واکنش ولایتی به اظهارات ضدایرانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:

هراسی از تهدیدات پوچ رژیمی که ضعیف است، نداریم

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در واکنش به تهدیدات صهیونیست‌ها علیه ایران اظهار داشت: به هیچ وجه از تهدیدات پوچ و توخالی رژیمی که ضعیف است هراسی نداریم.

هراسی از تهدیدات پوچ رژیمی که ضعیف است، نداریم

علی اکبر ولایتی پس از آن سخن می گفت که متحدان رژیم صهیونیستی ادعا کرده اند در جریان حملات اخیر اسرائیل به سوریه، 11 ایرانی به شهادت رسیده اند.

ولایتی در خصوص واکنش جمهوری اسلامی ایران به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: باید تاکید کنم سران این رژیم خبیث هرچه تلاش و کوشش کردند که وانمود کنند که دفاع آنها در مقابل رزمندگان مقاومت اسلامی دفاع مهمی است کاملا موضعی پوچ را اتخاذ کرده و صرفاً لفاضی کردند چرا که تحولات اخیر بیانگر این بوده که آنها بر این باور بودند، گنبد آهنین آنها درجه امنیتی بالایی دارد اما اینطور نیست و این تنها یک توهم است چرا که کاملاً آسیب پذیر است و منافذ بسیاری دارد.

ولایتی تاکید کرد: با وجود قدرت جبهه مقاومت، آنها ناچار هستند در مقابل جبهه مقاومت در منطقه سر تسلیم فرود بیاورند.

آزمون دو تا سه هفته ای اروپا

علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پس از دیدار با وزیر امورخارجه ترکمنستان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد که اروپایی ها به تعهدات برجامی در قبال کشورمان پایبند باشند گفت: روسیه و چین تاکنون نقض عهدی در تاریخ روابط مان نداشته و همواره به تعهداتشان پایبند بوده اند و اروپایی ها نیز در این باره قول دادند.

وی تاکید کرد: همانطور که دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد دو سه هفته آینده آزمونی برای اروپایی هاست که نشان دهند به تعهداتشان پایبند هستند یا می خواهند از امریکایی ها تبعیت کنند.

ولایتی تصریح کرد : تبعیت اروپا از امریکا در این موضوع بیش از آنکه برای جمهوری اسلامی ایران زیان بخش باشد برای حیثیت سیاسی اروپا زیان بخش است و اگر بخواهند تابعی از متغیر امریکا باشند چهره آنان را مشوه می کند.

عضو هیئت عالی نظارت بر برجام گفت: نقض عهدهای آمریکا حد و مرزی ندارد روزی از سند مربوط به کنوانسیون محیط زیست بیرون می آیند روز دیگر قرارداد مربوط به تولید گازهای گلخانه ای را نقض کردند و اخیرا از برجام به عنوان قراردادی بین المللی خارج شدند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعا این توان را دارد که در مقابل تهدیدات امریکا بایستد و حضور منطقه ای خود را هر روز قوی تر کند چون ما با کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن هماهنگیم و با یکدیگر از حیثیت و حرمت منطقه ای این کشورها و خودمان حمایت می کنیم و حضور ما در منطقه به درخواست دولت های قانونی این کشورهاست .

ولایتی همچنین اظهار داشت: در حوزه دفاعی نیز نمی توانند خواستشان را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند.

عضو هیأت عالی نظارت بر برجام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند 40 سال پس از انقلاب هرگز در مقابل زورگویی امریکا تسیلم نخواهد شد و واشنگتن حتما زیان کننده اصلی خروج از برجام خواهد بود.

هرگز نمی شود به آمریکا اعتماد کرد

ولایتی گفت: امریکایی ها با خروجشان از برجام نشان دادند که مانند گذشته هر گاه فرصت کنند قوانین بین المللی و تعهداتشان را در قبال دیگر کشورها به راحتی نقض می کنند.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی شود به قول امریکایی ها اعتماد کرد چنانکه این حقیقت از ابتدای انقلاب نیز برای ما به اثبات رسیده اما ممکن است گذشت زمان و اصل فراموشی سبب ضعیف شدن این ذهنیت در انسان شود و امیدوار باشد امریکایی ها به تعهداتشان پایبند هستند.

ولایتی افزود: امریکایی ها غیر از این اقدام غیرقانونی به دیگر اعضای 1+5 نیز بی احترامی کردند زیرا همه این کشورها به آنان توصیه اکید کرده بودند که نباید از این قرارداد بین المللی که به تایید شورای امنیت نیز رسیده است خارج شوند اما با توجه به عصیان بین المللی رئیس جمهور امریکا، او فکر می کند که جهان نیز قلمرو اوست.

عضو هیأت عالی نظارت بر برجام تاکید کرد: این در حالی است که این نوع ادعاها و ذهنیت ها مربوط به قرن نوزدهم میلادی است یعنی زمانی که کشورهای استعمارگر تصور می کردند دنیا قلمرو آنهاست.

ولایتی تصریح کرد: امریکایی ها فکر نکنند که می توانند طوری عمل کنند که هر سخنی که رئیس جمهور این کشور بگوید، بقیه باید تبعیت کنند زیرا متاسفانه برخی کشورها با ضعف نفس حکومتی شان از زورگویی های امریکا تبعیت می کنند و آنان به این رویه عادت کرده اند و می خواهند همه را با یک چشم نگاه کنند.

وی افزود: با این حال وقتی با جمهوری اسلامی ایران مواجه می شوند می بینند که کشور ما رویه و عملکرد متفاوتی دارد و از استقلالش به طور جامع و تمام و کمال صیانت می کند و به هیچ عنوان در مقابل زورگویی ها تسلیم نمی شود.

«رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در دیدار با علی اکبر ولایتی درباره راهکارهای تقویت همکاری های دو کشور به ویژه درعرصه های اقتصادی و نیز درباره مسائل منطقه ای گفتگو کرد.
وزیر خارجه ترکمنستان که در صدر یک هیأت عالی رتبه اقتصادی به تهران سفر کرده است؛ پیش از ظهر امروز نیز با رئیس جمهور دیدار و با ارائه پیام کتبی رئیس جمهور کشورش، تأکید کرد که دولت ترکمنستان برای تحکیم و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران، اراده بسیار مستحکمی دارد و انعقاد قراردادهای بلندمدت با تهران را در همه عرصه های مورد علاقه دو طرف خواستار شد.

منبع: فارس

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها