انتقادات تند روحانیِ اصلاح طلب: چرا مردم باید برنج خالی بخورند؟/ جامعه ایران قارونی شده است نه قرآنی

عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از صداوسیما برای دعوت مردم به ذلت می‌گوید که مغزهای متفکر از عرصه مدیریت کشور کنار گذاشته‌ شده و عده‌ای سودجو و رانتخوار با رنگ و لعاب ایدئولوژیک در رأس کارها قرار می‌گیرند.

انتقادات تند روحانیِ اصلاح طلب: چرا مردم باید برنج خالی بخورند؟/ جامعه ایران قارونی شده است نه قرآنی

فاضل میبدی با انتقاد از صداوسیما برای دعوت مردم به ذلت گفت: خداوند در قرآن جامعه مطلوب را جامعه‌ای وصف می‌کند که هر زمان مردم اراده کردند، مایحتاج زندگی، بیش از نیاز آنها در دسترس‌شان باشد.

وی با اشاره به رویکرد دوگانه صداوسیما در ارتباط با وضعیت اقتصادی و معیشت مردم می‌گوید: صداوسیما برای برخورد با دولت صف طولانی مرغ را نشان می‌دهد که به واقع خجالت‌آور بوده و در شان ملت ایران نیست که در صف مرغ آن هم با قیمت بالا بایستند اما در مقابل برنامه می‌سازند که مرغ گران است، مردم نخورند.

فاضل میبدی همچنین تاکید کرد: صداوسیما مکرر درباره ناکارآمدی دولت برنامه پخش و بعد هم مردم را به قناعت و نخوردن دعوت می‌کند؟ این چه رویه سیاسی است که رسانه‌ای که باید ملی باشد، در پیش گرفته است.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ریشه‌های اقتصادی در وقوع انقلاب اسلامی تاکید کرد: یکی از مواردی که باعث شد انقلاب در ایران رخ دهد، مساله اقتصاد، معیشت مردم و فاصله طبقاتی بود که در جامعه وجود داشت و به تعبیر مرحوم امام، انقلاب اسلامی برای آبادی دنیا و اخرت مردم بود.

فاضل میبدی تاکید کرد: مردم ایران با این همه استعدادهای عجیب چرا باید ناچار به خوردن برنج خالی باشند در حالی که ملت‌های عقب افتاده‌تر زندگی بهتر و معیشت مناسب‌تری دارند.

وی افزود: تاریخ، تمدن، فرهنگ، استعداد و سخت‌کوشی ملت ایران اسباب سرافرازی است و تعجب می‌کنم که این خانم در صداوسیما بر چه اساسی سخن گفته است.

انتقادات تند روحانیِ اصلاح طلب: چرا مردم باید برنج خالی بخورند؟/جامعه ایران قارونی شده است نه قرآنی /صداوسیما مردم را به ذلت دعوت می‌کند

فاضل میبدی با اشاره به سخن پیامبر اسلامی مبنی بر این که «فقر کفرآفرین است»، تاکید کرد: فقر انواع فساد و فحشا را ایجاد می‌کند و با این شرایط جامعه ما قرآنی نیست، این جامعه قارونی است.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که فقر و نداری مایه عزت نیست، خاطرنشان کرد: عزت این است که جامعه اقتصاد قوی داشته و عدالت اجتماعی در آن ملموس باشد و نابرابری طبقاتی در آن به چشم نیاید.

وی ادامه داد: یکی از آقایان گفته بود که ما در مقابل آمریکا می‌ایستیم که عزت ما حفظ شود؛ سوال من این است که مگر عزت ما در مقابل امریکا ایستادن است؟ عزت ملت یعنی این که اقتصادی مستقل و پویا داشته باشد.

فاضل میبدی با اشاره به این مساله که مغزهای متفکر از عرصه مدیریت کشور کنار گذاشته‌ شده‌اند، گفت: عده‌ای سودجو و رانت‌خوار را در راس کار گذاشته‌ایم و هر کس رنگ و لعاب ایدئولوژیک دارد، می‌گوییم تو بهتری و مدیر باش.

منبع: اعتماد آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 60
  • محمد
    0

    از خودتان شروع کنید از دوستانتان شروع کنید از هم حزبی های خودتان شروع کنید خوب اصلاح کنید تازه معلم شده بودم روزی سر کلاس به بچه های دوم راهنمایی گفتم بچه ها خودتان را اصلاح کنید یکی از دانش آموزان به شوخی گفت آقا فلاتی دیروز رفته اصلاح باز هم برود حالا بعضی ها اصلاح را به معنی سر تراشیدن می دانند و مرتب به فکر تراشیدن سر مردم هستند

  • م
    0

    گل گفتی ، کو گوش شنوا ، هر کی به فکر خویش ......

  • کاربر ناشناس
    0

    یک روزخوب میاد...... ........

  • کاربر ناشناس
    0

    مثلا چون اصلاح طلبی این حرفا رو میزنی که مردم گول بخورن دوباره به اصلاح طلب رای بدن نه اصلاح طلب و نه اصول گرا فقط مردم گرا و قانون گرا واسلام گرا

  • مورچه
    0

    چی داری میگی حاجی برنج کجابود روغن کجابود همه شدیم نون خالیخور نفس ازجای گرم بلند میشه برنج هندی کیلو ۲۶هزاره لطفا اول بیا کف جامعه پیش فرودستان بعد از حقوق شان که پول نفت گاز معادن زیرزمینی هست دفاع کن

  • اسد
    0

    روحانیون باید از همه مسولیتهای سیاسی و عضویتهای جناحی دور گردندد و در کنار مردم قرار گیرند و دامان خود را از سیاستهای مزورانه و فریبکارانه سیاسیون بر حذر دارند.روحانیون باید مرجع عقیدتی و مطالبه گر مطالبات مردم باشند.این شکل روحانیت حکومتی هم به روحانیت اسیب جدی رسانده و هم به عقاید مردم.

  • OK
    0

    حاج آقا اشتباه گفتی! نان خالی نه برنج خالی! از قدیم الأیام برنج قوت غالب مردم غنی بوده است نه فقیر! برنج هندی کیلویی ۲۵ هزار و برنج ایرانی هاشمی کیلویی ۴۰ هزار تومان است. کجا مردم فقیر و یا متوسط می توانند هفته ای ۳ تا ۵ نوبت برنج مصرف کنند؟!!! نان خالی هم گیر مردم متوسط به پایین نمی آید! با سخنرانی های بیهوده کاری نکنید دولت یارانه نان را هم قطع کند و نتوانیم نان خالی هم بخوریم! کمتر بالای منبر بروید و سخنرانی کنید و درد مردم را تازه کنید و قیافه حق به جانب به خود بگیرید! سکوت پیشه کنید.

  • محمد
    0

    و چرا خبر فوری کامنت ها را فوری نمی گذارد؟

    نظرات شما -
    • ب محمد از دوستت قلندر 2
      0

      واسه این که نت بیشتری از ما به جیب بزند رانت و اختلاس این هم یه جورشه

  • ناشناس
    0

    متاسفانه بیشتر دزدی ها بوسیله همین آقایان و خانمهایی بوده که خود را به ظاهر دین آراسته و موجب اطمینان نظام شده بودند . از این افراد کم نیستند / البته مشاورین عزیزی هم هستند که بقای آن ها مستلزم دشمنی با امریکا است . در تفکر این ها مردم فقط در میدان انتخابات عزیز هستند وگر نه گرسنگی و فقر مردم برای ان ها اهمیت ندارد

  • فتاحی
    0

    حاج اقای اصلاح طلب دست پیش می گیرید که پس نیفتی، مملکتداری بلد نیستید بزارید اونایی که بلدن ثبت نام کنن اگر مردید،تجربه ی هشت ساله نشون میده. گردن این و اونم نندازید.

    نظرات شما -
    • نا آشنا
      0

      از شما یاد گرفتم ممنون

  • arad
    0

    حاجی جان مردم 3 ساله که به نان خالی شبشون محتاج شدن مردم را با مسئولان مقایسه نکنید به هر چیزی میخواهند بدون مشکل برایشان تامین میشود از قدیم گفتن شکم سیر چه خبر دارد از شکم گرسنه خیلی از بچه های خانواده ها هستند که یه یک وعده غذایی در خد معمول در حسرتند اگر کمک خیرین نباشد عزیزمان نباشد همان را هم ندارند طی اینهمه ساله که با سرافرازی زندگی کردیم هیچ وقت به مثال ای 3 سال مردم تحقیر و فقیرتر نشده بودند

  • خالد
    0

    خیلی از مدیران اصلا ایرانی نیستند ...فقط ادای اسلامی را در می آورند

    نظرات شما -
    • نا آشنا
      0

      ممنون از شما یاد گرفتم

  • سرمد
    0

    حاجي قناعت بد است چون كسي تو صدا و سيما گفته است ؟ دقيقا عزت ما در اين است كه مقابل ظلم به خود بايستيم حالا آمريكا باشد يا هر ننه قمر ديگري.و اين موضوع هيچ تناقضي با تلاش براي معيشت و اقتصاد ندارد و كار صدا و سيما هم بسيار پسنديده است بايد به عنوان چشم بينا و گوش شنوا و زبان گوياي مردم عمل كند و الا بودنش بي معني است يك مقدار هم يواش و منطقي سخن بگوييم صدا در گلو انداختن و بلند بلند داد زدن هميشه دليل حق بودن و حق طلبي نيست

  • رئیسی
    0

    کاش برنج خالی میخوردند نون خالی نمیتونن بخورند تا برسه به برنج کیلویی 40هزارتومان شما مقدس معابهای دزد اختلاص گر ثروت اندوز اشرافی گر چیزی نزاشتید گیر مردم بدبخت بیاد

  • عارف
    0

    جناب میبدی همه مردم نه ، عرض کنم خدمت جناب عالی ۴۵ درصد مردم قدرت خرید برنج هندی را هم ندارند ولی ی عده لب به برنج هندی هم نمیزنند حالا برنجی که نه بویی داره نه روغن جزب میکنه اسمش را هم گذاشتن دانه بلند چرا به قیمت ماشین بنز فروخته میشود این برنج آشغالو هندیها نمیخورن کیلویی هزار تومان میخرن ۱۸۰هزار تومان با کیسه های ۱۰ کیلویی به نامهای مختلف میریزند تو حلق مردم ضعیف و گرفتار اگر برنج ایرانی باشه جناب میبدی خالی خالی هم میشود خورد لااقل ی بوی عطری داره ولی برنج هندی هزارو یک مرض داره هیچی تازه طرف تبلیغ هم میکنه این فلان برنج مال فلان شرکته مردم میخورند اندازه کرم میشه تو شکم مردم کشور ما آشغال خور نبودن با این همه ثروتی که داره زعفران ما و پسته ما تو کشورهای مثل ژاپن پیدا نمیشه از طلا هم بیشتر ارزش داره کجای کاری حاجی جان یک کیلو میوه و آجیل برای عید نمیشه خرید شما بزرگوار هم نزدیک انتخابات شده به فکر مردم افتادی یا علی مولا ، ممنون ازخبرفوری،

    نظرات شما -
    • OK
      0

      برنج هندی کیسه ۱۰ کیلویی ۲۳۰ تا ۲۵۰ تومان است نه ۱۸۰ هزار تومان! لطفاً قیمت را پائین اعلام نکنید!

  • کاربر ناشناس
    0

    خودت هم جز اصلاح طلبان هستی حرف مفت زیاد نزن شما و اصلاح طلبان این روز را سر مردم آوردند پس بشین حرف مفت نزن

  • کاربر ناشناس
    0

    این بلایی هست که دوستان اصلاح طلبتان بر سر مردم اورده اند

    نظرات شما -
    • جلبک
      0

      کاربر ناشناس ممنون از نظرت از شما یاد گرفتم

  • انقلابی
    0

    کاربران شکم باره شکم پرست اوف بر شما اوف بر این اعتقاداتتان اوف بر شما خائنین ملت و شهدا جانبازان شما این همه پول اینترنتی بدین چندتا جوجه بخرید بزرگ کنید بخورید تا صدای نخستین به گوشمان نرسد شما گوشت نخورده انقدر هارد وای به روزی که یه عالمه گوشت بخورید بقول پسر پلیس انقدر این مردم هارد که از پلیس هم نمی‌ترسند باید روزی برسه یه قدرتمند بیاد شماها رو پاکسازی کنه اللهم عجل لولیک الفرج امین یا رب العالمین

  • س ابراهیمی
    0

    سلام حاج اقا چهل ودوسال هیچ وقت ازدست روحانیون ناراحت نشدم چون خیلی ازشما هم مثل ما گرفتار دروغگو ها هستیم. فقط دروغ سرنگونمان کرده دروغ رسانه ای بدبختمون کرده یادتون جلوی مردم را میگرفتن که ترامپ التماس میکنه حالا خودشون التماس میکن . وای ازدرو . داداز دروغ هارای ازدروغ بابا دروغ نگید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      فرق نمی‌کند اصلاح گرا ویا اصول طلب یا هر معجونی که اسم بگذارید.تا توانسته اید برداشته وخورده اید. ملت را به فلاکت رسانده اید.

    • کاربر ناشناس
      0

      فرق نمی‌کند اصلاح گرا ویا اصول طلب یا هر معجونی که اسم بگذارید.تا توانسته اید برداشته وخورده اید. ملت را به فلاکت رسیده اید.

  • ناشناس
    0

    از آخوند خیری ندیدیم کاسه داغتر از آش نشو خود تو هم بودی بدتر از اینا بودی

  • ناشناس
    0

    حرفای قشنگ میزنی!!!! خودمون همه رو بلدیم لازم به گفتن تو نبود! باز دم انتخابات باز شعارهای عوام پسند! مردم اگه آینده ی ایران و بچه هاشون رو می خوان دیگه نباید رای بدن، بلکه مسئولان کمی به خودشون بیان! رای دادن مردم یعنی تایید فساد و رانت و اختلاس و... مسئولان‌ با رای دادن ما در کم کاری و اختلاس و... مصرتر میشن و میگن خوب خ... گیر آوردیم هر بلایی سرشون می یاریم بازم می خوانمون!

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      راه بهتر اینه که به بهترین رای بدن!

  • ناشناس
    0

    چه داغی هم کرده ی وقت نسوزی سیاه شدی!!

  • ناشناس
    0

    جالب که این روحانی تمام ابعاد فاجعه را میداند ولی مهم این است که خود جزئی از خود فاحعه است

  • ایرانی
    0

    این آقا اصلا تو باغ نیست، معلومه که ۴۲ساله بین مردم نبست، حاج آقا برنجی که مردم میخورن کیلو سی هزار تومنه هر چند برنجهای مصرفی شما خیلی بالاتره ، مردم برنج خالی هم نمیتونن بخورن ، اینقدر ادای آدم خوبارو در نیارین .

  • محمد راد
    0

    شب بخیر!؟ای مُریدوجان نثار؛ اینو باید چندین سال پیش به مرادوانیس ومونستون،خاتمی وروحانی می گفتید،حالاروعن ریخته نذرامامزاده ریختنه.

    نظرات شما -
    • محمد راد
      0

      چقد به خودم مثبت زدم84 تا حححححح

    • مورچه ب محمدراد
      0

      نظرشمارامیپسندم ازشمایادگرفتم تشکر

  • منم مختار
    0

    از بعد از دولت خاتمی روزگارمان سیاه شد واسه عروسی رفتن رویمان نمی شد ربع سکه بدهیم الان حتی 100هزار تومان هم نداریم بریم عروسی.در دولت خاتمی با حداقل درآمد نفت برکت بود صفا بود اشتغال بود سفرههای بزرگ و رنگین اما حالا نان با دوغ هم آرزوست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این روزگار سیاه رو همون اصلاح طلبها بوجود آوردن خدا سزاشون رو بده

    • به ناشناس
      0

      روت سیاه بیشرم هر گردی گردو نیست خاتمی را قاطی نااهلان مکن

  • کامبیز
    0

    آیا عامل مشکلات معیشتی مردم صداوسیما است؟ و اصلا هم دولتی ها واصلاح طلب ها به گردونی ارتباط نداشتند؟ وکیا بودن شعار میدادن عزت مردم را بر می گردانیم و مردم را از یارانه بی نیاز می کنیم ؟

  • .
    0

    تا الان چیکاره بودین؟؟

  • محمد
    0

    حاجی برنج هندی که کیلویی ۱۸ تومن و ایرانی هم ۳۵ ، چطور میشه برنج خالی خورد معلومه دستتان تو خرج نیست

    نظرات شما -
    • OK
      0

      برنج هندی کیسه ۱۰ کیلویی بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است نه ۱۸۰ هزار تومان! لطفاً قیمت را پایین اعلام نکنید!

  • حا
    0

    یادش بخیر دوره خاتمی بهترین برنج ۷۰کیلویی پاکستانی گونیی۴۰۰۰۰تومان بود ولی احمدی نژاد آمد همه چیز را خراب کرد

  • ال
    0

    نه خسته ازکجا اومدی نکنه تو ایران نبودی ای شیطون حالا ۴۰ساله سفرها خالی شده

  • م
    0

    حتماسهم کمتری ازبیت المال به اودادنداخه مفتخوری کم وزیادداره

  • شهربانو
    0

    آخه گفتن این حرفها چه دردی را دوا میکنه این چیزها مردوم خودشون دارند لمس میکنند اگه راست میگی بعنوان ا عتراض از پست و مقامی که دارید استفا بدین

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      شهر بانو جان اگر روزی تو به شوهرت اعتراض داشته باشی طلاق میگیریی.که ایشان استعفا بده.

  • یه ایرانی
    0

    لعنت خدا برشما اصلاح طلبان که عامل همه بدبختیها شما غربزده ها هستید که میخواهید با این حرفهایتان کشور را به نابودی بکشانید مخصوصا شما روحانیون اصلاح طلب که با پوشیدن ردای پیامبر کاملا برخلاف او عمل میکنیدوحرف میزنبد

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      اداره مملکت باید در دست افراد خبره وکاردان باشد وربطی به اصلاح طلب بودن یا اصولگرا ندارد برای مثال خاتمی اصلاح طلب بود ولی با نفت بشکه ای هشت دلار کشور رو یه خوبی اداره می کرد پس جناحی نگاه نکنیم

    • هاشم طاها
      0

      مملکت نابود شده 43ساله

    • مجید
      0

      ان شاءاله با انتخاب سردار جوان عملکرد شما را خواهیم دید. البته اصلاح طلب و اصولگرا دو روی یکه سکه هستند در این ویرانسرا.

  • قلندر 4
    0

    یادش بخیر آیت‌الله العظمی طالقانی جایش خالیست با مرگ مشکوک

  • بیات
    0

    تو هیچوقت مواضع درستی نداشتی

  • حمیدرضا
    0

    یکی نیست به این حاج اقا بگه گورپدر صداوسیما ببینم مرغ ارزون شد؟مرد حسابی خجالت بکشین بااین وضعی که برای مردم درست کردین.

  • نان خالی
    0

    برنج خالی کجا بود ، برنج هندی 24 و ایرانی 40 !!!

  • رضا
    0

    لاف زن...همتون سر و ته یک کرباسید...

  • حاج کاطم
    0

    اقازاده ها من با مسئولین کاری ندارم آقازاده های بدبخت مواظب پولی که باباهاتون میارن سر سفره باشید بخدا معاد حقه ،مغرور نشید و ب مردم بپیوندید ، از آخرتتون میترسم چراکه پدرانتون آخرت بچه های مردمو داغان کردن ببینید جامعه رو قارونی کردن

  • کاربر ناشناس
    0

    صدا وسیما شده مرکز زنانه جوانها بیکار در خانه ویا به کارهای مشغول می باشند که مناسب رشته شان نیست چرا باید خانمها شاغل و جوانها که نان آور و پوشش دهنده هستند بیکار هستند صدا وسیما خیلی از انقلاب فاصله گرفته اند صدا سیما ایکه باید انقلابی باشد نه مرکز منکرات

  • کاربر ناشناس
    0

    اصلاح طلبان بزرگ ترین خیانت کردن بحق کشور همه جا به فساد کشیدن انشاالله که نسل شان گم شود

  • هادی
    0

    جناب مردم توان خریدن برنج هم ندارن......چی میگی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها