آیت الله تسخیری درگذشت

آیت الله تسخیری، مشاور عالی رهبر انقلاب درگذشت.

آیت الله تسخیری درگذشت

آیت الله تسخیری مشاور عالی رهبر انقلاب در امور جهان اسلام دار فانی را وداع گفت.

آیت الله محمدعلی تسخیری (زاده ۲۷ مهر ۱۳۲۳)، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و «مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی» در امور جهان اسلام ظهر امروز به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

آیت الله تسخیری در سال ۱۳۷۴ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را تأسیس کرد تا فعالیت‌های فرهنگی خارج از کشور در یک سازمان اداره شود. وی در سال ۱۳۸۰ از سوی آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انتخاب شد و در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۱ از دبیری مجمع تقریب مذاهب کنار رفت و به سمت مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام منصوب شد.

دبیری مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) به مدت ۹ سال، مشاوری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بین‌الملل و رئیس هیأت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی از جمله مناصب وی بوده است.

اقلیت‌های مسلمانان، راهکارها و مشکلات، ایده‌های گفتگو با دیگران، دربارهٔ وحدت و تقریب مذاهب اسلامی، رسالت ما تقریب در اندیشه‌ها، انسجام در عمل و در پرتو قانون اساسی از جمله آثار وی است.

خبر فوری درگذشت آیت الله تسخیری را تسلیت می گوید.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • روح اله
    0

    خدا رحمتش کنه...

  • ابوالقاسم
    0

    ارامش وامرزش برای ایشان ازخداوند خواستاریم لطفا با توجه به معرفی ایشان در گزارش فوق فعالیت ایشان در امور جهانی وبین الملل بوده لطفا دستادردهای ایشان را در این زمینه بفرمایید نسبت به قبل از این مسئولیت چه تغییرات مثبت یا منفی داشته اند متشکرم

    نظرات شما -
    • J45
      0

      برادر محترم، وحدت بین شیعه و سنی و اقوام و مذاهب گوناگون که امروز به وضوح در ایران میبینی و به کوری چشم دشمنان اسلام هر روز هم بیشتر خواهد شد، یک شبه اتفاق نیفتاده و به لطف خدا روز به روز داره بیشتر میشه. آیت الله تسخیری نقش برجسته ای در تقریب و نزدیکی مذاهب در ایران اسلامی و کل جهان اسلام داشتن که نمونه اش در تغییرات سیاسی و فرهنگی در برخی کشورهای همسایه دیده میشه

  • مسعود
    0

    انسان بزرگواری بودفرارنکردکانادابرای معالجه هم نرفت آلمان وانگلیس دیگه برنگرده.خدارحمتش کنه .

    نظرات شما -
    • املاء
      0

      حالا منظورت چیه از این گوشه کنایه ها؟؟؟

  • اسدی
    0

    خدا رحمتش کنه واز تقصیرات همه مومنین ومسلمین بگذره ، ۶ سال پیش یکی از کارمندان همین تقریب مذاهب که اتفاقا بازنشسته ارگان دیگری بود وخیلی عنصر کلیدی ومطرحی نبود می گفت پس از بازنشستگی در مجمع تقریب مشغول کار شده با حقوق ماهی ۱۲ میلیون تومان وحق ماموریت های انچنانی برای مسافرت های خارجی که می گفت هرماه دو تا سه ماموریت می شود و ......( دوازده میلیون تومان شش سال پیش به یک بازنشسته در شرایطی که جوانان زیادی بیکار بوده وهستند !؟ )

    نظرات شما -
    • محقق
      0

      زیاد به این شنیده ها اعتنا نکن چون ممکنه غرض ورزی در کار باشه، تو که نمیخوای مدیون کسی بشی که دارن بهش تهمت میزنن؟؟

  • ایرانی
    0

    اوه ، اوه ، چه بار سنگینی دارد . با این همه مشاغل دولتی پرونده قطوری دارد . خدا با عملش با او رفتار نمایید...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها