کنایه به رائفی‌پور: کلیپس مهم‌تر است یا دزدی‌ها؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: چطور اقایان کلیپس را می‌بینند، اما دزدی‌های کلان در سیستم ها، قتل ها، دروغ‌های بزرگ را نمی‌بینند؟

کنایه به رائفی‌پور: کلیپس مهم‌تر است یا دزدی‌ها؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: چطور اقایان کلیپس را می‌بینند، اما دزدی‌های کلان در سیستم ها، قتل ها، دروغ‌های بزرگ را نمی‌بینند؟

«سهیلا جلودارزاده»، در رابطه با صحبت‌های یک مجری تلویزیون که گفته بود «کلیپس موی خانم‌ها یکی‌ از نشانه‌های آخرالزمان است» گفت: این تفکر در کشور ما بوجود آمده است و سابقه تاریخی زیادی هم ندارد. مردانِ با غیرت در ایران قدیم به جهت تهدیدات و تهاجمات و اینکه زنان در معرض خطر بودند، سختگیری‌هایی در محافظت از زنان اعمال می‌کردند که به عنوان ارزش مثبت تلقی می‌شد اما این ارزش به مرور از چرایی خود خارج و به یک بینش منفی برای زنان، تبدیل شد.

در صورتی که این بینش مثبت در ابتدا جنبه حمایتی داشت و محافظت از ناموس بخشی از حفظ ارزش‌های خانم‌ها تلقی می‌شد اما متاسفانه با خروج از فلسفه خود به تعصب تبدیل شد. حال اینها زنان را مخاطب قرار می‌دادند و محدودیت‌های بسیاری برای خانم‌ها ایجاد کردند.

او ادامه داد: نگاه‌های امثال رائفی‌پور مانند ویروس کرونا رشد می‌کند. آدم‌هایی که از یک پنجره خاص به زنان نگاه می‌کنند و سختگیری و فشارهای آنها باعث دین گریزی در زنان می‌شود.

جلودارزاده ادامه داد: نباید فقط خانم‌ها مقصر واقع شوند، گناه گناه است. نباید فقط خانم‌ها را گناهکار دانست، فساد زن و مرد فرقی نمی‌کند. چطور آقایان کلیپس را می‌بینند اما دزدی‌های کلان در سیستم‌ها، قتل‌ها، دروغ های بزرگ را نمی‌بینند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر همه بجای خشونت، مهربانی کنند اثر دین بیشتر می‌شد. به عنوان فعال سیاسی، اجتماعی و معلم این موضوع را تجربه کردم. نباید نیمی از مردم را به القاب زشت خواند و متهم کرد.

صداوسیما هم زمانی که این دیدگاه‌ها را پخش می‌کند هم فایده دارد هم ضرر، فایده‌اش، این است که این دیدگاه‌ها مطرح و نقد می‌شوند و بی سر و صدا رشد نمی‌کنند که جامعه را با سرطان فکری روبه رو کنند ولیکن ضرر این است که وقتی با جنبه تائید به آن نگاه شود، تبدیل به یک فرهنگ می‌شود و بین اقشار جامعه فاصله می‌اندازد.

منبع: برنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • رضا
    1

    سلام.رائفی پوراندازه ای نیست که درموردنشانهای قیامت صحبت کنه.

  • محمود
    0

    (به یزدان پاک گرخرد داشتیم#کجا این سرانجام بدداشتیم)این رامن نگفتم بلکه فردوسی پاک نهاددرقرنها پیش گفته است خدابیامرز ملتشو خوب شناخته بوده است

  • کاربر ناشناس
    0

    خانم نماینده و معلم سلام، از شما بعنوان یک زن سوال میکنم (که البته به شکل کلی است و مثل همیشه در هر کاری البته استثنا هم وجود دارد) آیا یک زن با دیدن اندام یک مرد تحریک می‌شود؟ ولی به عرض برسانم آقایان چرا و اکثرا (اگر وصله به اینجانب نچسبانید) مگر همان افراد مستثنی که در داخل پرانتز گفتم لذا لطفا تریپ روشنفکرها را نگیرید که یک جستجوی انگلیسی نه فارسی میزان خشونت، تجاوز و..... در کشورهای آزاد را ببینید و بدلیل نداشتن آمار درست در ایران می‌شود به عنوان جامعه نمونه آماری چندین خانواده اطراف خود را گرفته و با آماری که از جستجو بدست آوردید مقایسه کنید؟

  • مجتبی
    0

    خانم نماینده معلوم هس چی میگی!حرفهای کلیشه ای و بی معنی همراه تهمت اصلا کلا همون حرف هارو گوش کردی ک حالا مدافع حقوق زنان شدی،اصلا فهمیدی استاد رائفی پور منظورش چی بود،کجا استاد باخشونت علیه زنان حرف زدن خانم نماینده!ایشان از مدافعان حقیقی حقوق زن بصورت واقعی هستن اگر نظر شما درسته برید چنتا از سخنرانیاش گوش ندید فقط نگاه کنید چقد خانم نشتن پاش ایشان هم این چیزارو میبینن هم فساد کلان اقتصادی مگر وظیفه وضع قوانین مقابله با فساد نیست!چرا قوانین دست و پاگیر مبارزه با فساد تغییر نمیدید لطفا عمل کنید حرف زدن کافیه

  • کاظم علیخانی
    0

    دیگه مردم آنقدر آگاهی دارند که با یک تیکه تقطیع شده از سخنرانی یا با یک ادعای افراد معلوم الحال شخصی مثل استاد رائفی پور رو قضاوت نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها