پیام سید محمد خاتمی به کنگره انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

سید محمد خاتمی در پیامی به کنگره انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، «معامله قرن» را محکوم به شکست دانست.

پیام سید محمد خاتمی به کنگره انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی به شانزدهمین نشست دو سالانه مجمع عمومی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با اظهار خوشوقتی از برگزاری گردهمایی سراسری انجمن اسلامی مدرسان دانشگاهها، دهه فجر انقلاب اسلامی را به ملت شریف ایران بخصوص دانشگاهیان عزیز تبریک می‌گویم و انتظار دارم که با شناخت درست انقلاب اسلامی، شئون، محتوا و اهداف آن در جهت تحقق آرمان های والای این انقلاب بیش از پیش کوشا باشند.

در ضمن لازم است همه ما نسبت به جنایت تازه ای که تحت عنوان "معامله ی قرن" در جهت تایید اشغال و اشغالگری و سرکوب و نیز پایمال کردن حق مسلم فلسطینیان مظلوم رخ داده است اعلام موضع و آنرا محکوم کنیم. خوشبختانه بجز اشغالگران تروریست صهیونیست، افکار عمومی جهان و منطقه و حتی بسیاری از دولت ها آنرا محکوم کرده اند. این طرح همچون همه طرحها و اقدام های ظالمانه دیگر در این منطقه محکوم به شکست است و مطمئنیم که ملت مظلوم فلسطین در جهت احقاق حق خود بیش از پیش مصمم خواهد شد.
انقلاب اسلامی در پیام یکی برای ملت شریف ایران و دیگری برای همه مظلومان و آزادگان جهان داشت.

انقلاب اسلامی به ملت شریف ایران که در خیزش شکوهمند یکصد و پنجاه ساله خود، خواستار رهائی از بند استبداد و استعمار و عقب ماندگی و نیز حاکمیت بر سرنوشت خود با لحاظ موازینی همسو با هویت تاریخی- فرهنگی خود و مهمترین آن دینداری و حق طلبی بوده است، پیام رهائی داد و با عرضه "جمهوری اسلامی" او را برای رسیدن به خواست مهم تاریخی خود امیدوارتر کرد.

"جمهوری اسلامی" که مبتنی بر اراده و رضایت و رأی مردم و آزادی اندیشه و بیان و ابتناء قدرت متمرکز بر اراده و رأی مردم و مسئولیت همه ارکان قدرت در برابر ملت و در عین حال سازگار با معیارهای اصیل الهی، اسلامی و انسانی است، ودیعه گران‌سنگی است که به سادگی بدست نیامده است و غفلت ملت و بخصوص مسئولان ممکن است خدای ناخواسته از ما ربوده شود.
و در عین پاسداشت دست آوردهائی که در انقلاب و پس از انقلاب داشته ایم، جا دارد که خیرخواهانه و راه جویانه به سوی آینده ی بهتر، بپرسیم: که تا چه حد توانسته ایم به سوی استقرار معیارهای اصیل و پایه‌های جمهوریت و مهمترین آن یعنی تأثیر رأی و رضایت مردم (همه مردم در راه بردن کشور و حرکت به سوی مردم سالاری و توسعه همه جانبه پایدار حرکت کنیم و تا چه حد روح آئین اسلام را که در عرصه حیات اجتماعی خواستار عدالت و قسط و اخلاق و دست یابی همگان به امکانات زندگی خوب و منزلت والا و مکارم اخلاقی است رعایت کرده ایم؟

پیام انقلاب اسلامی به همه آزادگان و محرومان و مظلومان بخصوص مسلمانان دعوت به بیداری و مقابله با استکبار و استعمار و تلاش برای احقاق بزرگترین حق یعنی حاکمیت بر سرنوشت بوده است. و بر این باوریم که از این حیث انقلاب ما در جهان و منطقه موثر بوده است.

دانشگاهیان و اصحاب علم و فضل و روشن بینی در این موقعیت خطیر باید با حساسیت فراوان نسبت به توطئه هائی که از بیرون، انقلاب و کشور را تهدید می کند و آمادگی مقابله با آن، با نقد سیاستها و روش های جاری و ارائه راهکارهای عادلانه و مصلحانه برای تطبیق آنها با آرمانهای اصیل انقلاب و آنچه مصلحت کشور و ملت است و نیز کوشش برای پاسداری از موجودیت و اعتلاء ایران عزیز و سربلندی ملت، از موقعیت آگاهی و مرجعیت خود بهترین و بیشترین بهره را ببرند.

منبع: جماران

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ی شهروندایرانی
    0

    مرگ برضدولایت فقیه

  • محمد
    0

    انقلاب و آرمانهاش و شخص جناب خاتمی شناخت و بس!!!

  • مریم
    0

    به قول معروف؛ یه حرفم بشنویم از مادرزن. خخخخخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها