یک تحلیلگر مسائل سیاسی درباره نامشخص بودن سیاست خارجی:

ایران نه مستقیم نه از طریق حزب الله وارد جنگ با اسرائیل نمی شود، با غرب هم مذاکره نمی کند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی درباره نامشخص بودن سیاست خارجی در قبال جنگ حماس و اسرائیل نوشت: در ایران بازار دفاع از حماس داغ است بدون آنکه سیاست عملی مشخصی در پشت این دفاع داغ لفظی دیده شود.

ایران نه مستقیم نه از طریق حزب الله وارد جنگ با اسرائیل نمی شود، با غرب هم مذاکره نمی کند

احمد زید آبادی در یادداشتی با عنوان «کاسۀ چه کنم!» در کانال تلگرامی خود نوشت:

کشورهای عرب به رغم برخی لفاظی‌های بی‌محتوا، عملاً  خود را از معرکۀ جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه کنار کشیده‌اند و در انتظار نتیجۀ نهایی آن نشسته‌اند.

در ایران اما بازار دفاع از حماس داغ است بدون آنکه سیاست عملی مشخصی در پشت این دفاع داغ لفظی دیده شود. جمهوری اسلامی امیدوار است که حماس در برابر  فشار حملات اسرائیل تاب بیاورد و یا اسرائیل از اشغال دوبارۀ نوار غزه منصرف شود تا بدین وسیله "محور مقاومت" را طرفِ پیروز نهایی اعلام کند.

بیشتر بخوانید: چرا حماس عملیات طوفان الاقصی را انجام داد و جنگ به کدام سمت پیش خواهد رفت؟

با توجه به شرایط موجود، به نظرم هیچکدام از این دو اتفاق، رخ ندهد. جالب اینکه راه هر توصیۀ عملی هم برای مسئولان ایرانی در این زمینه بسته است.

اگر به آنها توصیه شود که مستقیم یا از طریق حزب‌الله لبنان وارد جنگ شوند، پرخاش خواهند کرد که با این توصیه‌ها می‌خواهید توطئۀ صهیونیست‌ها را مبنی بر کشاندن پای ایران به جنگ عملی کنید؟ و اگر توصیه شود که برای کمک به یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک نهایی برای مسئلۀ فلسطین وارد مذاکره با طرف‌های غربی شوید تا از آثار مخرب جنگ بر مردم نوار غزه کاسته شود، به تندی پاسخ خواهند داد؛ این که بازی در نقشۀ صهیونیست‌ها و تثبیت اسرائیل در منطقه است!

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • حسن
    7

    مثل خر در گل ماندن همین است
    صد رحمت به خر

  • ناشناس
    5

    ایران که هیچ برنامه ای منسجم و عالی برای این جنجالها ندارد وسیاست شان هیچ روشن نیست و بر سر دوراهی نشسته و حرافی میکنند واز این بابت که چکار کنند گیج هستند ونه میتوانند کاری کنند و نه میتوانند ساکت بنشینند .میگویند بزرگترین مصیبت برای یک انسان این است که نه سواد کافی برای حرف زدن داشته باشد ونه شعور لازم برای خاموش ماندن

  • ناشناس
    1

    بايد عاقلانه وبا تدبير عمل كرد ،،كار عجولانه دردسر ساز است

  • ناشناس
    4

    نیروهای حماس باید در شهرهای اسراییل بجنگند نه اینکه مردم فلسطین را سپر خودشان کنند . جنگیدن در شهرهای اسراییل به صورت زمینی موجب می شود که اسراییل هر ضربه ای می زند به خودش زده و مثل عقرب خود کشی و خود زنی خواهد کرد .

  • سیدزاده
    17

    آقای زیدآبادی شما مگه مجبوری در هر موردی اظهار نظر کنی ؟ من با خیلی چیزها و مدیریت حاکم موافق نیستم ولی با تحلیل آبکی بیشتر.
    پیشنهاد می کنم در حوزه های تسلط دارید تمرکز کنید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      پایان نامه ایشان (یادم نیست در مقطع دکتری یا کارشناسی ارشد) در خصوص مسئله فلسطین است.

  • ناشناس
    1

    یعنی حرف مفت میزنند؟!

  • ناشناس
    13

    زید آبادی سواد نداره...فقط الکی گنده ش کردن...

  • ناشناس
    3

    سیاست جمهوری اسلامی ادامه یک جنگ دامنه دار و چند جبهه ای در طولانی مدت با اسرائیل است تا زمانی که اسرائیل آنقدر ضعیف شود (اگر شود البته) که بشود با یک حمله نهایی آنرا سرنگون کرد یا از دورن متلاشی شود...هزینه این سیاست را هم مردم بیچاره ایران می دهند...
    قابل توجه جناب کارشناس!!!

  • ب م
    2

    زیدآبادی کارشناس در اقتصاد و صنعت و سیاست و معدن و تجارت کارشناس دینی کارشناس درامور خاورمیانه و اروپا و امریکا خلاصه در همه زمینه‌ها تخصصی دار در خبر فوری هم هر مزخرفات ایشان کفته انتشار میده

  • ناشناس
    1

    اقای زید آبادی تحلیل های شما اشتباه در میاد. درست مثل تحلیلهایی که در مورد حجاب داشتید. گفتید نبودن روسری را قبول کردند چند روز بعد لایحه حجاب مجلس تصویب کرد.

  • ناشناس
    12

    مردم غزه باید بیرون رانده بشن و کل نوار غزه به کشور صلح طلب اسراییل بازگردانده بشه.

  • ناشناس
    6

    بع فکر ملت ایران باشید نه به فکر عرب ها

  • ناشناس
    6

    در نظر جنابعالی سیاست این است که اعلام کنیم ما هم مداخله می کنیم یا اینکه بیطرف هستیم و راه سومی وجود نداردثانیا شمامثل اینکه ازاخبار روز هم بی اطلاعی و سیاست ایران بطورشفاف بیان شده که اگر اسراییل خطوط قرمز را رد کند محور مقاومت واردعمل خواهد شد واینکه شما چرا هشدارهایی که از ایران گرفته تا لبنان و یمن و سوریه دریافت نمی کنید سیوال برانگیز است خیالتان راحت باشد که ماطبل توخالی نیستیم که بیخود سروصدا کنیم وکارمان را با آرامش وسنجیده انجام می دهیم

  • وحید
    1

    شدیم مثل شتر مرغ نه میتونیم تخم بزاریم نه بار ببریم

  • ناشناس
    0

    خوب اگر اسرائیل ول کن نباشه چی

  • زنده باد ایران
    6

    جالبِ کسانی که یه زمانی تو روزنامه هاشون نه غزه نه لبنان سر میدادن الان میخان ایران رو به نفع غزه با اسراییل وارد جنگ کنند! یعنی این جور آدمها برای مخالفت با جمهوری اسلامی حاظر به هر کاری هستند

  • ناشناس
    1

    کی هست که ندونه غزه را فروختند یکبار میگه ما بودیم یکبار میگه مانبودیم. خون افرادی که غزه ریخته شد گردن شماست هرچند شما در حمام خون هستید و گوشت مردم میخورین. الان هم از ترس خودتان کثیف کردین

  • ناشناس
    0

    آخی

  • حسین
    1

    خون شهدا ، بخصوص کودکان و زنان بیگناه و مسلمان غزه ، به گردن کسانی که به حماس برای حمله به اسراییل چراغ سبز نشان دادند. به گردن آدمهای متوهمی که خود را قدرت نظامی میدانند. چی شد؟ چرا ساکتید؟ غزه را بخاطر سیاستهای فرسوده ی شما به خاک و خون کشیدند. بسه دیگه .

  • 1

    بنازم غیرت ایرانیان را که شهره عالمی خواهند شد. باید منتظر بمانیم که چه بلایی سر ما می آورند؟! میدانید که اسرائیل گفته قسمتی از ایران هم مال ماست. بنازم چه برنامه ها که ندارند. برنامه بلند مدت.
    کجایی حاج قاسم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها