ورود کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برای تنقیح و کیفی سازی قوانین

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از آغاز تنقیح و کیفی سازی قوانین به ویژه در بحث انتخابات در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

ورود کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برای تنقیح و کیفی سازی قوانین

محمد صالح جوکار ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون نسبت به تنقیح و کیفی سازی قوانین، اقدام شد و این کار با همکاری معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی و اعلام نظر کارشناسان در راستای شفاف سازی در حوزه قوانین صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: در زمینه احکام منسوخ ضمنی و منتفی، احکامی که مدت آن منقضی شده و همچنین احکام که به صورت صریح منسوخ شده اند، در حوزه هایی که به کمیسیون باز می گشت اقداماتی صورت گرفت. در بحث انتخابات تعداد ۲۳۶ عنوان قانون داریم که تعداد احکام آن بالغ بر ۳ هزار و ۱۳۰ حکم است. با تلاش کمیسیون ۱۷۰ عنوان قانون را کم و منسوخ اعلام کردیم و بیش از ۶۰ درصد قوانین در حوزه انتخابات تجمیع شد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در بحث شوراها و شهرداری ها بیش از هزار و ۲۰۰ قانون داریم که تعداد احکام این بخش ۷ هزار و ۹۱۵ حکم برآورد می شود. پس از تجمیع در نهایت ۸۰۹ عنوان قانون کاهش پیدا کرد. در بحث احزاب سیاسی، قوانینی داشتیم که منسوخ شده و به مرور زمان از بین رفته بود. با کاهش و منسوخ کردن این قوانین ۷۱ عنوان قانون منسوخ شد و ۱۷۹ حکم دیگر اجرا نمی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: کمیسیون در راستای شفاف سازی قوانین در حوزه های مرتبط با خود اقدامات لازم را دنبال خواهد کرد.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها