خبر فوری بررسی می‌کند؛

سایه‌روشن تلاش‌های حداد عادل برای بازی در نقشی جدید: پدر اصولگرایان!

حداد عادل تلاش می‌کند با پشتوانه تحول خواهان و طیف پایداری‌ها که خود را اصولگراتر از قدیمی‌ترهای این جریان می‌دانند، نامش را در لیست رهبران کاریزماتیک اصولگرا به ثبت برساند.

سایه‌روشن تلاش‌های حداد عادل برای بازی در نقشی جدید: پدر اصولگرایان!

به گزارش خبر فوری ، حدود 4 ماه تا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده و چراغ فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان در حال روشن شدن است، هرچند خبرهایی زیادی از فعالیت‌های آنها چه در جریان اصولگرا و چه در جریان اصلاح‌طلب مخابره نمی‌شود. ولی از لابه‌لای تک خبرهایی که در رسانه ها وجود دارد می‌توان گفت که خیلی هم بیکار ننشسته‌اند حتی اگر به نظر برسد نسبت به انتخابات‌های گذشته چراغ ها دیرتر روشن شده و تنورها هنوز داغ نشده است. در این گزارش برآنیم که نیم نگاهی به نقش حداد عادل در مناسبات سیاسی اصولگرایان بیندازیم.

غلامعلی حداد‌عادل پس از آنکه در دهمین دوره مجلس نتوانست به بهارستان راه یابد، سعی کرد تا با تجدید قوا دوباره وارد عرصه سیاسی شود ولی شواهد از این حکایت دارد که این بار می‌خواهد نقش ریش سفیدی را برای جریان اصولگرا بازی کند. نقشی که با ریاست خود بر شورای ائتلاف اصولگرایان سعی در عملی کردن آن را دارد.

برای کاندیدا شدن احساسی تکلیف شرعی نکنید!

تیرماه سال جاری بود که حداد عادل که آن زمان عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی بود در نشست مشترک اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از هم قطاران خود خواست که برای کاندیداتوری برای انتخابات مجلس یازدهم زیاد احساس تکلیف شرعی نکنند!

وی گفت: امسال برخی برای رضای خدا احساس تکلیف شرعی نکنند و فداکاری کنند تا زمینه برای رسیدن به گزینه یا گزینه‌های مشترک در جریان اصولگرایی هموار شود. حداد عادل تاکید کرد: در هر دوره تعدادی از عزیزان وارد میدان می‌شوند و همه اظهار می‌دارند بخاطر احساس تکلیف شرعی وارد رقابت انتخاباتی شده‌اند که این تعدد کاندیدا در جبهه نیرو‌های ارزشی باعث تقسیم آرا و موفقیت رقیب می‌شود، خوب است که امسال برخی برای رضای خدا احساس تکلیف شرعی نکنند و فداکاری کنند تا زمینه برای رسیدن به گزینه یا گزینه‌های مشترک هموار شود.

او البته در بیستمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز تاکید کرد که شخصا وارد انتخابات ۹۸ نخواهد شد. اینجا بود که گمانه‌ها برای تلاش وی جهت ایفای نقش پدری در جریان اصولگرا تقویت شد. این بار پرویز سروری عضو شورای ائتلاف اصولگرایان از ریاست حداد عادل بر این شورا خبر می‌دهد و می‌گوید: آقای دکتر حدادعادل به‌عنوان رئیس شورای ائتلاف، محوریت برنامه‌های شورا را به‌عهده دارد؛ البته نظر همه گروه‌های انقلابی در شورا مورد توجه قرار می‌گیرد و این‌طور نیست که به نظرات دیگر اعضای شورا بی‌تفاوتی شود.

آیا حداد به دنبال ترمیم چهره سیاسی خود است؟

با انتشار این خبرها مشخص شد که امروز این چهره اصولگرا قرار است نقش ریش سفیدی را برای این جریان بازی کند تا شاید با رساندن اصولگرایان به وحدت بتواند کارنامه سراسر انتقاد خود در زمان ریاست بر مجلس هفتم را تا حدودی ترمیم کند.

او حال تلاش دارد با پشتوانه تحول خواهان و طیف پایداری‌ها که خود را اصولگراتر از قدیمی‌ترهای این جریان می‌دانند نامش را در لیست رهبران کاریزماتیک اصولگرا به ثبت برساند.

او دو سال پیش با برخی هم طیفان سیاسی اش چون زاکانی و فدایی پرچم جمنا را بالا برد و در نهایت دستاوری نصیب اصولگرایان نکردند، آنها این‌بار هم پیشقراول شده و مدعی هستند می خواهند تفرقه بین اصولگرایان را با «شورای وحدت» حل و فصل کنند.

حدادعادل و هم‌طیفان سیاسی‌اش در این شورا که بیشتر همان گعده جمنا هستند، تلاش می‌کنند که وحدت‌گرا باشند، اما علیرغم حضور نمایندگان جامعه روحانیت مبارز در این شورا هنوز خبری از پیوستن طیف علی لاریجانی که به اعتدال در جریان اصولگرا معروف است به این جمع نیست و هنوزبرای احمدی نژاد ها نیز کرسی در نظر گرفته نشده است.

به هر حال باید دید که اصولگرایان تا چه حد از تجربه شکست های خود در انتخابات های گذشته درس می‌گیرند و یا آیا آقای حداد عادل می‌تواند می‌تواند نقش مرحوم عسگر اولادی و یا مرحوم مهدوی کنی را برای رساندن این طیف سیاسی به وحدت بازی کند یا خیر.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • جانبازولایت محمدصفایی
    0

    آقا غلامعلی هیچ گربه ای بخاطررضای خواموش نمی گیرد

  • جواد
    0

    یک عده زمان شاه ملعون کروات میزدند اما حالا کاسه داع تر از اش شدند

    نظرات شما -
    • حبیب
      0

      اقا گل گفتی لپ کلام که میگن همینه

  • حسین
    0

    تا رای در مجلس در نظام مقدس جمهوری اسلامی بصورت مخفی است رای نخواهم داد چون شناخت در شخصیت نگاه مردمی او بر خدمتگذاری میهنم را ندارم

    نظرات شما -
    • سام
      0

      من هم موافقم

    • کاربر ناشناس
      0

      رای مخفی نیست ما سر ودست می شکنیم برای رای دادن به یه مشت ادم انتخاب شده از قبل

  • م.ز
    0

    اصول گرایان اصلا کارنامه درخشانی ندارند درست مثل اصلاح طلبها.هر دو طیف ثابت کرده اند حفظ قدرتشان بر همه چیز برتری دارد.سالهای سال است که قدرت بین این دو حزب دست به دست میشود و هیچ اتفاق چشم گیری هم در پیشرفت و ترقی کشور نمی افتد.هر روز بیشتر از روز قبل از دنیا عقب میمانیم و بر مشکلاتمان اضافه تر میشود.مردم دیگر به آنها کمترین اعتمادی ندارند.البته آنها کارشان را خیلی خوب بلدند.دوباره زمان انتخابات که فرا برسد زیرکانه و ماهرانه مردم بینوا را جوگیر میکنند و آنقدر بانگ میزنند که آی مردم دشمن شاد میشویم و....که بلاخره مردم را مجبور میکنند یکی از آنها را برگزینند و ارتقای قدرت بخشند....

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بیچاره مردم هردوره گول یه مشت حرفهای دروغ میخورند

  • زهرا
    0

    تاوقتی شفافیت نباشه مردم نبایدرای بدن کاش امثال اقای احمدی نژادهارییس جمهوربشن باز

  • سالار
    0

    درحقیقت شما از الان تخریب چهره های اصولگرا را کلید زدید.‌. متاسفانه شما بجز تخریب کاری دیگر بلد نیستید، اینگونه در لفافه نوشتن و افکار مردم را در بلاتکلیفی گزاردن کاری منافقانه و در خط دشمن است.‌

  • ناشناس
    0

    زنده بادحدادعادل

  • arman
    0

    آقای دکتر حال و روز مدرسه تریلیاردیتون خوبه ان شالله؟ کاسبی با علم و دانش و فرهنگ چطوره؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها