وزیر اطلاعات: مقطع کنونی اختلافات دنیای اسلام در حال سپری شدن است

وزیر اطلاعات گفت: به برکت هم‌اندیشی در همایش‌هایی همچون کنفرانس وحدت اسلامی شرایط نوید بخش آینده توأم با وحدت دنیای اسلام است.

وزیر اطلاعات: مقطع کنونی اختلافات دنیای اسلام در حال سپری شدن است

به گزارش خبر فوری به نقل از ایرنا، سید محمود علوی روز سه شنبه در حاشیه سی ویکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: بی تردید گفت وگوها یک عامل اثرگذار در نزدیکی نظرات و افکار با یکدیگر است و زمانی که نظرات به یکدیگر نزدیک شود، دلها نیز به همدیگر نزدیک می شود و دستها در دست هم قرار می‌گیرد و وحدت به وجود می‌آید
وی ادامه داد: در طول 31 سال گذشته که هر سال این کنفرانس برگزار شده، این تجربه را به دست آوردیم که برگزاری این رویدادها در نزدیکی صفوف مسلمین و در یکی شدن فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامی آثار بسیار ارزشمندی دارد.
علوی تصریح کرد: امروز شاهد صحبت های اثرگذار رئیس جمهوری محترم بودیم و در طول برگزاری این کنفرانس کمیسیون‌هایی برگزار می شود و صحبت هایی توسط اندیشمندان جهان اسلام در این کمیته ها صورت می گیرد در واقع تبادل نظرهایی است که صفوف مسلمانان را به یکدیگر نزدیکتر می کنند
وزیر اطلاعات ادامه داد: در این سالها شاهد فراز و نشیب‌های تلخی در دنیای اسلام بودیم، متاسفانه دنیای اسلام از اختلافات و درگیری‌های سهمگینی رنج بی شمار می برد و بسیاری از مسلمانان جان خود را از دست دادند و بسیاری بویژه زنان و بچه‌ها سرپرستان خود را از دست دادند و آزار بسیاری دیدند.
علوی افزود: به برکت هم‌اندیشی در این همایش‌ها و نزدیک شدن دلها و افکار و همدیگر، در حال پشت سرگذاشتن مقطع کنونی این اختلافات هستیم و شرایط نوید بخش آینده توأم با وحدت در دنیای اسلام است و امیدواریم ملت های مسلمان دوران اختلاف پشت سر گذاشته و طعم شیرین وحدت و آثار سازنده آن را بچشد.
سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران(سالن اجلاس سران) و 500 میهمان خارجی آغاز به کار کرد.
در کنفرانس امسال کمیسیون های تخصصی «موقعیت کنونی جهان اسلام و راهکارهای فعال کردن مؤلفه‌های فرهنگ وتمدن ساز»، «ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن از غرب»، «طرح‌های احیاگران جهان اسلام جهت تمدن سازی نوین اسلامی»، «نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی»، «مساعی حمیده» و «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» و «انساب نبوی» تشکیل و مباحث کارشناسی به تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
همچنین در حاشیه این کنفرانس نشست «اتحادیه جهانی علمای مقاومت»، «اتحادیه جهانی سادات» و «اتحادیه جهانی زنان مسلمان» برگزار می شود.
میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی روز گذشته (دوشنبه) در مرقد حضرت امام خمینی (ره) حضور یافته و ضمن نثار تاج گل به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.
قرار است فردا(چهارشنبه) و در دومین از روز برگزاری این کنفرانس میهمانان داخلی و خارجی همزمان با آخرین روز از هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله با رهبر معظم انقلاب دیدار کنند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها