اثبات نژادپرستی رژیم صهیونیستی با تصویب قانون "کشور یهود"

یک کارشناس مسائل غرب آسیا اجرایی شدن معامله قرن و موقعیت محور مقاومت در منطقه را از دلایل تصویب قانون نژادپرستانه

اثبات نژادپرستی رژیم صهیونیستی با تصویب قانون "کشور یهود"

سیدجعفر رضوی در ارزیابی خود از تصویب قانون کشور یهود توسط کنست رژیم صهیونیستی اظهار کرد: از ابتدا در دیدگاه صهیونیست‌ها تاسیس کشوری براساس قوم یهود وجود داشته و آن را به عنوان هدف تعیین کرده بودند اما اکنون در قالب قانون خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی صهیونیست‌ها، معامله قرن یکی از بخش‌های تصویب این قانون بود و در مقطع کنونی بهترین موقعیت را پیدا کردند تا قانون را اجرا کنند. در واقع،‌ ‌اجرایی شدن معامله قرن و موقعیت محور مقاومت در منطقه از مهم ترین دلایل صهیونیست‌ها برای تصویب چنین قانونی بود.

این کارشناس مسائل فلسطین افزود: باید به این نکته توجه داشت که این قانون در داخل سرزمین‌های اشغالی و محافل رژیم صهیونیستی با مشکل مواجه است با وجود این که چنین قانونی را تصویب کرده‌اند اما محافل اپوزیسیون تقریبا با آن مخالف هستند زیرا معتقدند جوی علیه رژیم صهیونیستی چه در داخل سرزمین‌های اشغالی و چه محافل بین‌المللی ایجاد می‌شود.

رضوی همچنین بیان کرد: قانونی که پارلمان رژیم صهیونیستی تصویب کرده نشان دهنده میزان نژاد پرستی این رژیم است و در حقیقت ماهیت و ذات این رژیم را اثبات می‌کند.

وی با بیان این‌که «باید در جمعه پیش رو منتظر باشیم تا ببینیم حرکت‌های عملی گروه‌های مقاومت نسبت به این مساله چگونه خواهد بود»، گفت: البته در حیطه بین‌المللی به شدت عکس‌العمل‌های شدیدی نسبت به این قانون انجام شد از کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلیس گرفته تا اندونزی و مالزی و ... واکنش نشان دادند، لذا فکر می‌کنم این قانون می‌تواند پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی باشد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: وظیفه ما این است تا جایی که امکان دارد این قانون را در تمامی رسانه‌ها منتشر و باز نشر دهیم تا همگان از این که چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد، آگاه شوند و این کار می‌تواند در رسوا کردن رژیم صهیونیستی و افزایش مخالفت‌ها تاثیر گذار باشد.

رضوی همچنین درباره هتک حرمت شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی اظهار کرد: این اتفاق مساله جدیدی نیست و همواره از سال ۱۹۶۷ که قدس را اشغال کردند، چنین اقدامی را انجام دادند اما این روزها شکل قانونی پیدا کرده است، دلیل این مساله، این است که دولت نتانیاهو و افراد نزدیک به آن موقعیت خود را از دست داده بودند و این احتمال وجود دارد که ائتلاف دولت‌ به هم بخورد.

این کارشناس مسائل فلسطین در پایان بیان کرد: ارزیابی تمام محافل داخلی این است که دولت نتانیاهو تا آخر دوره دوام پیدا نمی‌کند و از پایین‌ترین میزان مقبولیت برخوردار است. در واقع یکی از دلایلی که نسبت به هتک حرمت به مسجد الاقصی اقدام کرده‌اند این است که بتوانند حمایت جوامع تندروی مذهبی را جلب کنند تا ائتلاف‌شان بهم نخورد.

منبع: ایسنا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها