ابطحی: واقعه «۱۸ تیر» سال ٧٨ عمدا به فراموشی سپرده می‌شود

فعال سیاسی اطلاح طلب در پستی اینستاگرامی به واقعه ۱۸ تیر پرداخت و نوشت: واقعه دردناک ١٨ تیر ١٣٧٨ عمدا به فراموشی سپرده می‌شود.

ابطحی: واقعه «۱۸ تیر» سال ٧٨ عمدا به فراموشی سپرده می‌شود

سید محمد علی ابطحی نوشت:

به این تحلیل من از ١٨ تیر دقت فرمایید. واقعه دردناک ١٨ تیر ١٣٧٨ عمدا به فراموشی سپرده می شود.

نسل دانشجوی این روزها را آن قدر دور از سیاست کرده اند که به سختی باور می کنند در آن سال دانشجویان به اندازه ای در سیاست حساس بودند که وقتی خبر تعطیلی روزنامه سلام رسید، در کوی دانشگاه تظاهرات کردند. آزادی مطبوعات این قدر پر ارزش بود.

در اوج شروع جامعه مدنی و آزادی‌های اجتماعی و آغاز عصر اصلاحات. نیروی انتظامی و لباس شخصی ها به دانشجویان کوی دانشگاه یورش بردند.

دانشجو در آن سالها خط مقدم اصلاحات بودند. کوبیدن سر مار یعنی دولت اصلاحات مقصود بود. بعد از دو سه روز مقاومت دانشجویان، و حمایت دولت اصلاحات از آن ها و حضور چهره های اصلی اصلاحات برای همبستگی با آنان، شهر از همه طرف به آتش کشیده شد تا جنبش دانشجویی وبه تبع آنها اصلاحات نفس گیر و لوث شود.

شروع مقابله فعال حاکمیت دوگانه از آنجا بود. اینها را نسل فعلی کمتر می دانند.

میزان مظلومیت دانشجویان به حدی بود که رهبر انقلاب هم در پشت میکروفون از درد آن حادثه اشک ریختند.

فراموش کردنش دردی دوا نمی کند. گاهی باید تاریخ را واقعی دید.

منبع: جماران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • کاربر ناشناس
    0

    چه زبان باز کرده ایشان یادش رفته در زندان چه اعتراف هایی می کرد

  • مراد
    0

    مردم طی دو دولت خاتمی و روحانی خوب با واقعیت اصلاحات آشنا شدن .حرف شما دیگر خریدار ندارد

  • مهناز
    0

    فقط خاموش چقدر خوبه بعضی مواقع حرف نزنیم چقدر خوب میشد

  • الصحي
    0

    درست است كه دولت جنايتش را فراموش مي كند ،،،ولي مردم ودانشجويان تا ايران است فراموش نمي كنند ،

  • ستم‌دیده
    0

    این‌حرفها‌چرندیاته‌سیاست‌اصلاح طلبان‌اینه‌حواس‌را‌پرت‌کن‌جیبو‌بزن خلاص‌چه‌با‌مزخرف‌گویی‌چه‌دایه مهربانتر‌از‌مادر‌شدن

  • حسن رحیمی
    0

    اصلاح طلبا هیچ گاه بدون فتنه نخواهند بود دوامشان به فتنه است نه کار و رفع مشکلات مردم مشکل مردم تعداد روزنامه ها نیست بلکه کمبود مسکنه که دولت اصلاح طلب آنرا مزخرف می‌خوند و ساخت مسکن را وظیفه خود نمی‌دانست

  • ............
    0

    فراموش نکردهایم کسانی که برخی ازدانشجویان عزیز را را با خدعه و نیرنگ تحریک ومقابل نظام قرار دادند شماها بودید که بعدها در سال 88 صدای تشتتان در آمد و رسوا شدید منافقانه بین مردم آمدید و آشوبهای 88 را ایجاد کردید که بحمد الله مردم بصیر و منصف و ولایت مدار شما را از گردونه خارج و به زباله دان تاریخ سپردند ضمنا فراموش نمی کنیم گفتگوی تلویزیونی ذلیلانه شما را که مفلوک و ملتمسانه به گند کاریهای خودتان در پایمال سازی حقوق هم وطنانتان اقرار می کردید خفه شو و دست از نفاق بردار

  • دن کیشوت
    0

    یادمان نرفته که مسعود ده‌نمکی و مهرداد بذرپاش،دانشجویان را با چماق و مشت و لگد،کتک زدند و همان شد نردبان ترقی آنها و الگو شدند برای کتک زنندگان مردم در هشتاد و هشت،یادمان نرفته که الگوی پیشرفت در این مملکت یعنی کتک زدن مردم،کهریزک و بطری های نوشابه و روسری هایی که مردان در حمایت از یک مرد مظلوم بر سر کردند،یادمان نرفته و یادمان است که به دار آویختن آزادی را!

  • احمد
    0

    آن موقع مسئول نیروی انتظامی قالیباف بود و مسئول لباس شخصی‌ها سردار نقدی حالا این آقایان کجا هستند؟!!!

  • کامران
    0

    این هم نکته ایه که اصلاح طلب ها( تفاله صهیونیسم و لیبرالیسم) سال های 78، 88، 98، هر ده سال یک بار یک آشوبی توی کشور به پا کردند و یه گروه از آدم های کشور که عمده اون ها دانشگاهی هستند را قربانی کردند تا روی خون ریخته شده اون ها موج سواری کنن و تبلیغات راه بندازن. تف تو اون شرف نداشته تون.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها