منطقه ممنوعه / روند خروج نیروهای آمریکایی از منطقه تسریع می‌شود؟

منطقه غرب آسیا این روزها بیشتر از گذشته برای آمریکا ناامن شده است؛ طبق آمارهای غیر رسمی از ۷اکتبر تا امروز بیش ۱۵۰حمله به مقرهای آمریکا در منطقه توسط گروه‌های مقاومت انجام گرفته است، ادامه این روند هزینه حضور آمریکا در منطقه را بسیار افزایش می‌دهد

منطقه ممنوعه / روند خروج نیروهای آمریکایی از منطقه تسریع می‌شود؟

کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهایشان در مرز سوریه و اردن، عرصه را برای واشنگتن تنگ کرده و برخی محافل رسانه‌ای و سیاسی این کشور، خواستار بازگشت سربازان آمریکایی به خانه هستند.

جنگ ایران و آمریکا نزدیک است؟

با ادامه جنگ غزه، آمریکا هزینه سنگینی برای حمایت از اسرائیل پرداخت کرده است و گروه‌های مقاومت به صورت مستمر حملات خود به پایگاه‌ها و منافع آمریکا در منطقه ادامه می‌دهند.

طبق اعلام آمریکایی‌ها در یکی از آخرین حملات سه نظامی آمریکایی کشته و حداقل ۲۵ نفر زخمی شدند. مقامات آمریکا بلافاصله پس از این حمله ایران را به عنوان عامل آن معرفی کرده و مدعی پاسخ متقابل شدند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، پس از ۷ اکتبر بیش از ۱۵۰ حمله راکتی، موشکی و پهپادی به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه انجام شده است که منجر به آسیب‌های زیادی به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه شده است.

همزمان با افزایش تلفات نیروهای آمریکایی، به نظر می‌رسد کشورهای منطقه دیگر علاقه کمتری به میزبانی از پایگاه‌های آمریکایی دارند و از نشانه‌های آن می‌توان به تکذیب سریع دولت اردن اشاره کرد، مسئولین این کشور تنها ساعاتی پس از انتشار خبر حمله به پایگاه آمریکایی در اردن اعلام کردند که این پایگاه در اردن نبوده است و در مرز سوریه قرار دارد.

در حالی که برخی جمهوری‌خواهان همزمان با اعلام خبر مرگ سه سرباز آمریکایی، خواستار حمله نظامی به اهدافی در ایران شدند، بعید به نظر می‌رسد بایدن علاقه‌ای به این گزینه داشته باشند، بایدن و افکار عمومی آمریکا علاقه‌ای ندارند پس از ترک افغانستان، دوباره وارد یک جنگ تمام عیار در منطقه شوند، آن هم جنگ در منطقه‌ای که تفاوت آن با افغانستان و عراق مثل زمین و آسمان است.

همچنین تشدید تنش‌ها میان چین و تایوان، کره شمالی و کره جنوبی و ادامه جنگ در اوکراین سبب شده است آمریکایی‌ها علاقه‌ای به بازگشایی یک جبهه جدید نداشته باشند.

با افزایش فشارهای افکار عمومی و همچنین بالا رفتن هزینه میزبانی از پایگاه‌های آمریکایی، می‌توان انتظار داشت نیروهایی آمریکایی در آینده‌ای نزدیک از خاک عراق و سوریه خارج شوند تا روند خروج آمریکا از منطقه تسریع شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • 🌍
    0

    مثل افغانستان که مشکلات با رفتن آمریکا و آمدن داعش خراسان حل شد و نگرانی ایران رفع شد ؟ این وسط بدبخت سربازان دو طرف قربانی می‌شوند ؟

  • انا عمار
    27

    در جهان دیگر منطقه سبز برای یهودیان وجود ندارد چرا که سرنوشت آنان نابودیست .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فعلا آنهایی که به حلوا خوردن افتاده اند و برای آتش بس التماس می کنند، دارند به فنا می روند.

    • حسین
      1

      اگر یهود نابود بشه باز هم مشکلی از شما حل نمیشه اونوقت مشکلات میندازین گردن یه قوم دیگه. بعدش لابد نوبت هندوهاست و بعد مسیحی ها، مغزهای زنگ زده شما نیاز به پولیش داره

    • ناشناس
      10

      اتفاقاً منتظر زیادشدنشون باشید ومطمئن باشید عواقبش خطرناکتراز عراق وافغانستانه چون آنها خوب بلدن باهرکشوری حتی قویتر وبهتر چگونه باسیاست وتجهیزات قدرتمندتر وفناوری که هنوز برای جهان مخفی ورو نشده بجنگن آنها جوری میجنگن که به اقتصادشون خدشه ای وارد نشه وحتی باچپاول بهترشم کنن

    • ناشناس
      0

      مگر یهود حق باباتو خورده؟ تو مملکت خودتو آباد کن البته از اسمت پیداس تو سایت خارجی کامنت میذاری

  • حسن
    0

    تازه نیروفرستادن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها