدودسازی فضای مجازی است؛ امری که آیندگان قدر دولت روحانی را خواهند دانست.

6- از روحانی باید به خاطر اهتمام به توسعه زیربنایی کشور تشکر کرد. دولت روحانی باوجود مواجهه با بلایای طبیعی و غیرطبیعی، انتقام‌های داخلی و فشارهای خارجی به‌ویژه تحریم‌ها و فشارهای حداکثری خارجی، توانست مقتدرانه پروژه‌ها و حتی ابرپروژه‌های بزرگی را در این هشت سال به بهره‌برداری برساند او 88 پنجشنبه افتتاح پروژه‌های ملی با ده‌ها هزار میلیارد منابع داخلی و خارجی و در حوزه‌های اساسی کشور در سال‌های اخیر داشت و روزهای پنجشنبه افتتاح یکی از بهترین خاطرات خدمات دولت آقای روحانی برای آبادانی ایران عزیز بود که باید به همه دست‌اندرکاران امر دست‌مریزاد و خسته‌نباشید گفت.

7- گسترش آزادی بیان و رسانه‌ها و مطبوعات و پذیریش انتقاد به دولت و حتی شخص رئیس‌جمهور، به‌رسمیت‌شناختن حقوق مردم در آزادی‌های فردی و اجتماعی، اهتمام به حقوق شهروندی و تلاش درجهت گسترش آن در چارچوب قانون اساسی نکات مهمی است که باید از آقای روحانی تشکر کرد.

از آقای روحانی به خاطر همه وعده‌های تحقق‌یافته و وعده‌های باقی‌مانده تشکر می‌کنیم. امید است آیندگان از قوت دولت آقای روحانی بهره‌مند و از تکرار اشتباهات او پرهیز کنند.

منبع: روزنامه شرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • علی
    0

    مردم را به سمت ترقیب کردن که ناسپاس شوند

  • محمود
    0

    این 2 بند منو متحول کرد.1- گسترش آزادی بیان و رسانه‌ها و مطبوعات و پذیریش انتقاد به دولت و حتی شخص رئیس‌جمهور .2- از روحانی باید به خاطر انتخاب وزرای لایق و کاردان و حرفه‌ای تشکر کرد؛!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    اقای روحانی مشکلش منغعل بودنش بود مردم هم میدانستن از کجا تحت فشار هستن مردم میدانستن کس دیگر یکارشکنی میکند و ایشون تدارکاتچی هستن مشکل این بود که بادی این موضوع را میگفتن اما ایشون به جای کمک به مردم در خدمت همونهایی شدن که کارشکنی میکردن از بورس و نوسان دلار بودجه را پر کردن تا تحویل همانهایی دهند که چوب لای چرخشان کردند . قطعا افزایش بنزین تصمیم یک نفره نبوده و تصمیم نظام بوده اما ایشون به مردم دروغ گفتن و بعد هم با اونهمه کشتار خندیدند و گفتنند من خودم تازه خبردار شدم به جای اینکه در برار کرونا مثل بقیه کشورها تعطیل کنند و اگر نشد عامل این مخالفت و منافعی که ضربه میدید را صریحا معرفی کنند و با عدم واردات واکسن مناسب مخالفت کنند کلی بودجه را صرف ساخت واکسنهای داخلی به درد نخور کردند در حالی که میشد این بودجه صرف قرنطینه و واردات واکسن موثر در زمان مناسب شود ایشون مردم را عزادارکردن و نه تنها عامل اصلی را معرفی نکردن که حمایت کردن و مردم را احمق فرض کردن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      واکسن داخلی به درد نخور؟شما خودت تا این سن و سال هر واکسنی که زدی داخلی بود و اگر به قول جنابعالی به درد نخوره پس باید تاحالا میمردی!اصلا خودت هم تولید داخلی پس طبق اعتقادات خودت خودت هم به درد نخوری! ادبیات بهتری هم هست برای حرف زدن لازم نیست برای فهموندن یه مطلب تولید داخلی رو بکوبیم!

  • حمید
    0

    افرین بر شما..... خوشحالیم همچنین خبری رو میینیم. امیدواریم نقدها منصفانه باشه نه با توهین و .... دولت روحانی از همه لحاط در فشار بود . باید در نقدها همه جوانب را سنجید.

    نظرات شما -
    • سمانه
      0

      هنوز طعم فقر نچشیدی .. که این قدر سنگ این دولت به سینه میزنی و سزاوار تشکر میدونی .... برو یک دورو برت نگاه کن آقا ..... کمر مردم رو شکست زیر این همه کارها و دروغگویی ها

  • ناشناس
    0

    تشکر تشکر . ما ایرانیها کلا از نظام به خاطر اینکه مارو خوشبخت ترین انسانهای روی زمین کرده تشکر می کنیم . خیلی پر رو هستید

  • زیلان
    0

    البته از صدا و سیما هم به خاطر ترویج بی اخلاقی و فحاشی باید نهایت تشکر را کرد

  • محمد
    0

    تنها دولتی که در این چهل سال ازادی عمل کامل داشت دولت ایشان بود که حتی کوتا هیها و نقصان کارش را ارگانهای دیگری بر دوش گرفتند که اصلا همچین مسولیتی نداشتند باید هم فرار رو به جلو کرد و همه تقصیرات خود را گردن دیگران انداخت به نامردی تا نفس تازه ای شود برای چهار سال آینده الان هم ایشان ریس جمهور هست و ریسی در پازل ایشان بازی خواهد کرد با مین گذاری که کرده تا خراب شدن ریسی و دوباره چهار سال اینده ریس جمهور اصلاح طلب

  • داودی
    0

    سایت وزین خبر فوری با احترام به تحلیل و تقدیر هفت گانه ریاست جمهوری سابق عرض میشو د در نظام سربازی توپ و تانک و موشک و هواپیما برای یک سرباز لازم است ولی قبل از این تجهیزات این سربازنیاز به چیز های دیگری دارد تا رو پا باشد و قدرت حرکت داشته باشد قدرت دفاع داشته باشد باید سلامت باشد و شکمش سیر باشد تا بتواند از این همه تجهیزات استفاده کند سربازی که در حال موت است این تجهیزات بدردش نمیخورد. توسعه فضای مجازی اهتمام به توسعه زیر بنائی ازادی بیان و رسانه تعامل در روابط بین المللی عالیست ولی ملت شفافیت در تصمیم گیری ها و ایستادن جلو تند رو ها را از ایشان ندیدند دولت ایشان با بی تدبیری ارزش پول ملی را به کمترین مبلغ از زمان فتحعلی شاه تا کنون رسانده قیمت های مایحتاج مردم را ازاد گذاشت و قیمت ها سر به فلک کشید ند و در تمام دنیا ضرب المثل شد رئیس تعزیرات در تلویزیون ایران میفرمایند ما قصد داریم جلو ی این بلبشوئی قیمتها را بگیریم ولی رئیس جمهور اجازه نمیدهد . در حال حاضر پول ایران حسب اعلام سازمانهای بین المللی بی ارزش ترین پول دنیاست در این موارد هفت گانه هم در مورد انتخاب وزرا شما کم لطفی کردید اقای روحانی چوب همین وزرا را میخورد مثلا معاون اول درست است در حزب حرفی دارد برای گفتن ولی وقتی در سمت معاون رئیس جمهور میگوید من حتی حق تعویض منشی خودرا ندارم و یا ارز معروف 4200 را به بستگان و دوستان خود میدهد ویا با سوءاستفاده از موقعیت شغلی و همکاری برادرش به میلیارد ها دلار دست پیدا میکند و اب از اب تکان نمیخورد همچنین وزیر کا ر داماد ایشان با سوء استفاده از موقعیت شغلی وزیر ان همه جرم را مرتکب شد و با رانت همین پدر زن از مهلکه نجات پیدا کرد . دیگه وارد موارد وزرا دیگر نمیشوم .ایا مردم ایران باید از ایشان تقدیر کنند ؟ اقای روحانی فردی مجهول و نا شناخته است بجای رجالی سیاسی فردی امنیتی و اطلاعاتیست یا کسانی و نهادی اجازه کار به اوو دولت اورا ندادند که باید به مردم اطلاع رسانی کند البته با دلایل و اسناد معتبر ترس و و توهم و پنهانکاری تا به کی بالاخره همه ما رفتنی هستیم دیر و زود داره سوخت و سوز ندارد ایشان اگر واقعا وطن پرست هستند بدون هیچگونه ترس و واهمه باید مردم ایران را از سدهای موجود در برابر رئیس جمهور و دولت با خبر کند و نامش به نیکی در تاریخ ثبت و ضبط میشود اگر نکند پس مشکل از خودش است و به زبان ساده تر ایشان فردی مناسب برای منصب ریاست جمهوری نبوده و توان این شغل مهم و طاقت فرسا را نداشته و تاریخ تاریک ریاست ایشان اورا از صحنه های سیاسی ایران مانند دو رئیس جمهور قبلی برای همیشه بیرون انداخت . بزرگترین بلای جان حیات سیاسی ایران رفیق بازی و حزب بازی و پنهانکاری همه مسئولین است مملکتداری سخت است هرکس توان ورود به این عرصه را ندارد اگر واژه مردم سالاری واقعی و عیان در مملکت پیاده شود و به مردم اعتماد کرد و واقعیت ها را به همین مردم بگویند میشود به اینده مملکت امیدوار بود والا ده رئیس جمهور دیگر هم بیاد و برود جایگاه ایران در صحنه های سیاسی دنیا و ثبات حاکمیت سیاسی در داخل ایران حل نمیشود .

  • ناشناس
    0

    فضا به فضای تقابل خیلی سریع برگشت

  • حسینی
    0

    روحانی عاقل بود همین که فهمیده بود دشمنی با دنیا به نفع ما نیست باید به او آفرین گفت

  • همدان
    1

    این ۷ نظر را چه کسی داده،خبر فوری که این موارد را درج کردی یکایک این ۷ مورد پاسخ ونقد دارد..چه خوش بی پاسخ دهی هر دو سر بی!!!

  • متحیر
    0

    بهتر بود نویسنده محترم چند بند هم در مورد کرامات انسانی پایمال شده فقر وفحشا واعتیاد وبیکاری جوانان کشته شدگان ابانماه وضعیت سفره خالی مردم دروغگویی و ریشخند ملت گرانی و تورم بی سابقه وضعیت بیماری کرونا و........مرقوم و بعد لوح تقدیرشان را به اقای روحانی تقدیم مینمودند......

  • طهماسبی
    0

    زیاد طول نمیکشه که با چراغ پی سوز دنبال روحانی میگردیم بابت تمام زحماتت متشکریم جناب روحانی هم ما میدانیم و هم آنان که به شما نقد غیر منصفانه می‌کنند که علت ناکامی دولت چه بوده لذا تاریخ خود گواه عملکرد خوب شما خواهد بود و رسوا کننده ی کسانی که کارشکنی کردند

  • رضا سان
    0

    ببینید من اون چیزی را که میبینم قبول دارم.تورم_ مسکن _ دارو ودرمان_ ازدواج_ فحشاء _ زادوولد_ فرار مردم از ایران( نخبه، غیر نخبه) ...........اعتقادات مردم مخصوصا جوانان_ نا امیدی در کشور موج میزند.....واقعابرخورد مردم با مردم نمیبینید بیرحمی فحاشی بد چشمی به نوامیس .......بگذار یک مقدار شلوغ شود دشمنی بین مردم خواهید دید از ما مردمان سنگدل و.....درست کردند چرا در توهم غوطه.ورید هرکسی اهل مروت ومردانگی و محبت باشد به آن میگویند اسکل.

  • ایرانی
    1

    دست از پاچه خواری برداریدوکمی هم بیاد توهین های مکرر شیخ مخلوع به مردم ایران ومجیزه گوئیهای او به بیگانگان باشید وشرم کنید . خیانتها وچپاول ها ااو وشما بماند !!!

  • سرمدی
    0

    اگر منظور حرفهای گاهگاه ایشان است باید گفت به عمل کار برآید.روحانی اگر مصمم به رفع مصایب و معضلات مملکت بود باید به هر قیمت برجام را احیا و در برابر میدان میایستاد و یک بار برای همیشه مسئله اش را خاتمه میداد.

  • مهدی
    0

    به خدا اگر قانون محترم بگیریم روحانی باید پاسخ گو باشد.

  • صادق زینی وند
    1

    تابلوست یکی از این دولت یه متنی به این خب فوری داده گفته بزن برا تشکر از دولت!!! خودتون خندتون نمیگیره بعد از 8سال ناکارامدی و خیانت و بی فکری و جنایت... چند تا جمله مسخره رو نوشتید برا تشکر از دولت؟!!! متاسفم براتون

  • مرد میدان
    0

    اقای خبر فوری یک لحظه فکر کردم داستان میخونم اونم از نوع حماسی ... کجایی تو نفست از جای گرم بلند میشه یا اصلا تو این مملکت نبودی و نیستی ؟؟؟؟؟؟ احتمالا نویسنده توهم برداشته.

  • فاطمه
    0

    مبدع 88 پنج شنبه رو به فنا داد. دکتر مدرس خیابانی رو می گم
    راستی کدوم وزیر لایق؟

  • دیگر به حسن روحانی نمی شود اعتماد کرد
    0

    دیگر به حسن روحانی نمی شود اعتماد کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها