خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرد:

معافیت تحریمی دولت بایدن برای انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی های مسدودشده ایران

رسانه آمریکایی خبر داده دولت بایدن برای انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی های مسدودشده ایران در کره جنوبی به قطر، معافیت تحریمی صادر کرده است.

معافیت تحریمی دولت بایدن برای انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی های مسدودشده ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داده «دولت بایدن با ارائه معافیت تحریمی برای بانک‌های بین‌المللی به‌منظور انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی های مسدودشده ایران از کره جنوبی به قطر بدون واهمه از تحریم‌های آمریکا، راه را برای آزادی پنج جاسوس آمریکایی که در ایران زندانی بودند، هموار کرد».

خبرگزاری آمریکایی خبر داده به‌عنوان بخشی از توافق، دولت بایدن موافقت کرده تا پنج شهروند ایرانی که در آمریکا زندانی بودند، آزاد شوند.

آسوشیتدپرس همچنین خبر داده به اطلاعاتی دست یافته که بر اساس آن، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا معافیت تحریمی را اواخر هفته گذشته و یک ماه پس از اینکه مقام‌های ایرانی و آمریکایی بر سر این موضوع به توافق رسیدند، امضا کرده بود اما کنگره تا روز گذشته (دوشنبه) از این تصمیم مطلع نشده بود.

مفاد کلی توافق پیش از این اعلام شده بود و انتظار می‌رفت معافیت تحریمی بر این اساس اعلام شود اما در این اطلاعیه، برای اولین بار بود که دولت آمریکا خبر داد پنج زندانی ایرانی را بر اساس توافق با تهران آزاد می‌کند؛ با این حال نام این زندانیان اعلام نشده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی گرفتار
    0

    چهار زندانی برابر چهار زندانی همه شنیدن و متوجه شدن معامله عادلانه ولی دولت اصولگرایان در قبال ازاد سازی شش میلیارد دلار چی امتیازی محرمانه داد و رضایت امریکا و لابی یهودی جلب کرد مردم نمیدانند ، راستی حاج حسین شریعتمداری حالش خوبه از ذوالنور چی خبر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها