توجیه کیهان برای ناکامی های احتمالی دولت بعد: 2 سال اول باید آوار برداری کرد

بخشی، درست یا غلط، انتظار دارند مشکلات به سرعت حل شود. مثلا، تا تابستان سال آینده مسئله قطعی برق حل شده باشد. تورم مهار و مدیریت، سر و سامانی گرفته باشد سر و سامان دادن به اقتصاد، با فشردن یک دکمه صورت نمی‌گیرد.

توجیه کیهان برای ناکامی های احتمالی دولت بعد: 2 سال اول باید آوار برداری کرد

روزنامه کیهان با اشاره به برنامه های دولت رئیسی نوشت: با توجه به شرایطی که مدعیان اصلاحات و اعتدال به‌وجود آورده و بلایی که بر سر معیشت مردم آورده‌اند، ایشان چه بخواهند چه نخواهند، تبدیل به امید این مردم شده‌اند و دولت ایشان، نه حق دارد و نه فرصت این را دارد که«اشتباه کند».

بخشی از هر جامعه‌ای، درست یا غلط، انتظار دارند مشکلات به سرعت حل شود. مثلا، تا تابستان سال آینده مسئله قطعی برق حل شده باشد. تورم مهار و مدیریت، سر و سامانی گرفته باشد. آنها منطقا خوب می‌دانند که، سر و سامان دادن به اقتصاد، با فشردن یک دکمه مثلا قرمز صورت نمی‌گیرد بلکه نیاز به برنامه و تیمی ‌یکدست، متخصص و باانگیزه است. البته در هر جامعه‌ای عده معدودی هم وجود دارند که، تصور می‌کنند، راه‌حل، همان دکمه قرمز است. به‌ویژه اگر در این مدت ضربات اقتصادی جدی خورده باشند.
گاهی مشکل اصلی، خود مدیر است لذا با رفتن او، بخشی از مشکلات خود به خود حل می‌شود. صرفِ تغییر یک دولت خسته با یک دولت جوانِ حزب‌اللهی، بخش مهمی ‌از راه‌حل مشکلات موجود است. لذا می‌توان امیدوار بود، با رفتن دولت فعلی، بخشی از مشکلات خود به خود حل شود، حتی اگر سنگ‌اندازی‌ها از دو ماه پیش از آغاز دولت سیزدهم، شروع شده باشد!
قطعا آقای رئیسی این روزها مشغول چیدن کابینه و دریافت پیشنهادها یا حتی شاید فشارها از سوی طیف‌های مختلف است. انتخاب مدیران لایق در کنار شناسایی و حذف مدیران نالایقی که این روزها با عجله، حساب‌شده و با اهداف مشکوک، انتخاب و وارد مراکز دولتی می‌شوند! شاید باید جزو اولویت‌های نخستین ایشان باشد. انتخاب تک‌تک اعضای کابینه و مدیران مهم است و هرگونه اشتباه می‌تواند ضربه‌ای به آن اعتماد باشد.
و سرانجام اینکه، اعداد و ارقام رسمی ‌که در همین دولت فعلی منتشر شده نشان می‌دهند، آقای رئیسی وضعیت اقتصادی خوبی را از دولت فعلی تحویل نخواهد گرفت. با استناد به همین آمار و ارقام می‌توان حدس زد، شاید دو سال شاید هم بیشتر، فقط باید آواربرداری کرد! مخاطب این نکته هم، عاملان وضع موجودند که، از لحظه اعلام رسمی ‌نتایج انتخابات و در حالی که هنوز خود در راس کارند، منتقد وضع موجود شده، خطاب به دولتی که هنوز تشکیل نشده می‌گویند «وعده‌ها چه شد؟!»

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • کاربر ناشناس
    0

    دوباره بهانه اوردن شروع شد حتما بعدش تمدید دو سال است ودر ادامه چهار ساله دوم وبعد خرابتر به دولت بعد این سریال سالهاست در ایران تکرار میشود

    نظرات شما -
    • علی
      0

      وقتی که نان هم گیر نیامد ان وقت قدر روحانی را میفهمید که 8 سال اوار برداری احمدی نژاد میکرد

    • کاربر ناشناس
      0

      وقتی که نان هم گیر نیامد ان وقت قدر روحانی را میفهمید که 8 سال اوار برداری احمدی نژاد میکرد

  • محمد
    0

    چرا در برنامه های تبلیغاتی این را نگفتید؟ امیر کبیر با آن همه خدماتش سه سال صدر اعظم بوده کاری نکنید که مردم نا امید شوند چرا این همه سیاه نمایی می کنید؟

  • مش جمعه
    0

    آحسین،بهانه گیری نکن. ساختن یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل در سال و دولت فراجناحی را از همین الان داری به حاشیه می رانی. از هم اکنون بدان که اگر برجام و FATF را نپذیرد سرنوشت رئیسی هم همانند بقیه رئیس جمهوران خواهد بود.اما بر همه مبرهن هست که برجام و FATF که تا حالا بد بوده ازین پس خوب خواهد بود.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      افرین

  • احمدی
    0

    زورنامه کیهان دولت روحانی را با خاک یکسان کرد ولی حالا دولت بدست خودشان افتاده وقت میخان اونم ۲سال آدم باید منصف باشد هر انتقادی که به دولت روحانی داشتی باید به همین روال انتقاد کنی نه اینکه رنگ عوض کنی و مطالب را وارونه نشون بدی...

  • آ
    0

    بهانه‌جویی‌ممنوع.شما‌همدست‌شده‌ایدیا‌همدل؟

  • خارگوش
    0

    روزی که کارلوس کی روش رفت با فحش و هو بدرقه شد.یکسال بعد همه حسرتش رو خوردن.حکایت دولت روحانیست.سال دیگع قطعی برق و آزادی مجازی که جای خود.وقتی نون و آب هم قطع و وصل شد تازه متوجه میشیم چه به سرمون امده.

  • ایران
    0

    تا دلارهای نغتی صرف ساخت و تجهیز و تامین گروه های نیابتی در افغانستان و عراق و سوریه و لبنان و غزه و یمن و نیجریه و سودان میشود و تا دلارهای و ریالها در اختیار خودی های چپاولگر است کشور سامان نمی گیرد

  • آلبرت انیشتین
    0

    ما نمی‌توانیم مشکلات‌مان را با همان طرز فکری حل کنیم که با آن، مشکلات را به‌وجود آورده‌ایم.

  • حقیقت
    0

    احترام کورکورانه و بدون تفکر به مراجع قدرت، بزرگ‌ترین دشمن حقیقت است.

  • مثبت
    0

    از آدم های منفی فاصله بگیرید، آنها برای هر راه‌حلی یک مشکل دارند.

  • کیان
    0

    همون آوار برداری پلاسکو رو دیدیم بسمون هست اون که تازه 2000 متر بود وای به آوار برداری کل ایران یکجوری صحبت می‌کنند انگار صد جین مدیر و مدبر از ژاپن وارد کردن؟؟؟نه جونم قرار هست اکبر بره اصغر بیاد همین بقیه داستان هم عین 42 سال پیش هست

  • حسن
    0

    ماست مالی شروع شد

  • بنده خدا
    0

    آواربرداری اسم رمز ناتوانایی دولت در رفع ابر چالش هایی است که از عهده هر دولتی خارج می‌باشد و فقط و فقط در تصمیم و نگاه سیاسی کلان نظام است!!!

  • عبدالله
    0

    سلام تحلیل گرمحترم کیهان شما اول تاریخ راورق بزن بروبه زمانی که باتحلیل های آبکی وغلط که فقط قصدتان پول درآوردن است حاصلش شد احمدی نژادکه الان ازسایه اش هم می ترسیدو اورامعاند می دانید لذااین تحلیل رادرآرشیوخودنگه داریدبرای ۴یا ۸سال دیگرآنوقت هم برای پول درآوردن نیازبه این تحلیل های آبکی داری!شایدبه کارتان بیاید.

  • ناشناس
    0

    هزارسال هم کمه!!! وقتی دولتی نیروگاههای هسته ای خودشو بخاطر وعده های دشمن تعطیل میکنه و کلا بتون میریزه و یک کیلو بایت برق هم تو این شرایط همون دشمن کمک نمی کنه ببینید با اقتصاد چه کرده! حالا ساخت و راه اندازی مجدد این نیروگاهها چند سال زمان نیاز داره؟ از یک کارشناس بیطرف بپرسید بعد جواب بدید لطفا. چون قرار بود سوخت نیروگاههارو همین دشمنان به اصطلاح محترم تامین کنن(دشمن!!!!)؟!!

    نظرات شما -
    • آگاهی
      0

      ایران یک نیروگاه هسته ای داره که فعاله، البته چون ساخت روس ها است و فناوری قدیمی داره هرچند وقت برای تعمیرات از مدار تولید خارج میشه. روسیه تامین سوخت هسته ای این نیروگاه را برای چندین سال پذیرفته است و متعهد است.

    • رضا
      0

      نیروگاهای هسته ای!!!!حاجی ناشناس چی میزنی کلاما درایران یه نیروگاه هستی بوشهرراداریم که دربهترین حالت هزازمگاوات برق میتونه تولیدکنه که مابیش از66هزارمگاوات برق فعلانیازداریم درضمن اونجایی هم که ظاهرابتون ریختن بقول آقای کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی هسته ای:ما قلب راکتور آب سنگین خنداب اراکه راسیمان نریخته ایم، بلکه لوله‌های کالندریا را مطابق با برجام پر سیمان کرده ایم که البته فکر جایگزینی آن هم شده است.خدایی اگرناراحتید می خواهید انتقادبکنید حق دارید ولی لازمه بدون غرض ومرض وبامطالعه انتقادکنید .

  • دا
    0

    چه طور بایک دکمه همه چی گران میشه چرا به نفع خودشان همه چی توجیه میشه

  • هادی
    1

    اره چون دولتی از خودتان برسر کار می اید از همین الان کم کاری وعدم توجه به مردم ویا ناکارامدی در اینده را از همین الان برای احاد مردم توجیح کنید که به مردم بگویید که دولت قبلی یک ویرانه تحویل داده نخر اقا مردم دیگه گول این حرفهای ناکارامدی دولت جدید را نخواهند خوردرییس جمهور جدید باید به وعده های انتخاباتی خویش عمل کند

  • محمود م
    0

    خداوکیلی بیایید همه باهم برای حل مشکلات دعاکنیم وانشالله خداوند درایت وعملکرد درست را به ما مردم ودولت مردانمون ..مسئلت فرماید...بگو آمین اینقدر بخیل نباش خدایا ریشه نامیدی را از دل های ما بکن خدایا رزق وروزی حلال وراحت به ما ارزانی فرما... خدایا مارا دشمن به شاد نکن.. خدایا منافقین بیمار دل را هدایت فرما .....‌

  • قربانلو
    0

    خوب آقای شریعتمداری چیزی که عوض داره گله نداره دولت آقای روحانی دولت راازیه اصولگرای دوآتیشه که هاله ای ازنوراورااحاطه کرده بودوبه عنوان معجزه قرن شمامطرح کرده بودیددرشرایطی تحویل گرفت که پانزده کاغذپاره (قطعنامه )برعلیه اوصادرشده بودو ایران ذیل «فصل هفتم منشور ملل متحدقرارگرفته بوداگر در قطعنامه صادر شده از سوی شورای امنیت، کشور مورد نظر ذیل فصل هفت قرار بگیرد (عبارت فصل هفت به تنهائی ذکر شود)، هم امکان استفاده از "گزینه تحریم" علیه آن وجود دارد و هم امکان استفاده از گزینه نظامی.ده هادکل نفتی مفقود شده بودپروندهای زیادی ازاختلاس برای وزراومعاونین آن دولت تشکیل شده بودکه درنهایت منجربه زندانی شده معاون اول وتعدادی زیادی ازمعاونین شودبابک زنجانی ها بوجودآمده بودندوبی سابقه ترین ثروت کشورکه بالغ بر800هزارمیلیارد دلاردرآمدنفتی بودخرج الکی وهدرشده بودورفته بود.دولت آقای روحانی هم دراین سالها تلاش کردهم خسارتهای اون هشت سال راآواربرداری کنه هم باآدم دیوانه ای مثل ترامپ مقابله نکنه هم بادوستان داخلی ترامپ وهم بایه درد بی درمونی مثل کرونا وکسانی مثل شماوتلویزیون ورائفی پور،حسن عباسی وحاج آقا پناهیان ،میثم مطیعی ،سعید قاسمی بماندولی الحمدالله آقای رئیس این مشکلات رانداردبلکه همه ازمجلس وقوه قضاییه وصداوسیما وائمه محترم جمعه وجماعت نه تنهاازهمان روزاول ازاوانتقادنمی کنن بلکه ازچهارسال پیش برایش تبلیغ کرده وزمینه تشکیل چنین دولتی رافراهم کرده اند.

  • علی طهرانی
    0

    چی شد جناب شریعتنداری حالا که کل کشور رو کلا دست گرفتین حرف از نشدن میزنید مردم دو سال دیگم صبر کنن جیب شما پر بشه که نمیشه جیب شما گشاد تر از این حرفاست با هشت سالم پر نمیشه مجلس انقلابی بعداز این همه وقت کدوم حرکت رو به نفع مردم انجام داد که دولت شما بخواد انجام بده تو این مجلس کلی قانون تصویب شد گرفتن مالیات بیشتر حذف یارانه بگیران و خیلی قانون های دیگر که هر کدومشون حکم برداشتن پول از جیب مردم داره دریغ از یک تبصره و لایحه به نفع معیشت و زندگی مردم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها