ابراز تمایل کریمی طبسی به صادرات مواد اولیه دارو از ایران به لیتوانی

کنسول افتخاری لیتوانی در تهران تاکید کرد که در بحث ویزا مشکلات میان دو کشور حل شده و هر کسی که به آنها مراجعه کند مثل سایر سفارت خانه‌های اروپایی مدارک بررسی و ویزا به او اعطا می‌شود.

ابراز تمایل کریمی طبسی به صادرات مواد اولیه دارو از ایران به لیتوانی

محسن کریمی طبسی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم روز ملی لیتوانی افزود: البته هنوز مرحله انگشت نگاری باید در ترکیه انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین مشکل ویزای گروهی برای سفر به لیتوانی هم حل شده است. علاوه بر این در بحث سرمایه گذاری مشکلات زیادی بین دو کشور برطرف شده است.

این دیپلمات درباره همکاری لیتوانی در چارچوب اینستکس اظهار کرد: لیتوانی پیام شفافی در این زمینه داده است و برای گسترش همکاری در چارچوب اس پی وی و در همه زمینه‌ها آماده همکاری است.

کریمی طبسی درباره راه اندازی سفارت لیتوانی در ایران گفت: ما تقاضای افتتاح سفارت را داده‌ایم و هرگونه همکاری از سوی دولت ایران به این منظور فراهم است.

سفیر افتخاری صلح جهانی در ادامه اعلام کرد که تلاش دارند صد برند برتر ایرانی در زمینه‌های مختلف به فدراسیون جهانی صلح بپیوندند.

کنسول افتخاری لیتوانی در تهران همچنین گفت: بر خلاف گذشته که می‌خواستیم بیشتر واردات از لیتوانی به ایران داشته باشم، الان دنبال صادرات از ایران به لیتوانی هستیم به عنوان مثال ما بهترین مواد اولیه تولید دارو را در ایران داریم و امیدواریم هر چه زودتر شاهد توسعه روابط در این سطح باشیم.

کریمی طبسی تصریح کرد، به گفته مقامات وزارت بهداشت، ایران دارای ۳ میلیارد دلار ظرفیت تولید مواد اولیه دارو و صادرات آن به همه کشورهاست و ما به عنوان نماینده لیتوانی در ایران تلاش داریم در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم همچنین مجوزهای لازم در این باره را نیز دریافت کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها