بررسی صلاحیت جوانترین وزیر روحانی آغاز شد/ قاضی‎پور: جهرمی اعتقادی به ولایت فقیه ندارد/رضایی: وزیر پیشنهادی ارتباطات آقازاده نیست

روند بررسی صلاحیت محمد جواد آذری جهرمی جوانترین وزیر کابینه دولت روحانی آغاز شد.

بررسی صلاحیت جوانترین وزیر روحانی آغاز شد/ قاضی‎پور: جهرمی اعتقادی به ولایت فقیه ندارد/رضایی: وزیر پیشنهادی ارتباطات آقازاده نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری، پس از پایان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صلاحیت گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات محمدجواد آذر جهرمی را در دستور کار قرار دادند.

نادرقاضی پوربه عنوان اولین نفر در مخالفت با وزیر ارتباطات گفت: آقای جهرمی، به شما می‌گویند پدر تلگرام، سرورهای تلگرام کجاست که برویم ببینیم؟. در مبارزه با قاچاق ترافیک چه کردید. چرا تجهیزات قاچاق آقازاده ها را ضبط نکردید. چرا فیلترینگ هوشمند شما شکست خورد. شما با وزیر شدن می خواهید سیاست های شخصی واعظی و روحانی را اجرا کنید یا سیاست های بالا دستی را اجرا کنید. آقای جهرمی بر خلاف حکم حکومتی مجوز صادر کردید. شما باید به عنوان مجرم دادگاهی می شدید نه اینکه تشویق می شدید و وزیر می‌شدید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اعلام داشت: کارگران سخت افزاری شرکت زیرساخت که بالای دکل می‌روند اکثراً فوق لیسانس ارتباطات هستند و هزاران فوق لیسانس و دکترا در وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات حضور دارند، با چنین وضعیتی لیسانس برق قدرت در رأس این وزارتخانه چه کار می کند؟

قاضی‌پور با اشاره به مدیریت آذری جهرمی در شرکت زیرساخت، خاطرنشان کرد: چرا در خرید و فروش ترانس انتقال، مناقصه فروش انجام نمی‌شود؟ با ترک تشریفات به افراد خاص واگذار شده، از پیش از این از دو درگاه ورودی داشتیم، اما امروز 14 درگاه داریم که باید مناقصه آن برگزار شود.

وی افزود: اگر مناقصه در این باره برگزار شود، قیمت اینترنت به میزان یک درصد قیمت فعلی آن و با کاهش 99 درصدی همراه خواهد بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای جهرمی! تخفیفات جرائم قاچاق ترافیک آقازاده‌ها را چرا از 740 میلیون تومان به 300 میلیون تومان کاهش دادید؟ آیا حق دارید از بیت‌المال 400 میلیون تومان به آقازاده‌ها ببخشید؟ چرا تأسیسات قاچاق آنها را طبق قانون ضبط نکردید؟

حمیده زرآبادی نماینده مخالف جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: سوگند خورده‌ایم به مردم وفادار باشیم نه دولت. برنامه جهرمی برای 41% وظایف قانونی وزارتخانه برنامه‌ای ارائه نکرده است. این نشانه عدم اطلاع وی از وظایف است. آقای جهرمی موجب کاهش نقش حاکمیتی در شبکه زیرساخت شده است. شبکه زیرساخت نسبت به روز اول یک سوم کاهش ظرفیت داشته است. ما مخالف خصوصی‌سازی نیستیم، مخالف کاهش نقش دولت در سیاست‌گذاری هستیم.

زرآبادی خاطرنشان کرد: با واگذاری پروتکل‌های امنیتی به دلیل محدود شدن نقاط و تأخیر ایجاد شده فوت شده و شبکه و احتمالاً از دست رفتن سرویس را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مدیریت، پشتیبانی شبکه و مهندسی کردن شبکه و اعمال سیاست‌های حاکمیتی وجود ندارد و این تصمیمات با اساس حاکمیت و سیاست‌های کلی کشور در تعارض است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس مخالف خصوصی‌سازی نیست ولی نقش دولت به عنوان سیاست‌گذار و ناظر حیاتی است و رها شدن وظایف حاکمیتی در لوای خصوصی‌سازی می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری را به کشور وارد کند.

زرآبادی خاطرنشان کرد: مجلس با عنایت به بحث رشد 8 درصدی پیشنهاد وزارت ارتباطات را در برنامه ششم توسعه در اعطای مجوز شرکت ترانزیت و ظرفیت انتقال 30 ترابیت بر ثانیه را پذیرفت.

نظر افضلی موافق گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات گفت: ما هرزمان به جوانان اعتماد کردیم، موفق شده ایم. اگر امروز حرف جدی علمی در دنیا داریم به علت اعتماد به جوانان است. مطالبه همه مردم این بود که چرا جوان گرایی نداریم.

افضلی با یادآوری اینکه هرجا همچون دفاع مقدس،‌عرصه نانو، آی‌تی و هسته‌ای جوانان باور شده‌اند با حداقل خطا عمل کرده‌اند گفت: هنر مدیریت در گرو مدرک والای دانشگاهی نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آذری جهرمی در مدیریت خود بازویی تخصصی ایجاد کرده که نتیجه آن فاصله اندک کشور از نظر علمی از سطوح بالای جهانی است اظهار داشت: مطالبه همه ما از رئیس‌جمهور این بود که از جوانان استفاده کند.

سبحانی فر در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: به یاد دارید که قطعی اینترنت را در مصاحبه ها می شنیدید که مسئولین می گفتند فیبر نوری را کوسه ها در دریا خوردند ولی امروز شما سرعت اینترنت را می بینید. تمامی سرورهای ایرانی که در خارج کشور بود به داخل انتقال پیدا کرد و امروز هیچ سروری خارج از کشور ندارد. با بستن فضای مجازی توسعه امکان ندارد. عملکرد ایشان در چندسال اخیر موجب شد فساد بصورت سیستماتیک جمع شود.

وی با ذکر این که وزیر پیشنهادی ارتباطات اعتقاد دارد با بستن فضای مجازی، توسعه امکان ندارد، عنوان داشت: با مدیریت آقای آذری جهرمی امروز فساد به طور سیستماتیک از عرصه فضای مجازی کشور جمع شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز عده‌ای که در بیرون از قطع منافع‌شان ترس دارند دست به تخریب علیه وزیر پیشنهادی ارتباطات می‌زنند، گفت:‌ رئیس جمهوری جوانی متخصص، پرانرژی و شجاع را برای وزارت ارتباطات به مجلس معرفی کرده است که برنامه‌ای مبتنی بر اقتصاد مقاومتی،‌ایجاد فضای کسب و کار، بهره‌گیری از توان مدیران و انتقال تکنولوژی ارتباطات به ویژه به مناطق محروم ارائه کرده است.

پورمختار نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: جهرمی تجربه زیادی ندارد و تحصیلاتش را اعلام نکرده است. اپراتورها دارند به مردم جفا می کنند. مخالفت ما با فسادی است که در تلگرام با حمایت همین اقای جهرمی انجام می شود.

ماینده مردم بهار و کبودرآهنگ ادامه داد: سوابق خدمتی آقای جهرمی تنها 7 سال در وزارتخانه به این مهمی است و بالاترین مسئولیت او هم یک سال ریاست هیأت مدیره، شرکت ارتباطات زیرساخت بوده و آیا چنین کسی با این سابقه ضعیف می‌تواند وزارتخانه عریض و طویل ارتباطات را بگرداند؟

وی تصریح کرد:‌ آقای جهرمی سایر سوابق و مسئولیت‌های خود را ذکر نکرده که این هم از پنهانکاری وی است. امیدواریم در زمان سخنانش دیدگاه شخصی و اعتقادات سیاسی و دینی خود را بیان کند.

پورمختار تاکید کرد: فردی با این سابقه کم به هیچ وجه توان مدیریت وزارتخانه ارتباطات را ندارد.

رضایی نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جهرمی داماد یک بازنشسته شرکت نفت است نه آنطور که گفته می شود داماد فردی خاص. وی آقازاده نبوده و فرزند یک کارگر است.

رضایی‌کوچی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آقای جهرمی فرزند یک کارگر بوده که برای رسیدن به مدارج بالا با تکیه بر تلاش خود به این جایگاه رسیده است و آقازاده نبوده است، همین امر از وی شخصیتی انقلابی، ارزشی و متدین ساخته و او را تبدیل به مدیری توانمند کرده است.

نماینده جهرم در مجلس یادآور شد: آقای جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات از ظرفیت بالای کسب و کار در حوزه ارتباطات سهم بالایی دارند که در کسب موفقیت‌های او تأثیر بسزایی داشته است، وزیر پیشنهادی ارتباطات از نظر علمی جزو نخبگان کشوری هستند، کسب عنوان مقاله برتر در کنفرانس بین‌المللی برق ایران از دیگر افتخارات این جوان کشور ماست. ارتباط آقای جهرمی با جوانان فعال در این حوزه موجب توانمند شدن بیشتر وی شده است. یکی از افتخارات آقای جهرمی این است که همواره در حوزه‌هایی که کار کردند سالم و پاک‌دست بودند.

رضایی‌کوچی تصریح کرد: درک زندگی اقشار دردکشیده و کمتر برخوردار شهرستان‌های کشور از آقای جهرمی شخصیتی با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر ساخته، او زندگی مستضعفین جامعه را لمس کرده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها