ابراهیم اصغرزاده:

اصولگرایان ،اصلاح‌طلبان را برانداز می‌دانند/ چرا انگشت به دهان ماندیم از 600هزار تماشاگر اینستاگرام تتلو؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اکثریت محافظه‌کاران بر این باورند که حفظ روحیه انقلابی، برای گذران امور کشور کفایت می‌کند و صرفا باید به ارزش‌های سال‌های نخست انقلاب برگشت.

اصولگرایان ،اصلاح‌طلبان را برانداز می‌دانند/ چرا انگشت به دهان ماندیم از 600هزار تماشاگر اینستاگرام تتلو؟

ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب به روزنامه شرق گفت: اکثریت محافظه‌کاران بر این باورند که حفظ روحیه انقلابی، برای گذران امور کشور کفایت می‌کند و صرفا باید به ارزش‌های سال‌های نخست انقلاب برگشت و انقلاب را از آفت‌زدگی مصون نگه داشت تا چرخ کشور بچرخد. تدابیر حفاظتی و گزینشی مثل نظارت استصوابی، ستاره‌دارکردن دانشجویان و حذف ناخالصی‌ها برای ممانعت از دست‌اندازی نامحرمان به پست‌های سازمانی و کرسی‌های هسته مرکزی قدرت، کافی و چاره‌ساز است.
رفتار جامعه و سبک زندگی مردم و حوادث خیابانی در این سال‌ها، اما حکایت از شکست کامل پروژه یک‌دست‌سازی مدنظر محافظه‌کاران دارد. فقدان تعبیه مکانیسم‌هایی برای حل منازعه‌، موجب شده است نیروهای محافظه‌کار به‌جای تبدیل خشم و نارضایتی به گفت‌وگو یا تفاهم و ائتلاف بر سر منافع، در بزنگاه‌ها، خشم و عصبانیت فروخفته را به خشونت و عصیان بکشانند.

مردم ناراضی نباید تصور ‌کنند اصلاح‌طلبان برای توجیه حضورشان در قدرت، خود را به ندیدن‌ زده و بزک‌کننده و توجیه‌کننده ندانم‌کاری‌های محافظه‌کاران شده‌اند. چه در دولت سابق که جامعه مدنی شخم زده شد و چه در دولت فعلی که باب هر وجه از توسعه سیاسی بسته شد،چشم محافظه‌کاران تنها نفوذ در منطقه را می‌دید و ذهنشان پر شده بود از رشد شاخص‌های اقتصادی؛آن‌هم با الگویی چینی. گویا رابطه محافظه‌کاران با هر شکل از توسعه سیاسی که دارای بار عرفی ‌باشد، از جنس نسبت جن و بسم‌الله است.

محافظه‌کاران بر این باورند که با توسعه سیاسی مدنظر اصلاح‌طلبان و ایجاد کوچک‌ترین فرجه، تور امنیتی موجود پاره می‌شود و ثبات و تعادل از کف می‌رود؛ پس تنها اصلاحاتی مجاز شمرده خواهد شد که به تحکیم پایه‌های اقتصادی و ایدئولوژیک بینجامد، اما اگر اصلاح‌طلبان این راه‌حل‌ها را ناکافی بدانند و از راه‌های برون‌رفت دیگری سخن بگویند، به براندازی و توطئه‌چینی متهم می‌شوند. همین چند روز پیش محافظه‌کاران از تعجب انگشت به دهان مانده بودند که 600 هزار نفر ایرانی، یعنی بیشتر از دو برابر جمعیت 250هزارنفری کشور ایسلند، ساعت سه نیمه‌شب چرا به تماشای لایو اینستاگرامی تتلو بیدار نشسته‌اند؟

بسیاری از این جماعت شب‌زنده‌دار در ایران زاده و رشد کرده و تحت برنامه‌های تبلیغاتی همین دوره‌ها آموزش دیده و تربیت شده‌اند و قاعدتا نباید دنبال برنامه‌هایی به تعریف محافظه‌کاران مبتذل بروند. اگر این به‌ معنای شکست کامل ساختمان و سیاست‌های فرهنگی ‌محافظه‌کاران نیست که اتفاقا بودجه‌های هنگفتی برایش صرف شده است، پس نشانه چیست؟

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ایرانی
    0

    اصولگرایان کجا بودند اون موقع که اصلاح طلبان داشتند انقلاب می کردند ؟

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      اصلاح طلب ها رو اگه'' ولشون' کنی!...روزی 10 تا انقلاب توی کشور میکنند....!

    • محمود
      0

      داداش ماشما باشی اینها هرچه رادیدند کردند

    • ناشناس
      0

      ایرانی=پیش تو بودند

  • مری
    0

    معلومه همه ميدانندجامعه ای خسته ازاختلاس ودزدی.. ریشه حمایت ازتتلو به دوران سختی کشیده دوران کودکی وجوانی ایشان است مردم هرکس راازجنس خود ببینن حمایت میکنند صلب اعتمادازتمام مراجع وستون قدرت کشورحقیقت تلخی است که مثل موریانه پایه های انقلاب رااهسته اهسته میخوردواگرچاره ای برای فسادنشود بزودی شاهدانفجارشدیدی دررویکردمردم به ارمانها خواهیم بود

  • رامین
    0

    هیچچی نشانه ظهور امام زمانه به گفته معصومین اصولگرا

  • وای از نداشتن فهم.
    0

    چند نکته ؛ اول در مورد حزبها کسی برتر است که دغدغه مردم سالاری و کمک به مستعضفان داشته باشد ، نه دنبال ریاست و مطرح کردن حزب خود. دوم در مورد پست و لایو اینستاگرامی یک فرد گمراه ، این نکته که تماشا کنندگان به این تعداد رسیدن ، این کاملا طبیعی است ، و تا حدودی هماهنگ شده ، دلیل استقبال هم اکثرا دنبال فرد یا طرفدار فرد نیستن ، بلکه به دنبال محتوای آن بودن ، که در عین حال که کاملا منحرف و مبتذل وار بود ، ولی با بیان کردن آن همه را به طرف آن کشاند ، یعنی اون فرد با بیان کردن موضوعی منحرف ، دیگران را به سمت آن میکشد، و این یک امر طبیعی است . بعضی ها چنان در این باره حرف میزنن ، که انگار چه شده.. عزیزان ما در شرایط سختی هستیم ، موضوع های بسیار مهم و قابل توجه زیاد داریم ، پس مسائل این چنینی ، که سودی برای هیچ کس ندارد را مطرح و بزرگ نکنید..

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      درود به شر فت!!!

    • ناشناس
      0

      تتلو ینی مخ معیوب اه اه اه چنننننننننننندش کلا اینا مصداق این هستند که دیوانه چودیواته ببیند خوشش اید

  • عدالت
    0

    مردم از حکومت جبر خسته شده اند .حکومت هم این را میداند که مردم ناراضی هستند .بدنبال رهایی از این زندگی فلاکت بار هستند حکومت هم باید کار مردم برای. رهایی را هموار کند تا مردم از اسلام زده نشوند

  • پارسی
    0

    جناب اصغرزاده یادته از دیوار سفارت آمریکا می رفتی بالا ؟!!! مردم ایران از همون موقع بیچاره و گرفتار شدند ، لطفا تا دیر نشده شما وهمکارانتان بیائید و شهامت داشته باشید و در پیشگاه مردم ایران عذرخواهی و استغفار کنید تا بلکه مورد عفو و گذشت مردم قرار بگیرید.واصول گرایان هم به شما تاسی نمایند تا مردم از این وضعیت اسفبار خارج شوند و چند روزی مثل مردم دیگر کشورها زندگی آرام و خوشی را سپری نمایند به خدا مردم خسته شده اند از این وضعیت ،خسته .

  • سعید
    0

    اصلاح طلب واصولگرا دومقوله جداازهم نیست پس معنایی ندارد این دوحزب رایکی ندانیم.اینها درخلوت باهم ودرجلوت علیه هم هستند تاافکارعمومی رابفریبند.

  • علیرضا نیکرو
    0

    ابراهیم اصغرزاده اصلاح طلب حزب همبستگی که در سال ۱۳۵۸ اصولگرا بود

  • مسعود
    0

    با این حرفا خودتو مسخره نکن خیانت علیه کشور، حقوق های نجومی، علاقه به باج دادن به غرب، وطن فروشی و ... اینها فرجه نیست. عین اسرائیل فقط مظلوم نمایی می کنید آیه ۱۱ و ۱۲ بقره تعریف اصلاح طلبی امثال شماست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها