پیشنهاد محسن غرویان:در مشهد نظرسنجی کنید تا معلوم شود،مردم با مواضع امام جمعه شهرشان موافقند؟

روزنامه شرق با حجت الاسلام محسن غرویان در باره اظهارات امام جمعه مشهد علیه رئیس جمهور مصاحبه کرده است.

پیشنهاد محسن غرویان:در مشهد نظرسنجی کنید تا معلوم شود،مردم با مواضع امام جمعه شهرشان موافقند؟

محسن غرویان گفته است: «منطق و عقلانیت دولت ایران در گفت‌وگو با کشورهای 1+5 باعث احترام اکثر کشورهای جهان به مردم و سیاست‌مداران ایران شده است و به جهان ثابت شد که دولت ما از منطق مشخصی پیروی می‌کند و مشخصا وزیر امور خارجه‌مان فردی متفکر است. همه این دلایل باعث شد وزرای خارجه کشورهای مختلف برای دیدار با دکتر ظریف لحظه‌شماری کنند و کارهای مهمشان را رها کرده بودند تا با آقای ظریف دیدار داشته باشند. منطق و حقانیت سخنان جمهوری اسلامی باعث قدرت بین‌المللی‌اش شده است و برخلاف سخنان آقای علم‌الهدی لزوما اقدامات نظامی نمی‌تواند تضمین‌کننده احترام بین‌المللی باشد».

او با تأکید بر اینکه دولت حسن روحانی مورد تأیید رهبر انقلاب است، اظهار کرد: «نکته دیگر این است که به‌هرحال دولت مورد تأیید و تنفیذ مقام معظم رهبری است و همه ائمه جمعه موظف‌اند منویات رهبر انقلاب را تأمین کنند و اگر چنین نکنند جایگاه قانونی و شرعی ندارند؛ بنابراین به‌صراحت می‌گویم که به‌دلیل آنکه تنفیذ رهبر انقلاب پشت سر دولت قرار دارد، حمله ائمه جمعه به رئیس‌جمهور خلاف نظر رهبری است و این‌گونه اظهارنظرها به جایگاه شرعی و قانونی ایرادکننده این سخنان آسیب می‌زند».

غرویان اعتقاد خود درباره هدف اظهار سخنان تند علیه رئیس‌جمهور را چنین بیان کرد: «از دیدگاه من برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی خاص مصالح کشور و ملت را به خطر می‌اندازند که اصلا رویکرد پسندیده‌ای نیست».
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: «بهتر است در یک نظرسنجی دیدگاه مردم مشهد پرسیده شود تا ببینیم آیا واقعا مردم این شهر با اظهار چنین سخنانی از تربیون نماز جمعه شهرشان موافق هستند یا خیر؟ و آیا این سخنان تأثیر مثبت داشته یا منفی؟ به‌هرحال در انتخابات خبرگان مشاهده شد که دلواپسان مورد تأیید قاطبه مردم نیستند و احتمالا در انتخابات مجلس در اسفندماه این موضوع باز هم تکرار می‌شود».

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • محمد
    0

    غرویان زنده زشت فکر میکنه خیلی طرفدار داره

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      اقای غرویان از خدا بترس همراه افساد طلبان عاقبت نداره اخرش سراز اروپا یا اسرائیل در میاری

    • محمد امینی
      0

      قدیم یه مشهد امام رضا ع می تونستیم بریم که الان با این گرونی دیگه نمیشه حا لا علم الهدا هی حرف بزنه چه فایده اینم نتیجه !؟

  • محمد
    0

    بنی صدر هم مورد تایید حضرت امام (ره) بود

  • احمد
    0

    اخخخخ استاد حوزه و دانشگاه ؟؟؟؟؟؟؟خدابه داد شاگردان این بیسوادها برسه

  • علی
    0

    جناب غرویان اول در مورد خودت نظرسنجی بکن و انوقت متوجه خواهی شد کسی تو را هم قبول ندارد . مثلا فکر میکنی خیلی مقبولی و حرفت حساب است .

  • رضا
    0

    اگر ائمه جمعه خلاف نظر و منویات رهبری در تریبون نماز جمعه موضوعی را مطرح کنند قاعدتا مقام بالاتر یعنی رهبری باید تذکر یا احیانا برخورد نماید.

  • ناشناس
    0

    حالا اگه بگم اکثریت مردم مشهد نه با اظهارات تند موافقند نه با نحوه دولت اداره کردن اقای روحانی کسی باورش میشه

  • كيامرز
    0

    كداميك از إمامان جمعه صلاحيت در نزد مردم دارند ،كداميك مقبوليت دارند ،يك نَفَر را بگوييد ،،،ميگوييد دروغ ميگوييم ،،،رفراندم براي جمهوري اسلامي بگذاريد

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      تو هیچ وقت تو عمرت نماز جمعه رفتی تهمت می زنی یا اصلا سواد می دانی چیه

  • بی نام
    0

    اگه قراره نظر خواهی شه بساط همگیتون باید جم شه چه تو و چه علم الهدای ها

  • هادی موسوی
    0

    مخالف نظر ایشان هستم و نظر ایشان مخالف آزادی بیان است

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    علم الهدی سواد که واقعا نداره حرفاشم از روی بغض وکینه ودشمنیست من دل خوشی به رئیس جمهور ندارم اما نباید افرادی چون احمد خاتمی .صدیقی موحدی کرمانی علم الهدی خطبه نماز جمعه بخونند آبروی اسلام ومملکت را بردن

  • ناشناس
    0

    بنی صدرموافق بنی صدرنبودولی به ارای مردم احترام گذاشت.زنده با احمدخاتمی وصدیقی و

  • یه آبادانی
    0

    همه تون ازیه کرباسید

  • بینام
    0

    اگه اراده ای وجود داره که با مفسدان به معنی واقعی برخورد بشه چرا اموالش ن مصادره نمیشه واحکامی نمیدن که برای مردم باور پذیر باشه اموالش ن مصادره نمیشه وحبس های طولانی هم نمایشی میدونی چرا چون پای خیلی هاشون گیره این حرفای که می‌زنند همشه برای سرگرم کردن مردمه مردم دیگه خسته شدن به این حرفا بها نمیدن اگه رفراندم بزارن دیگه هیچ کدومتون قبول ندارن دعوا های شما هم دعوای زرگریه

  • مجتبی حسینعلی بیگی
    0

    درود بر استاد غرویان.حرف درستی زد.من یادمه اول انقلاب آنقدر نمازجمعه شلوغ میشد که تا بیست خیابان انطرفتر هم جا نبود.اماحالا داخل مصلا هم پر نمیشه.تازه با اتوبوس و متروی رایگان.چون امامان جمعه حالا،فقط داد زدن و نق زدن و خود را عقل کل پنداشتن و حرفشان را فصل الخطاب قلمداد کردن را بلدند اما ارتباط گیری با توده مردم و نسل جوان را بلد نیستند.روح مرحومان منتظری طالقانی هاشمی دستغیب موسوی اردبیلی اشرفی اصفهانی و...شاد.انها مردمی بودن

  • پیمان هاتف
    0

    باعرض سلام خدمت عزیزان به نظرم بیانات آقای غرویان بجاوسنجیده میباشد بندهبه عنوان یه شهروند مشهدی همیشه ازتندرویها وسخنان حق به جانب آقای علم الهدی درشگفتم وواقعاجای تاسف است که ایشان همیشه درحال صحبت هایشان بوی خشونت وحق بجانبی میآید ووجهه آقای ریسی عزیزراهم خراب میکنند زمان آن رسیده که کمی دراعمالشان تفکر کنند تاکی میخواهند اینگونه باشند؟؟؟

  • محمدرضا
    0

    جناب غرویان به نظر شما اگه نظرسنجی در مورد ابقای روحانی بر کرسی ریاست جمهوری بشه نتیجه چی میشه؟

  • محمدرضا غلامحسینی
    0

    محبوبترین امام جمعه ای که می شناسم آیت الله علم الهدی است .ارادت خالصانه دارم خدمتشان .شجاع وانقلابی

  • ناشناس
    0

    سلام آقای علم الهدا هرموقع توانست فقط یک ماه مثل حداقل بگیر زندگی کنند این وراجی را ادامه دهد من پیروش خواهم شد

  • رسول زهرایی
    0

    مملکت شیر توشیر بشه قرباقه هفتیر کش میشه حالا هر ننه قمری به خودش اجازه میده برای امام جمعه حد شرعی تعیین کنه داداششششش قانون برای ما تا زمانی احترام داره که ائمه جمعه تأئیدش کنن.بعد تو میای میگی امام جمعه چی بگه چی نگه مث اینکه مقام نیمه خدایی داری؟

  • حسین درخشان
    0

    غرو نیان کی حالا تو را قبول دا ره آگه امثال حاج آقا علم الهدی نباشند شماها روحانی نماها همین ذره دین که مونده تحریف می کنید

    نظرات شما -
    • زهرا
      0

      آقای غرویان همونهایی که شما برایشان به سر وسینه میزنید فقط ملت در صحنه موقع انتخابات هستند و حتی برای ۵ دقیقه پای سخنرانی هیچکدامتان نمی نشیند اگر واقعا به فکر آخرت هستید. میدانیدکه امام حسین(ع) هم به فکر دین بودند هم مردم نه مقام و جیب خودشان و برای عدل و داد قیام میکردند . سیاست فقط تسلیم شدن نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها