نشست مشترک ۲ دیپلمات ارشد ایرانی و عربستانی با وزیر خارجه چین

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و ولید بن عبدالکریم الخریجی، قائم مقام وزارت امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی عصر جمعه بصورت مشترک با «وانگ یی» عضو دفتر سیاسی حزب و وزیر امور خارجه چین دیدار و گفتگو کردند.

نشست مشترک ۲ دیپلمات ارشد ایرانی و عربستانی با وزیر خارجه چین

وانگ یی در این دیدار با تبریک برگزاری نخستین نشست معاونان وزارت امور خارجه ایران، چین و عربستان سعودی به میزبانی پکن اعلام کرد که چین ضمن حمایت از گسترش همکاری‌های ایران و عربستان، خواستار تقویت مناسبات اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و تبادلات مردمی ایران و عربستان سعودی است.

وانگ یی همچنین در این دیدار با اشاره به حمایت چین از موضع کشورهای اسلامی و عربی در مسئله فلسطین خواستار تسریع در آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه در غزه شد و راه‌حل بحران در فلسطین را احترام به خواست و حقوق‌ مشروع مردم فلسطین دانست.

علی باقری نیز در این دیدار ضمن تمجید از نقش میانجیگرانه چین در برقراری مجدد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاری مشترک میان سه کشور در زمینه‌های توسعه‌ای، زیست محیطی، فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نخستین نشست مشترک معاونان وزارت امور خارجه ایران-چین- عربستان سعودی در پکن حضور دارد، بعد از ظهر جمعه به صورت مجزا با دنگ لی، معاون وزیر خارجه چین و الخریجی، قائم مقام وزارت خارجه عربستان سعودی دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه دو طرف از جمله توقف تهاجم مردم مظلوم غزه و لزوم کمک‌رسانی فوری تبادل‌نظر کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    یک کمونیست بی دین، دوتا مسلمان رو باهم آشتی میده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها