عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت :

اصلاح‌طلبان با نیروهای تازه‌کار و دست چندم به انتخابات ورود پیدا نمی‌کنند

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌گوید؛ اصلاح‌طلبان قرار نیست با نیروهای تازه‌کار و دست چندم جریان خود به انتخابات ورود پیدا کنند.

اصلاح‌طلبان با نیروهای تازه‌کار و دست چندم به انتخابات ورود پیدا نمی‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی درایتی بیان کرد: انتخابات برای اصلاح‌طلبان از اهمیتی خاصی برخوردار است و اصلاح‌طلبان تمامی تلاش خود را داشته‌اند که انتخابات را پرشور و نشاط برگزار کنند.

وی با بیان اینکه نباید از شور و نشاط انتخابات پیش رو کاسته شود، گفت: اصلاح‌طلبان در دوره‌های مختلف اثبات کرده‌اند که انتخابات پرشور و نشاط برای آنها اهمیت دارد اما کسانی غیر از اصلاح‌طلبان هستند که می‌توانند نقشی اساسی در شور و نشاط مردم برای حضور در انتخابات داشته باشند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: از یک سو با توجه به شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و از سمتی دیگر با توجه به مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای انتخابات پیش‌ رو اهمیت بیشتری نسبت به گذشته دارد. طبیعتا انتخابات مسیر اصلی پیشبرد اصلاحات است و نمی‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که شور و نشاط مردم به انتخابات را کاهش داد و برای اصلاح‌طلبان این انتخابات همانند تمامی انتخابات گذشته اهمیت دارد.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ادامه داد: اصلاح‌طلبان با تمامی قوا و نیروی خود وارد عمل خواهند شد و رخوتی که اکنون در فضای سیاسی کشور شاهد آن هستیم، بی‌شک در روند انتخابات تاثیرگذار خواهد بود و با توجه به اینکه تا انتخابات زمان آنچنانی باقی نمانده است باید در مورد انتخابات تصمیم‌گیری صورت گیرد.

درایتی در مورد وضعیت گروه‌های سیاسی اصولگرا در انتخابات توضیح داد: اوضاع جامعه برای انتخابات اصلا مناسب نیست و حتی گروه‌های سیاسی وضعیت مطلوبی ندارند حتی می‌توان گفت که وضعیت اصولگرا‌ها نیز بدتر از سایر گروه‌ها است. انتظار می‌رفت اصولگراها به انتخابات جدی‌تر ورود پیدا کنند اما نشاط لازم را در آنها شاهد نیستیم.

او ادامه داد: به صورت معقول باید به انتخابات اهمیت داد و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و ساماندهی کرد که مردم امیدوار شوند و با شرکت خود برای تعیین سرنوشت جامعه تاثیر خود را مهم ببینند اما مسئله این است که باید برای این حضور مردم زمینه‌هایی فراهم شود اگر این زمینه مساعد شوئد یا عکس این موضوع رخ دهد شرایط متفاوتی ایجاد خواهد شد که اکنون نمی‌توان در مورد آن با قطعیت صحبت کرد.

این فعال سیاسی در مورد چگونگی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات بیان کرد: اصلاح‌طلبان قرار نیست با نیروهای تازه‌کار و دست چندم جریان خود به انتخابات ورود پیدا کنند، زیرا احساس می‌کنند آن مجلس و انتخاباتی که باعث ایجاد شور و هیجان در مردم شود باید نیروهایی قوی و کارآمد باشند که مردم بتوانند به اعتماد آنها در انتخابات شرکت کنند و این افراد بتوانند نشاط سیاسی را به کشور بازگردانند.

درایتی در توضیح مواردی که باعث دلسردی مردم از انتخابات می‌شود گفت: اگر کسی بخواهد انتخابات را از شور و نشاط لازم خارج کند مردم یا اصلاح‌طلبان نیستند بلکه متولیان برگزاری انتخابات و همچنین شورای نگهبان در این امر نقش اساسی دارند. اصلاح طلبان اگر کاندیدای مورد نظر خود را داشته باشند و با رد صلاحیت روبه‌رو نشوند در انتخابات ورود پیدا می‌کنند اما اگر کاندیدای مورد نظر اصلاح‌طلبان و مردم رد صلاحیت شوند بی‌تردید شرکت در انتخابات امری منطقی نخواهد بود و اصلاح‌طلبان به زمین انتخابات ورود پیدا نمی‌کنند.

او در پایان تاکید کرد: در زمان حال برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سمت جبهه اصلاحات برای شرکت پرشور و نشاط و با تمام قوا در انتخابات است اما باید منتظر ماند و دید که تا زمان انتخابات شرایط چگونه رقم خواهد خورد.

منبع: خط اعتدال

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    قطعا دولت و مجلس بعدی اصلاح طلب نخواهد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها