تحلیل قنبری در مورد پارلمان اصلاحات در گفت و گو با خبرفوری :

امکان گسترش کار در بدنه اصلاحات در مقطع فعلی وجود ندارد/ در شرایط فعلی هم در تصمیم‌گیری مشکل داریم/شورای سیاستگذاری در مجموع عملکرد قابل قبولی داشته است

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با تشکیل پارلمان اصلاحات روند تصمیم‌گیری بسیار دشوار خواهد شد.

امکان گسترش کار در بدنه اصلاحات در مقطع فعلی وجود ندارد/ در شرایط فعلی هم در تصمیم‌گیری مشکل داریم/شورای سیاستگذاری در مجموع عملکرد قابل قبولی داشته است

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه ایده تشکیل پارلمان اصلاحات که از سوی برخی از اصلاح‌طلبان مطرح شده است چقدر جدی است و آیا برای انتخابات مجلس نهایی خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: بحث پارلمان اصلاحات از گذشته مطرح بوده است و در یکسال گذشته این موضوع مورد توجه بعضی از چهره‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است.

وی افزود: واقعیت این است که آنچه ما در فعالیت‌های اصلاح‌طلبان در وضعیت فعلی مشاهده می‌کنیم عمدتا تحرک‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان حول و حوش همان شورای عالی اصلاح‌طلبان است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: البته خود شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم به نوعی یک پارلمان اصلاحات است و در مجموع این شورا متشکل از کلیه احزاب اصلاح‌طلب و همینطور شخصیت‌های غیرحزبی اصلاحات است و یک جریان فراگیر است.

قنبری خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت فراگیرترین جریان اصلاح‌طلبی که به شکل تشکیلاتی در کشور ما فعالیت می‌کند همین شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است.

وی تاکید کرد: ما در مجموعه شورای عالی سیاستگذاری نتایج خوبی را در انتخابات ۹۴ و ۹۶ کسب کردیم از این رو تجربیات این نهاد باید تقویت شود و مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بدون شک با اضافه کردن افراد و احزاب جدید به ترکیب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان این شورا قابلیت و کارآیی لازم را برای ایفای نقش پارلمان اصلاحات را دارد.

قنبری با بیان اینکه افزایش تعداد اعضای شورای عالی سیاستگذاری مشکلاتی را هم ایجاد می‌کند، اظهار کرد: یکی از مشکلات درباره این موضوع دشوار شدن روند تصمیم‌گیری است مشکلی که در حال حاضر نیز در بدنه اصلاح‌طلبان وجود دارد از این رو باید با یک رویکرد منطقی درباره تشکیل پارلمان اصلاحات تصمیم‌گیری کرد.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم شورای عالی سیاستگذاری می‌تواند نقش وحدت‌بخش خودش را ایفا کند و محور وحدت اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده باشد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها