آیا نمایندگانی با پول مواد مخدر وارد مجلس می‌شوند؟!‌

مشرق در حالی به سخنان دبیران اسبق ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره میکند که مینویسد: سخنان رحمانی فضلی درباره ادعای پول‌های کثیف برای انتخابات در حالی است که ایشان یک برگ سند هم نداشت .

آیا نمایندگانی با پول مواد مخدر وارد مجلس می‌شوند؟!‌

سایت مشرق نوشت: فردی به نام علی هاشمی که گفته شده از دبیران اسبق ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است: "یکی از حلقه ی مفقوده بسیار جدی در این حوزه -مواد مخدر- پولشویی است. یک مقطعی دکتر رحمانی فضلی به حق به این موضوع ورود کرد. ایشان اسم نبرد و بنده هم اسم نمی‌برم. در همین حد می گویم که در بررسی‌ها بر روی ثروت یکی از قاچاقچی‌های بین المللی دستگیر شده مواد مخدر مشخص شد که مقداری از پول وی به سمت بعضی نماینده‌های مجلس رسوخ کرده بود. متاسفانه ایشان را مجبور کردند حرف خود را پس بگیرد، ولی این موضوع صحت دارد و وجود دارد. مافیای مواد مخدر با یک میلیارد تومان در بعضی از شهرهای کوچک می‌تواند فردی را وارد مجلس کند."

این فرد سپس در یک حرکت آکروباتیک به موضوع CFT و پالرمو وارد می‌شود و می‌گوید: الان هم معتقدم اگر هزینه منفعت کنیم راهی جز پیوستن به این کنوانسیون نداریم. هر چند در کوتاه مدت مشکلاتی خواهیم داشت ولی برای درازمدت یکی از اقدامات اساسی برای جلوگیری از ورود پول های کثیف به سیستم خواهد بود. متأسفانه عده‌ای در کشور هستند که اصرار دارند نظام اسلامی را در مقوله مبارزه با مواد مخدر ناکارآمد جلوه دهند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است : این در حالی است که برخورد نظام با مواد مخدر و باندهای شرارت؛ اتفاقا یک برخورد خرد کننده بوده است. در بحث پولشویی نیز از علاقه آقایان به پالرمو - و اصولا هر معاهده‌ و توافقی با بیگانگان - و اجرای به هر قیمتی آن که بگذریم! باید پرسید اگر مواد مخدر نبود؛ آقایان چه بهانه‌ای را برای طرح بحث بی‌مبنای پولشویی در کشور علم می‌کردند؟!

در این مطلب آمده است: در بحث آقای رحمانی‌فضلی نیز باید اشاره کرد که ایشان درباره ادعای پول‌های کثیف خود ولو یک برگ سند هم نداشت و دست آخر در مقابل نمایندگان ملت مجبور به پس گرفتن ادعای خود شد و اظهار کرد که صحبت‌هایش درباره ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات صرفاً یک هشدار بوده است.

گفتنی است ؛ علی هاشمی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در دولت محمد خاتمی، روز شنبه ۱۲ بهمن در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفت: «در بررسی‌ها بر روی ثروت یکی از قاچاقچی‌های بین المللی دستگیر شده مواد مخدر مشخص شد که مقداری از پول وی به سمت بعضی نماینده‌های مجلس رفته است.»

وی در این مصاحبه تاکید کرد که سخنان مطرح شده توسط عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ، صحت دارد اما او را «مجبور کردند حرف خود را پس بگیرد». هاشمی سپس افزود که «مافیای مواد مخدر با یک میلیارد تومان در بعضی از شهرهای کوچک می‌تواند فردی را وارد مجلس کند».

موضوع ورود «پول‌های کثیف» به عرصه‌ انتخابات در ایران را برای نخستین‌ بار عبد‌الرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور مطرح کرد. او دوم اسفند سال ۹۳ گفته بود که بخشی از پول‌های مربوط به قاچاق مواد مخدر «در حوزه سیاست وارد می‌شود و در قالب کمک در انتخابات و تصمیم‌سازی‌ها مصرف می‌شود».

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • معراج
    0

    هر چه بگنند نمکش می زنند- وای به روزی که بگنند نمک . نماینده ایی که با پولشویی ورانت به عنوان وکیل وارد مجلس می شود تو خود بخوان حدیث مجمل را.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها