در سال اول دولت دوازدهم باید 650 هزار شغل ایجاد شود/  دولت برای اولین بار در تاریخ کشور، برنامه توسعه پنج ساله را تهیه نکرد

دولت برای کسب رای در ایام انتخابات از هیچ کاری دریغ نکرد و از اتهام‌های ناصحیح تا وعده‌های خلاف واقع و حتی حرف‌هایی که بسیاری از آن‌ها صحت نداشت مثل پرونده دوازده هزارمیلیاردی را بیان کرد.

در سال اول دولت دوازدهم باید 650 هزار شغل ایجاد شود/  دولت برای اولین بار در تاریخ کشور، برنامه توسعه پنج ساله را تهیه نکرد

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس؛ ناصر ایمانی با اشاره به مهم ترین وعده‌های آقای روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی گفت: به نظر من مهم ترین وعده اقتصادی روحانی، ایجاد 950 هزار شغل در هرسال و در کنار آن، افزایش یارانه دهک‌های پایین جامعه است که حتی چند روز پیش سخنگوی دولت گفت این یارانه‌ها را تا پنج برابر هم می‌توانند در این دولت افزایش دهند.

تناقض‌گویی آشکار دولتی ها در ایام تبلیغات انتخابات

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در ایام تبلیغات انتخابات دچار تناقضی آشکار در رفتار دولت شدیم، تصریح کرد: در روزهای اول تبلیغات که دو کاندیدای رقیب وعده ایجاد یک‌میلیون شغل و افزایش یارانه‌ها را مطرح می‌کردند، هجمه سنگینی توسط نامزدهای دولتی، اقتصاد‌دانان و دستگاه‌های دولتی شروع شد که این کار شدنی نیست، اگر این کار انجام شود، نتایج اقتصادی آن برای کشور فاجعه بار خواهد بود و منابعی هم برای این کار نیست.

ایمانی با بیان اینکه دولتی‌ها آنچه را که می‌گفتند، نمی‌شود، در روزهای آخر به می‌شود تغییر دادند، ادامه داد: متاسفانه در چند روز مانده به انتخابات، ناگهان شعارها 180 درجه تغییر کرد و کاندیداهای دولتی بعدازاینکه آقای قالیباف گفت این وعده‌ها جزو برنامه پنج ساله است وهر دولتی که بیاید موظف است این کار را انجام دهد، همه مسائل اقتصادی را حل‌شده اعلام کردند و گفتند می‌توانیم سالی 950 هزار شغل ایجاد کنیم و در کنار آن یارانه‌ها را افزایش دهیم.

در سال اول دولت دوازدهم باید 650 هزار شغل ایجاد شود

وی تصریح کرد: اگر وعده سالانه 950 هزار شغل حقیقت داشته باشد من انتظار دارم در سال اول 650 هزار شغل ایجاد شود بدون اینکه افراد دیگری بیکار شوند.

وی خاطر نشان کرد: این تناقض بزرگ و عجیبی بود که همه دوستان سیاسی جناح طرفدار دولت در برابر آن سکوت کردند و هیچ نگفتند که این همان حرف‌های رقیب بود؛ چطور گفته‌های آنان فاجعه اقتصادی به وجود می‌آورد اما برای دولتی ها شدنی است؟

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه یکی دیگر از قول‌های ایام انتخابات دولت، نگه‌داشتن تورم تک رقمی تا پایان سال چهارم دولت بود، گفت: ما نمی‌گوییم تورم را تا چهار سال تک رقمی نگه‌دارند اما می‌خواهیم ببینیم آیا می‌توانند در همین سال اول، تورم را تک رقمی نگه‌دارند.

تورم با بدهی سنگین به بانک ها و افزایش نقدینگی تک رقمی مانده

ایمانی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها تورم افزایش خواهد یافت چراکه دولت تورم را با فشار زیاد، بدهی‌های سنگین به بانک مرکزی و افزایش نقدینگی تک رقمی نگه‌داشته اما بر اساس پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول، امسال قطعا تورم دورقمی خواهد شد چراکه نقدینگی دو تا سه برابر شده است.

وی اضافه کرد: آقای روحانی در مناظره‌ها مانور زیادی دادند که چرا کاندیدای رقیب از تورم صحبتی نمی‌کند اما اکنون‌که تعهد داده اند که نرخ تورم را تک رقمی نگه‌دارند باید به وعده خود عمل کنند.

دولت برای اولین بار در تاریخ کشور، برنامه توسعه پنج ساله را تهیه نکرد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به عدم آگاهی دولت به برنامه پنجم توسعه گفت: اینکه دولت از ایجاد یک‌میلیون شغل در سال خبر نداشتند به خاطر این است که دولت برای اولین بار در تاریخ کشور در قبل و بعد از انقلاب، برنامه توسعه پنج ساله را تهیه نکرد.

وی ادامه داد: این دولت با تمام ایرادهایی که به دولت گذشته داشت اما کاری کرد که حتی دولت قبل هم انجام نداد و برنامه پنج ساله توسط دولت به مجلس ارائه نشد، مجلس این برنامه را نوشت و مسلم است وقتی مجلس برنامه‌ای می‌نویسد دولت از مفاد آن خبر ندارد.

دولت برای کسب رأی از اتهام زنی و بیان وعده‌های خلاف واقع دریغ هم نکرد

ایمانی با اشاره به اینکه در دوران انتخابات با دو مسئله وعده‌های انتخاباتی و مطالب نامربوط به نظام مواجه بودیم، افزود: دولت برای کسب رای از هیچ کاری دریغ نکرد و از اتهام‌های ناصحیح تا وعده‌های خلاف واقع و حتی حرف‌هایی که بسیاری از آن‌ها صحت نداشت مثل پرونده دوازده هزارمیلیاردی را بیان کرد.

نهادهای کشوری اتهامات بیان‌شده دولتی ها را پیگیری کنند

وی اتهامات بیان‌شده را در دو سطح، قابل‌پیگیری دانست و تصریح کرد: این اتهامات اول باید در سطح مراجع ذی‌ربط پیگیری شود، یعنی اتهاماتی که مربوط به نهادهای کشوری است باید بررسی شود؛ به طور مثال گفتند به سربازها در وعده‌های غذایی، غذای چرب داده اند صرف نظر از اینکه این موضوع توهین به مردم است، باید نهادهای نظامی و انتظامی به مراجع قضایی اعتراض کنند که مشخص شود این پادگان‌ها کدام پادگان و در چه تاریخی این عمل را انجام داده اند و اگر ثابت نشود، باید به عنوان تخلف با تهمت زنندگان برخورد شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: گفتند که در صداوسیما باندی وجود دارد، صداوسیما باید به کسانی که چنین ادعاهایی دارند، درخواست دهد تا آن باند را معرفی کنند؛ قاعدتاً مدیریت صداوسیما هم در باندی که در این مجموعه مؤثر باشد عضو است پس باید باید این باند را معرفی و مشخص کنند؛ باید بدانند که به همین راحتی نمی‌شود حرفی زد و از آن رد شد.

اگر به اقدامات گذشته اعتراض داشتید، چرا از سمت خود استعفا ندادید؟

وی تصریح کرد: بعضی از گفتمان‌ها توسط نهادهای قانونی قابل‌پیگیری نیست اما باید توسط رسانه ها و سیاست‌مداران پیگیری شود، باید این موضوع را ثابت کنند دیوارکشی بین خیابان‌ها را چه کسی و در کجا گفته است و چه زمانی می‌خواسته آن را عملیاتی کند؟ آیا شما در آن زمان اطلاع داشتید؟ چرا آن زمان اعتراض نکردید، سکوت کردید و افشاگری نکردید؟ چرا چند روز مانده به انتخابات افشاگری می‌کنید؟

وی افزود: اینکه می‌گویید 38 سال اعدام، چه کسی چه کسانی را اعدام کرده اند؟ شما اطلاع نداشتید؟ چرا در سال های گذشته اعتراض نکردید و حرکتی در این زمینه انجام ندادید؟ چرا در مسؤولیت خود باقی ماندید و به عنوان اعتراض، سمت خود را ترک نکردید؟

برخی فکر می‌کنند ایام انتخابات، جزیره آزادی تهمت و افتراست

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه این صحبت‌ها باید توسط سیاسیون پیگیری شود، گفت: عده‌ای فکر می‌کنند ایام انتخابات جزیره جداگانه‌ای در کشور ایجاد می‌شود که هر فردی می‌تواند هر حرفی را به هرکسی ولو به نظام و انقلاب بزند و بعد از انتخابات، این جزیره برداشته می‌شود، فکر می‌کنند این جزیره، جزیره آزادی بی حدوحصر تهمت و افتراست که یک‌ماهه ایجاد می‌شود.

ایمانی بزرگترین مشکل کشور را مسائل اقتصادی دانست و تصریح کرد: دولت در انتخاب ترکیب کابینه و نگاه اجرایی نباید به خارج نگاه کند، می‌تواند عزم خود را نشان دهد زیرا نداشتن نگاه به خارج در عزم دولت‌مردان و مدیران بسیار مهم است که بدانند هر چه هست باید از امکانات و توانایی‌های داخلی کشور استفاده کنیم نه اینکه ببینیم از خارج برای ما چه می‌رسد.

وی ادامه داد: بعد از برجام همه تصور می‌کردند بسیاری از مشکلات حل می‌شود اما عملاً دیدیم در عرصه اقتصاد هیچ اتفاق خاصی نیفتاد.

هر چقدر دولت فربه‌تر شود از تولید و اشتغال خبری نیست

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد در طول چهار سال، هزینه‌های دولت سه و نیم برابر شده که این به معنای بزرگ شدن دولت است، باید دانست هر چقدر دولت فربه شود از تولید و اشتغال خبری نیست.

وی ادامه داد: تولید و اشتغال یعنی واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی با هدایت دولت اما روند کنونی این نوید را به ما نمی‌دهد که در زمینه اشتغال و تولید بتوانیم کاری انجام دهیم زیرا بدون شک، تولید و اشتغال در دولت ایجاد نمی‌شود بلکه در بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

ایمانی یادآور شد: در حال حاضر عملاً بخش خصوصی وجود ندارد، دولت اگر می‌خواهد عزم خود را برای ایجاد اشتغال نشان دهد، دولت خود را کوچک کند.

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها