وزیر خارجه تانزانیا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی مطرح کرد

رئیسی به تانزانیا دعوت شد

وزیر خارجه تانزانیا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی بر دعوت رئیس جمهور این کشور از آیت‌الله رئیسی برای سفر به تانزانیا تأکید کرد.

رئیسی به تانزانیا دعوت شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «یوسف ماکامبا» وزیر امور خارجه تانزانیا امشب (جمعه) هفتم مهر ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

مناسبات دوجانبه و موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این تماس تلفنی بود. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگوی تلفنی میلاد پیامبر اکرم (ص) را به دولت و مسلمانان تانزانیا تبریک گفت.

امیرعبداللهیان همچنین انتصاب «یوسف ماکامبا» به عنوان وزیر خارجه جدید تانزانیا را تبریک گفت و با اشاره به سابقه تاریخی مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و تانزانیا و همچنین وجود ظرفیت‌های متنوع در هر دو کشور، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط و مناسبات دوجانبه به ویژه همکاری‌های اقتصادی و علم و فناوری تأکید کرد. 

حسین امیرعبداللهیان شهریور ۱۴۰۱ و در مقصد دوم سفرش به قاره آفریقا پس از مالی به تانزانیا و از آنجا به زنگبار سفر و با وزیر خارجه پیشین و رئیس جمهور تانزانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی بهمن سال گذشته نیز با وزیر خارجه پیشین تانزانیا تلفنی گفت‌وگو کرده بود. رئیس دستگاه دیپلماسی در آن گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرده بود: آمادگی داریم در مسیر توسعه و صنعتی شدن تانزانیا، دانش و تجربه خود را به ویژه در حوزه‌های دانش‌بنیان، کشاورزی، شیلات، سدسازی، آبخیزداری و آبیاری در اختیار این کشور قرار دهیم. 

وزیر خارجه جدید تانزانیا نیز در گفت‌وگوی تلفنی امشب ضمن تشکر از همتای ایرانی نسبت به توسعه روابط و مناسبات دو کشور اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه تانزانیا بر دعوت رئیس جمهور این کشور از آیت‌الله رئیسی برای سفر به دارالسلام تأکید کرد.

دو وزیر خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور ایران و  تانزانیا در حاشیه نشست سران بریکس در ژوهانسبورک آفریقای جنوبی، در خصوص برگزاری نشست کمیسیون مشترک دو‌ کشور در آینده نزدیک توافق کردند.

به گزارش فارس، آیت‌الله رئیسی دو‌م شهریور سالجاری، در حاشیه پانزدهمین نشست گروه «بریکس» در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، با خانم «سامیه حسن» رئیس جمهور تانزانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با استقبال از گسترش همکاری‌های فیمابین، بر فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و همچنین برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح روابط اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.خانم «سامیه حسن» رئیس جمهور تانزانیا نیز در این دیدار نیز از فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با ایران استقبال کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    خخخخ

  • ناشناس
    0

    حتما با خانواده تشریف ببر تا اسلام و مرد ایرانی را نیز به آنها معرفی کنید

  • ناشناس
    0

    چی بودیم ، چی شدیم 😂😂😂😂

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها