توصیفات دختر سردار سلیمانی از پدرش در گفتگو با رسانه خارجی

دختر سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: پس از شهادت پدر من، آمریکا تصور کرد که همه چیز متوقف خواهد شد، اما آنها  بسیار اشتباه فکر کردند که این پایان سردار سلیمانی خواهد بود زیرا راه او با قدرت بیشتر ادامه یافته است.

توصیفات دختر سردار سلیمانی از پدرش در گفتگو با رسانه خارجی

زینب سلیمانی در گفت و گو با راشا تودی اظهار داشت: این ترور به دلیل عصبانیت ترامپ از سلیمانی و کارهای ارزشمند برای مبارزه گروههای تروریستی در منطفه به وقوع پیوست زیرا پدرش برنامه های آمریکا در خاورمیانه را مختل کرده بود.

وی استدلال کرد که سردار سلیمانی جان بسیاری از افراد را در جنگ با داعش و گروه های تروریستی نجات داد بنابراین پدر من خیلی خوب کار خود را انجام داد و آنها را بسیار عصبانی کرد.

وی اظهار داشت: تصویری که آنها از پدر من جلوه داده‌اند، تصویر واقعی نبوده است. پدر من در خانه یک پدر برای ما بود، کتاب‌های بسیار زیادی خوانده بود. در دانشگاه تحصیل کرده بود و به عنوان استاد دانشگاه تدریس می‌کرد و تنها هدفی که به دنبال آن بود، تبدیل جهان به مکانی امن برای کودکان بوده است.

وی گفت: ترور سلیمانی برای واشنگتن نتیجه معکوس داشته است، زیرا آمریکا منفورتر شد و افراد و گروههای بیشتری را به جنگ با آمریکا سوق داده است.

دختر سپهبد سلیمانی با بیان اینکه پدرم برای همه مردم جهان جنگید، افزود: او نه فقط برای یمن، سوریه و لبنان، ایران و عراق، بلکه برای همگان جنگید حتی نمی خواست مردم بیگناه اروپا توسط داعش کشته شوند.

وی تصریح کرد: پدرم تا آخرین نفس خود بدون وقفه با داعش نبرد کرد و می‌دانست مسیری که می‌رود خیلی خطرناک است و ممکن است کشته شود. زیرا ترسی نداشت. بر عکس آن‌ها از وی می‌ترسیدند و می‌دانستند که او چگونه اقدام می‌کند و واکنش نشان می‌دهد.

زینب سلیمانی تصریح کرد: پس از شهادت پدر من، آمریکا تصور کرد که همه چیز متوقف خواهد شد، زیرا آنها سردار سلیمانی، قدرت خاورمیانه را به شهادت رساندند. اما آنها بسیار اشتباه فکر می کنند که این پایان سردار سلیمانی خواهد بود، این آغاز است. "

وی گفت: هزاران نفر همچون سردار سلیمانی وجود دارند که آمادگی دارند تا مثل او و حتی قوی تر از او مبارزه کنند. این قدرت ما است. مردم ما متحد هستند تا مقابل چنین قدرت‌های خطرناکی ایستادگی کنند.

وی گفت: پدرم بخاطر نجات و امنیت کودکان سوری به سوریه رفت و مبارزه کرد. تا مردم سوریه در امنیت باشند. چطور پدر من می‌تواند فردی باشد که به دنبال کشتن مردم آمریکا و اروپا باشد. او آنها را از دست داعش نجات داد. برای آنها مبارزه کرد. او به مردم یمن که در گرسنگی هستند کمک کرد

زینب سلیمانی تصریح کرد: پدرم برای همه مبارزه می کرد تا جهان را به مکانی امن تبدیل کند و فکر می‌کنم که تاریخ درباره تصویر واقعی پدرم و اقداماتی که انجام داده است، قضاوت خواهد کرد».

فرزند شهید سلیمانی سپس به ناتوانی آمریکا خنثی کردن طرح‌های سردار سلیمانی برای مقابله با تروریسم اشاره کرد و گفت: «آنها نمی‌توانستند در برابر اقدامات پدر من کاری از پیش ببرند. او طرح‌های آنها را از بین برد و آنها شرمسار بودند که همه طرح هایشان شکست خورده و توسط پدرم از بین رفته است. آنها به دلایل زیادی پدرم را کشتند».

وی تاکید کرد که مردم ایران با قدرت و متحد راه سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند و با تروریسم مقابله خواهند کرد.

دختر سپهبد سلیمانی در پایان مصاحبه گفت: راه پدرم را ادامه خواهم داد و این وظیفه و سرنوشت من است که سردار سلیمانی واقعی را به جهان نشان دهم. کتابی هم درباره پدرم خواهم نوشت.

فرقی بین ترامپ و بایدن نیست

سلیمانی در این مصاحبه تصریح کرد: ترامپ و بایدن برای مردم ما یکسان هستند بنابراین، سیاست ایالات متحده در قبال ایران تغییر نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه پدر من به دستور ترامپ کشته شد و بایدن هم از آن حمایت کرد بنابراین هر دو از یک سیاست پیروی می‌کنند و بین آنها تفاوتی وجود ندارد.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله بالگردهای آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • محمد
    1

    در عزای تو نه من صاحب الزمان هم گریه کرد/ وز غم تو خاتم پیغمبران هم گریه کرد / در شب تدفین جسم پاکت ای آزاد مرد من به چشم خویش دیدم آسمان هم گریه کرد / من نمی دانم که داغت با دل مولا چه کرد آنقدر دانم که هرای جوان هم گریه کرد . نثار روح ملکوتی حاج قاسم عزیز و ابو مهدی شهید صلوات .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از کجا معلوم سلیمانی از رستگاران است و از ظالمان نیست. مگر در طول تاریخ هزاران فرمانده کشته نشده اند و حکومت ها از آنها قهرمان نساخته اند و آنها را بزرگ نکردند در حالی که بعد ها مشخص شد در راه ستم کشته شده اند.

    • کاربر
      0

      خجالت بکشین سردار سلیمانی و مثل اون اگه نبودن شما الان خواب راحت نداشتین

    • ملاثانی
      0

      از سر منقل بلند شدی؟

  • رها
    0

    خب بعد از سردار واقعا همه چیز تمام شد و انتقامی هم نشد و نخواهد بود

  • رها
    0

    مردم ایران هیچ اتحادی ندارند و بیخیال همه چیز شدند پس لطفا دروغ ممنوع

  • دادفر فتاحی
    0

    سلام میدانم شما فرزندان با سرداردلها نامه نگاری دارید چه در خواب و چه بیداری حالا که به آرزوی دیرینه اش رسید و دوستانش را ملاقات کرده بگویید سلام مرا (دادفر فتاحی) خواهرزاده سردار ارسلان حبیبی فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۲۷ علی بن ابیطالب (ع) و از ۱۷ رزمنده حافظ شهر بستان که در تاریخ ۳۰/ ۱۰/ ۱۳۶۰ در عملیات طریق القدس کربلایی شد برساند . آرزوی شهادت دارم .

  • سرباز حاج قاسم
    0

    تا اخرين نفس مي جنگم .مگه كسي هست راه و خاطر حاج قاسم و سردار دلها فراموش كن .

  • سعید
    0

    شما ای یادگار حاج قاسم بوی زینب می دهی.

  • سردار
    0

    خیلی خدمت کردند ............ولی .امادارد

    نظرات شما -
    • عباس
      0

      اون اما بمونه برای ذهن بیمارتو و تموم اونایی که منافقن توی این مملکت شما هیچوقت کاش درمورد سردار نظر ندین برای همین مقدار امنیتتون سربازان بی نام و نشون و گمنامی هستن ک دیگه نمیدونن خواب چیه درود به سردار سلیمانی و تموم رزمندگان و مدافعان بشر

  • سارا
    0

    خدا باباتو رحمت كند سرباز به معني سرباز بود . گويا سال قبل 400ميليارد تومان بودجه را به شهيد مي دادن امسال 500ميليارد تومان در قانون بودجه آوردن تصويب بشود بدهند به دختر شهيد بزرگوار تا جاي پدرش خرج كند. . آخه با 500ميليارد تومان در اين تورم و گراني كاري مي شود كرد . واقعيت دارد

    نظرات شما -
    • دوست سارا
      0

      سارا جان راستي از اردوگاهتون در الباني چه خبرا ؟؟؟ لعنت بر منافق دروغگو

    • مریم
      0

      اشتباه لایک زدم واقعن برات متاسفم ک همچین دیدگاه منافقانه ای داری تا شما هستین دیگه به دشمن برای این مملکت نیازی نیست

  • علی
    0

    درود بر سردار بزرگ اسلام و تمام مدافعان امنیت

  • سعیدی
    0

    ای حسرت بی پایان ،، سلامت باد "

  • حسن
    0

    بحث دفاع ملی سردار سلیمانی جای شک نیست وبه ان نمی شود بسنده کرد پاکدستی دنبال مال اندوزی نبودن و از جنس خاک بودنش در برابر مردم اعتیارش را صد چندان کرد وکلام اخر در دل جا گرفته است و نظر شخصی ام این است و مرا رنج وازار می دهد مفسدین اقتضادی است که ادعا داستند مثل طبری و غیرو است که اگر کاره ای می بودم طناب به گردنش می کردم و سر مزار شهدای وطن می چرخاندم تا قا نوت شرمنده خانواده انان نباشد .

  • حافظ
    0

    دوستداران سرباز بزرگ ایران همانهایی هستند که برای تشیع ایشان میلیونی راه می افتادن سرباز سلیمانی همیشه در قلب 98 درصد ملت ایران زنده است گفتم سرباز چون خواست خودشون بود چون همیشه توی جمعی که بود واقعا سرباز بود کامنت ونظرات یک مشت آلبانی نشین ومنافق خائن به وطن چیزی از ارزشهای تو کم نخواهد کرد سرباز وطن روحت شاد

  • یونس
    0

    حالا که ایشان هم در حوزه قدیسان قرار گرفتند کی میخواهند از بارگاه و مقبره ایشان رونمایی کنند که یکی به ۱۴۰۰۰ و یا ۱۴۰۰۰۰ امامزاده ایران اضافه شود .

    نظرات شما -
    • سلام بر سردار
      0

      اونقدر فاصله داره از شما کهنیازی به قدیس شدن نداره اون رفته و شما و تموم افکارتونم یه روزی به گور می رین

  • محمدرضا
    0

    لطفا از نشر توهین به سردار سلیمانی و مدافعین حرم و نظرات بعضی منافقین در این سایت خبری جلوگیری کنین

  • ایران مقتدر
    0

    یونس جان میشه لطفا درب چاه فاضلابتو ببندی؟خفه شدیم...

  • ص _ ن
    0

    آفرین بر شما دختر سردار دلها سلیمانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها