محمدصادق جوادی‌حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

عده‌ای در تلاش‌ هستند تا جمهوریت نظام را ناکارآمد کنند

محمدصادق جوادی‌حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت‌: در شرایطی که عده‌ای در تلاش‌اند تا جمهوریت نظام را ناکارآمد نشان بدهند، نیاز است شرایط طوری مدیریت شود که سیاه‌نمایی و تحرکات تخریبی نهادهای غیرانتخاباتی خنثی شوند.

عده‌ای در تلاش‌ هستند تا جمهوریت نظام را ناکارآمد کنند

محمد صادق جوادی‌حصار درباره تأثیر نارضایتی‌های اخیر بر فضای انتخاباتی اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و وضعیت جریان‌هایی که به نوعی بر افکار عمومی تأثیر دارند و نقشی که ایفا می‌کنند، نمی‌توان گفت مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد. مخصوصاً در نقاط غیرشهری و شهرهای کوچک جنس رقابت فرق دارد و حجم ثبت‌نام‌ها نشان می‌دهد حضور کاندیداها متاثر از کلانشهرها نیست.

در کلانشهرها می‌توان به مشارکت امید داشت

فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه سخنانش گفت: در خودِ کلانشهرها هم به نظر می‌رسد در یک سطح کمتر پذیرفته‌شده و تا حد منطقی‌تری می‌توان به مشارکت امید داشت. البته این مسأله هم بستگی به فضایی دارد که در مدت باقی‌مانده از سوی تصمیم‌گیران دستگاه‌های مختلف در ذهن مردم تصویر می‌شود؛ به عنوان مثال اگر دولت بتواند تورم را مهار کند یا سفر روحانی به ژاپن سفری توأم با نتیجه باشد، می‌توان گفت جامعه آمادگی حضور در پای صندوق‌های رأی را پیدا خواهد کرد.

راهی به غیر از توجه نشان دادن به صندوق رأی نداریم

او افزود: نکته مشخص این است که برای برچیده شدن موانع‌ موجود و افزایش کارآمدی در سطوح مختلف که موجب افزایش رضایت‌مندی عمومی می‌شود راهی به غیر از توجه نشان دادن به صندوق رأی نداریم. همچنین اگر بتوانیم سخنان سیاه‌نمایان را خنثی و هیجانات و التهابات را کنترل کنیم،‌ می‌توانیم در انتظار انتخاباتی با رأی‌های حداکثری باشیم.

بعد از مجلس سوم، جامعه شاهد رخوت بود

جوادی‌حصار همچنین توضیح داد: بعد از مجلس سوم، جامعه شاهد رخوتی بود که باعث شد‌ انتخابات مجالس چهارم و پنجم در فضایی نسبتاً سرد برگزار شود. محصول شور سیاسی بعد از دوم خرداد در جامعه، مجلس ششم بود. اما چون مجلس ششمی‌ها به دلیل موانع نتوانستند مطالبات را برآورده کنند، شرایط جامعه طوری رقم خورد که مجالس هفتم تا نهم شکل بگیرند. این مجالس هم شرایطی را به وجود آوردند که اموال عمومی حیف و میل شد و چرخه اقتصادی کشور رو به تعطیلی رفت.

باید از مجلس توقعی بجا داشته باشیم

محمدصادق جوادی‌حصار در پایان گفت: باید از مجلس توقعی بجا داشته باشیم. در شرایطی که عده‌ای در تلاش‌اند تا جمهوریت نظام را ناکارآمد نشان بدهند، نیاز است شرایط طوری مدیریت شود تا سیاه‌نمایی و تحرکات تخریبی نهادهای غیرانتخاباتی خنثی شوند.

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • جواد
    0

    نا کار آمد هست ،نمی خواهد تلاش کنی ،،از ،دیکتاتوری شاه هم بدتر است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها