گفت و گو با دو چهره سیاسی در اولین سالگرد درگذشت سردار سازندگی:

مصباحی مقدم: هاشمی چهره تاثیرگذار نظام بود/ منافی: تمام پیشرفت‎های کشور را مدیون هاشمی هستیم

19 دی اولین سالگرد درگذشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

مصباحی مقدم: هاشمی چهره تاثیرگذار نظام بود/ منافی: تمام پیشرفت‎های کشور را مدیون هاشمی هستیم

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری 19 دی ماه اولین سالگرد آیت‎الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس‎جمهور اسبق کشورمان محسوب می‎شود.

آیت‎الله هاشمی رفسنجانی سال گذشته براثر ایست قلبی درگذشت.

ریاست مجلس خبرگان رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور کشور در دو دوره متوالی و عضویت در مجلس خبرگان رهبری از جمله پست‎های آیت‎الله هاشمی در نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‎شد.

هاشمی از جمله افرادی بود که در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی چه در زمان رژیم شاهنشاهی و چه در دوران انقلاب اسلامی نقش پررنگی را در تحقق آرمان نظام ایفا کرد ازاین رو از دست دادن وی بدون شک برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار دردناک بود.

هادی منافی رئیس سازمان محیط زیست در زمان کابینه سازندگی و غلامرضا مصباحی مقدم عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با خبر فوری از زوایای شخصیتی آیت‎الله هاشمی برای ما سخن گفتند.

***

هادی منافی رئیس سازمان محیط زیست در دوران سازندگی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری درباره وجه تمایز دولت آیت‎الله هاشمی با سایر دولت‎ها در نظام جمهوری اسلامی با توجه به تخریب‎های صورت گرفته علیه این هاشمی اظهار کرد: آقای هاشمی بسیار آدم خوش‌فکر، فعال، زیرک و باهوشی بود و به خوبی می‎دانست چه اقدامی انجام دهد.

وی تاکید کرد: آیت‎الله هاشمی همواره به دنبال این بود که در جهت رشد و پیشرفت ایران گام بردارد.

منافی تصریح کرد: اکثر اقدامات موثری که در کشورمان صورت گرفت در بحث سازندگی همچون احداث دانشگاه‌ها در زمان آیت‎الله هاشمی صورت گرفت از این رو بدون شک باید جایگاه وی برای همیشه در کشورمان حفظ شود.

***

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری درباره شخصیت آیت‎الله هاشمی و چگونگی اداره جلسات مجمع تشخیص از طرف وی گفت: مرحوم آیت‎الله هاشمی انصافا یک مدیر توانا و قدرتمند بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‎الله هاشمی شخصیتی تاثیرگذار بود خاطرنشان کرد: وی مجمع را به بهترین شکل ممکن از نظر مدیریتی اداره می‎کرد که این شیوه مثال زدنی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بنده خاطرم هست هرجا آیت‎الله هاشمی رفسنجانی حضور پیدا می‎کرد آن مکان مهم و دارای ارزش و اهمیت می‎شد و زمانی که در مجلس بود مجلس در راس امور بود و زمانی که رئیس‎جمهور بود کشور و نهادها تحت تاثیر وی بودند از این رو در زمان حضور در ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام این نهاد نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: آیت‎الله هاشمی دارای تجربه، پختگی و تاثیرگذاری بسیار بالایی بودند از این رو با درگذشت وی متاسفانه ما فاقد چنین تجربه‎‎ای هستیم.

28

حجم ویدیو: 44.74M | مدت زمان ویدیو: 00:02:54 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • دلم گرفته ای دوست
    0

    با سلام و احترام ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی (ره)، میخواستم بگویم رحلت غمبار این امیرکبیر دوران، هنوز برایم مثل پارسال تازگی دارد. به عنوان یک نسل سومی دهه شصتی این انقلاب، هرگز فکر نمیکردم از فقدان یک شخصیت سیاسی تا این حد متاثر شوم و فکر میکنم آنچه موجب این علقه عمیق عاطفی بین ما جوانان و ایشان شد، صداقت و خلوص و فداکاری این مرد بزرگ بود که برای آینده ایران، در اواخر عمر شریفشان، از جایگاه و اعتبار 50 ساله خود هم گذشتند و خود را آماج سنگینترین تهمت ها و جفاها قراردادند. و البته جوانان این مرز و بوم نیز شکوه قدردانی خود را در تشییع پیکر ایشان با چشمانی اشکبار و بهت زده به منصه ظهور گذاشتند و امیدوارم در عمل نیز راه ایشان را ادامه داده و تکمیل کنند. اکنون که در کمتر از یک سال پس از فقدان ایشان، ایران ما آبستن حوادث، رذالتها، جهالتها و وعده و وعیدهای مختلف شد، بهتر میتوانیم قدر نعمت وجود ایشان را برای کشورمان حس کنیم و بصیرت ایشان را در پیش بینی های دقیق از اشخاص و جریانها، دریابیم. سلام و درود بی پایان بر جان آزاده ایشان که هیچ جایگزینی نیافت و نبودش هرگز جبران نشد؛ کان مظلوما حیا و میتا

  • حمید
    0

    فقط حیف که مرحوم نتوانست در برابر فرزندان ناخلفش بایسته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها