موافقان و مخالفان وزیر دادگستری / بهرام نیا: آوایی مشاغل قضایی مختلف را به صورت پله پله احصا کرده است / تجری: روحیه انعطا‌ف‌پذیر و مبتنی بر اخلاق آوایی فرصت خوبی را برای تعامل سه قوه فراهم می‌کند

سید علیرضا آوایی اولین وزیر در میان وزرای پیشنهادی حسن روحانی بود که در پنجمین نوبت جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی صلاحیت وی مورد بررسی قرار گرفت.

موافقان و مخالفان وزیر دادگستری / بهرام نیا: آوایی مشاغل قضایی مختلف را به صورت پله پله احصا کرده است / تجری: روحیه انعطا‌ف‌پذیر و مبتنی بر اخلاق آوایی فرصت خوبی را برای تعامل سه قوه فراهم می‌کند

پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به ریاست علی لاریجانی آغاز شده است.

تا به این لحظه صلاحیت شش وزیر آموزش و پرورش ، ارتباطات ، اطلاعات ، اقتصاد ، امورخارجه و بهداشت و کشاورزی از سوی نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته است.

درجلسات بررسی صلاحیت های وزرا تا کنون موافقان و مخالفان 7 وزیر نظرات خود را در صحن مجلس ایراد کردند.

قبلا در خبرفوری سابقه سید علیررضا آوایی منتشر شده است. هشتمین وزیری که صلاحیت آن مورد بررسی قرار گرفت وزیر دادگستری بود.

حسین بهرام نیا به عنوان نماینده موافق وزیر پیشنهادی دادگستری از وی دفاع کرد.

بهرام نیا: آوایی مشاغل قضایی مختلف را به صورت پله پله احصا کرده است


بهرام نیا در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: دستگاه قضا به دلیل ماهینت عملکردی از یک شان و منزلت فاخر قرار دارد. 4 دهه فعالیت در مشاغل قضایی معیار خوبی برای تصدی آوایی بر وزارت دادگستری است. ایشان مشاغل قضایی مختلف را به صورت پله پله احصا کرده است.

وی در ادامه افزود: وزیر دادگستری باید اهل تعامل، اخلاق مدار و مورد وثوق دو قوه باشد که آوایی این ویژگیها را دارد. طبق قانون وزیر دادگستری از سوی رئیس قوه قضاییه به رئیس جمهوری پیشنهاد می شود و رئیس جمهوری نیز او را به مجلس معرفی می کند.
کاظمی: از رییس قوه قضاییه برای پیشنهاد آوایی به عنوان وزیر دادگستری تشکر می‌کنم

کاظمی در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: آوایی بعنوان یک قاضی نجیب، پرکار و اخلاق مدار همه ی شرایط لازم برای تصدی پست وزارت دادگستری را دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: از رییس قوه قضاییه برای پیشنهاد ایشان به عنوان وزیر دادگستری تشکر می کنم. امیدواریم آوایی در جهت آسیب شناسی و تقویت فضای کسب و کار و کاهش نارضایتی برخی از مردم در مناطق مختلف کشور از سازمان تعزیرات حکومتی، اصلاحاتی را در این سازمان در دستور کار قرار دهد. آوایی اسباب تقویت بیشتر قوه قضاییه و مجریه خواهد شد.
بیگلری: درباره مشکل پزشک قانونی در کردستان مخالف آوایی هستم

محسن بیگلری نماینده سقز و بانه که در وقت «موافق وزیر پیشنهادی دادگستری» در جایگاه ناطقان قرار گرفت، پیرو تذکر لاریجانی که گفت «اگر موافق هستید باید به عنوان موافق حضور وزیر پیشنهادی دادگستری در کابینه صحبت کنید» گفت: درباره مشکل پزشک قانونی در کردستان مخالف هستم.

این نماینده مجلس: فرهنگ ما این است که باید جنازه همان ساعت دفن شود و به این خاطر مشکلات زیادی در منطقه به وجود آمده است. در صورتی که نتوانید این مشکل را حل کنید من مخالف حضور شما در وزارت دادگستری هستم.
رنجبرزاده: آوایی توانمندی لازم را برای کسب این پست دارد

رنجبرزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: آوایی توانمندی لازم را برای کسب این پست دارد و فردی اخلاق مدار و آشنا به مشکلات جامعه در حوزه قضائی است و به نظر من این توان را دارد که با ارایه لایحه از سوی دولت به مجلس، مشکلات قضایی و حقوقی را برطرف کنند. آقای آوایی می‌تواند از عهده ایجاد رابطه خوب بین دولت و دستگاه قضا برآید.
تجری: روحیه انعطا‌ف‌پذیر و مبتنی بر اخلاق آوایی فرصت خوبی را برای تعامل سه قوه فراهم می‌کند

تجری در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: روحیه انعطاف پذیر و مبتنی بر اخلاق آوایی فرصت خوبی را برای تعامل سه قوه فراهم می کند.

وی اضافه کرد: مظلومیت وزارت دادگستری این است که هنوز نمایندگان نمی دانند که پزشکی قانونی به قوه قضائیه مربوط است و وزیر دادگستری فقط می تواند به عنوان حلقه اتصال بینن دولت و قوه قضائیه عمل کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها