عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با خبر فوری :

پرونده‌سازی‌های سیاسی، تنها جرم نیست، جنایت است! / پیروزی که با تخریب دیگران به‌دست آید، در ذات خود شکست دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : اگر دست‌اندرکاران انتخابات برای کاندیدها پرونده سازی‌های نادرستی را کنند و با لاپوشانی ورود افراد ناسالم را به کانون‌های تصمیم سازی فراهم کنند ، جنایتی بزرگ است.

پرونده‌سازی‌های سیاسی، تنها جرم نیست، جنایت است! / پیروزی که با تخریب دیگران به‌دست آید، در ذات خود شکست دارد

حجت الاسلام مجید انصاری در گفت‌وگو با خبر فوری ، رعایت اخلاق را به عنوان شاخصه یک جامعه انسان‌مدار و به خصوص اسلامی دانست و گفت: اخلاق امری فراگیر است و تمامی عرصه‌های حیات اجتماعی و فردی را دربرمی‌گیرد. رعایت اخلاق وقتی با مسئله مهم سیاسی و اجتماعی مثل انتخابات گره می‌خورد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق در حوزه حقوق اشخاص و در فضای انتخابات که یکی از عرصه‌های مهم نقش‌آفرینی آحاد جامعه چه به عنوان کاندیدا و چه عنوان رای‌دهنده است، به مثابه صیانت از فضای تنفس سیاسی اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وقتی صحبت از اخلاق می‌کنیم منظور رعایت موازین انسانی فراتر از مرزهای قانون هست، خاطرنشان کرد: قوانین مرزهای حداقلی را معین می‌کند، اخلاق معیارهای اعلای انسانی را مدنظر دارد، مسایلی که اخیرا در مورد یکی از نمایندگان مجلس مطرح شده فراتر از مسئله اخلاق است و نادیده گرفتن و درهم شکستن مرزهای قانون و حقوق افراد است.

انصاری با بیان اینکه در بحث تهمت زدن فقط مسئله اخلاق مطرح نیست بلکه موضوع ارتکاب جرم است و طبعا باید مطابق موازین برای آن مجازات منظور شود و برخورد قانونی صورت گیرد، تصریح کرد: باید تمام آحاد جامعه از مردم تا مسوولین، کاندیداها و احزاب و همه کسانی که به نحوی دست اندکار انتخابات هستند از هم اکنون نهایت دقت را در رعایت دقیق قوانین و پاسداری از حقوق کاندیدها و حقوق عمومی مردم را مدنظر قرار دهند و با هرگونه قانون شکنی و تضییع حقوق دیگران بدون اغماض برخورد قانونی صورت گیرد.

گاهی دشمنان انقلاب و عوامل ضدانقلاب پشت پرده سازماندهی‌ها هستند. عده ای برای اینکه فضای ذهنی جامعه را مخدوش کنند و زمینه مخاصمه و اختلاف را ایجاد کنند دست به سلسسله حرکاتی می‌زنند تا بین گروه‌های سیاسی و آحاد جامعه تفرقه ایجاد کنند و فضای برادری و رقابت سالم را به فضای خصومت و دشمنی تبدیل کنند. این گروه همیشه بودند

معاون سابق پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: خوشبختانه آقای رییسی دستور دادند شعبی مخصوص تخلفات انتخاباتی از همین الان تشکیل شود، این اقدامی بازدارنده و خوب است مشروط بر اینکه بدون هیچ گونه تبعیض و توجیهی از تمام کسانی که به هر نحوه فضای انتخابات را با اقدامات خلاف قانون با تهمت افکنی و دروغ و تخریب دیگران مخدوش می‌کنند برخورد قانونی کنند و اطلاع رسانی هم شود تا مردم احساس امنیت و اطمینان پیدا کنند از اینکه قرار با متخلفین عرصه انتخابات برخورد صورت گیرد.

وی ادامه داد : باید همه توجه داشته باشند موضوع انتخابات حق عمومی است و اینجا نمایشی از مدارای عمومی با یکدیگر برای دستیابی به اهداف مهمی است که باید خروجی آن تحکیم ساختار قانون گذاری در کشور و تحکیم انسجام ملی باشد، لذا همه باید مروج اخلاق باشند و به نحوه شایسته با بداخلاقی ها مقابله کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که این نوع حرکات با چه هدفی صورت می‌گیرد؟ تصریح کرد: انگیزه‌های مختلفی برای این موضوع وجود دارد. گاهی دشمنان انقلاب و عوامل ضدانقلاب پشت پرده سازماندهی‌ها هستند. عده ای برای اینکه فضای ذهنی جامعه را مخدوش کنند و زمینه مخاصمه و اختلاف را ایجاد کنند دست به سلسسله حرکاتی می‌زنند تا بین گروه‌های سیاسی و آحاد جامعه تفرقه ایجاد کنند و فضای برادری و رقابت سالم را به فضای خصومت و دشمنی تبدیل کنند. این گروه همیشه بودند و انتظار این را هم داریم که رسانه‌های وابسته به ضد انقلاب از هم اکنون وتا هنگام برگزاری انتخابات فعالیت‌های شیطانی خود را سامان دهند.

وی ادامه داد: گاهی متاسفانه در داخل کشور هم رقابت‌های سیاسی بدون در نظر گرفتن موازین دینی و قانونی و اخلاقی صرفا به انگیزه به دست گرفتن قدرت و خارج کردن رقیب از صحنه صورت می‌گیرد. این اقدامی مجرمانه، ضد اخلاقی و ضد شرعی است.

انصاری تاکید کرد: هیچ گروهی نباید پیروزی در خود را تضییع حقوق دیگران و تخریب دیگران جستجو کند. هرکسی باید توانایی و قابلیت های خود را عرضه کند، اگر برای مجلس و برای بهبود اداره کشور طرح و برنامه ای دارند آن را ارائه کنند تا مردم هم در فضایی آرام در مقایسه با طرح ها انتخاب اصلح را انجام دهند، اما اینکه از ابتدا تلاش خود را بر حذف رقیب از طریق اتهام و تخریب قرار دهند در گام اول شکست خوردند، چون در میدان اخلاق شکست خوردند. حتی اگر در ظاهر نیز پیروزی هایی ظاهری بدست آورند. پیروزی که با تخریب دیگران بدست بیاد در ذات خود شکست است و منطق اسلام این نیست.

وی با بیان اینکه گاهی بداخلاقی‌ها از مرز تهمت زدن و تبلیغات هم فراتر می‌رود و به تضییع حقوق مردم به صورت ریشه‌ای می انجامد، تصریح کرد: اگر دست‌اندرکاران و ضابطین امر انتخابات در رابطه با صلاحیت کاندیداها به خاطر اغراض سیاسی و دنیوی پرونده سازی‌های نادرستی را کنند و اتهامات ناموجهی را متوجه جریانات سیاسی و کاندیداها کنند و بخواهند با پرونده سازی زمینه رد صلاحیت افراد صالح را فراهم کنند یا خدایی ناکرده با لاپوشانی از بین بردن مدارک جرم زمینه ورود افراد ناسالم و مجرم را به کانون‌های مهم تصمیم سازی وتصمیم گیری مثل مجلس شورای اسلامی فراهم کنند، هر دو طرف قضیه از دید من یک جنایت بزرگ و یک تخلف شدید از قانون است.

وی تصریح کرد: در این حوزه باید نهادهای نظارتی، اجرایی و امنیتی که به نوعی دست اندرکاران امر انتخابات هستند مراقبت کنند تا خدایی نکرده این فسادهای سیاسی به سازکار و نظام انتخاباتی کشور رخنه نکند.

انصاری در پاسخ به این سوال که اعتقادی به سازماندهی شده بودن این حرکات دارید، تصریح کرد: این مسئله باید دقیق ارزیابی شود و حجم تخریب ها بررسی شود. ممکن است سازمان دهی شده هم باشد و این احتمال وجود دارد که یک جریان سیاسی که مایل است رقیب خود را حذف کند به طور سازمان داده شده این کار را بکند .

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • محمد
    0

    شما اصلاح طلبان به تنها چیزی که مقید نیستید اخلاق هستش بخصوص در هنگام انتخابات که کثیف ترین و بی شرمانه ترین راه را برای ازمیان برداشتن رغیب انجام میدین و زمانی هم که پیروز میشید اصلا"مردم براتون مهم نیستن و همش دنبال سهم خواهی و به تاراج بردن بیت الماله.الهم عجل الولیک الفرج ،زنده باد احمدی نژاد

  • ملت
    0

    کم دیگه زرمفت بزنید شما ها خودتون از صد هزار دشمن دشمن ترید کارنامه انقلاب هشت سال جنگ یتیمی جانبازی شهدا هزاران هزار بدبختی ملت کارنامه بعد از جنگ بیکاری فقر تاراج کردن اموال کارنامه جنگ اقتصادی چپاول غارت دزدی و رفاه حال خودتون بچه ها و اطرافتون شما نه ایرانی رو قبول دارید و نه ایران رو ملت گوسفندن اگر رای بدن به کسی که هیچ کار برای ایران وایرانی نکرد خاک تو سر ملتی که خودشو گول بزنه کارخونه جات همه تعطیل بیکاری فریاد میزنه کاخ های شما نشان هدف انقلابتون رو میده جمع کنید این اراجیف و مسخره بازی رو

  • حقگو
    0

    وقتی ۹۰درصد مسولین دزد وبی مسول باشن وقتی روحانیت ما حرفی بزنه که خودش عمل نکنه وقتی مسولیت برای عده ای فرصت قدرت طلبی ورانتخواری وحقوق نجومی معنا دارد مردم به هیچ کس اطمینان نمی کنند سرمان را مانند کبک زیر برف نذاریم وبه خودمان دروغ تحویل ندیم دوره رجایی وباهنرو بهشتی و خیل خوبان انقلاب خیلی وقته بسر آمده ومعنای خودرا از دست داده دل آدم به درد میاید که به پشت سرت نگاه می کنی همه آن خوبان برای پاکترین عقیده جان دادن وچ کسی بهره مند شد

  • تشکری
    0

    چشم بازکنیدمثل ماشهدی هاخوب انتخاب بکنیداین خائنین وتن فروش اصلاح طلب برای رئیسی چه نارواهی هایی که نگفتن ب ماشهدی ها چه فوشهایی که ندادن رای بدین ولی با چشم باز دولار ۵۰۰۰تومان دیوارکشی توپیادروها ب این سید خدا که نزدن خداوند لعنت بکند این اصلاح طلبای ناموس کش ناموس فروش را

  • ناشناس
    0

    فقط مردم رابدخت ولو بیخانمان گرسنه شدن بااین دستورات مسعولین شکم خودشون توپ خانوادشون سیردرطول سی سال همینودیدیم سزاشون به اول خدا پیغمبر چهارده معسوم عده ایی ازاین مسعولان ودولت مردان ابروی اسلام رابخطرانداختن حیف حیف امیدوارم خدا ازشون انتقام بگیره ،یاامام حسین شهیدوالامقام امسال هیعت های عذاداریت شد یک دهم شایدکمتر یاشهیدکربلا مواظب این ملت بزرگ باش بیاری خداوند شردشمنان خارجی وداخلی این ملت ریشه کن بشه یاتشنه لب کربلا

  • سیدمحمد حسینی
    0

    980709 - باسمه تعالی - حاج آقا مجید دامت افاضاته برادر شهید بزرگوار انصاری - باسلام ودرود - امام زمان(عج) حفظ کند شمارا 14 قرن قبل شربت عسل (توام با زهر!!!) میدادند به اولیاء الله فی الحال همترازانشان بدتر از بد پرونده سازی میکنند!!!! . مرگ بر این نیرنگ بازان بدتر از معاویه....... بزرگترین لطمه را به انقلاب وشهدا وارد کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها