مقام ارشد طالبان: مشکل حقآبه از راه گفت‌وگو با ایران حل می‌شود

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان در مراسم سالروز استقلال افغانستان گفت: «حل مشکل حقآبه از راه گفت‌وگو با ایران، سیاست خوب و تعامل بهتر هیات حاکمه است.»

مقام ارشد طالبان: مشکل حقآبه از راه گفت‌وگو با ایران حل می‌شود

«مولوی عبدالکبیر» در مراسم سالگرد استقلال افغانستان گفت: هدف مبارزه 20 سال جهاد ما این بود که اشغال پایان یابد و نظام اسلامی حاکم شود، حالا که به این هدف رسیدم باید با تمام توان تلاش کنیم که در تمام عرصه‌ها به خودکفایی برسیم.

وی افزود: حالا جهان این را درک کرده است که تعامل با امارت اسلامی بهترین گزینه برای امنیت مطمئن و ثبات منطقه‌ای و جهانی است.

معاون سیاسی نخست وزیر افغانستان خاطر نشان کرد: «حل مشکل حقآبه از راه گفتگو با ایران، سیاست خوب و تعامل بهتر امارت اسلامی را ثابت کرد.»

عبدالکبیر خاطر نشان کرد: «در گذشته برخی اوقات حملات کوچکی از جانب برخی همسایه ها در مناطق مرزی صورت می‌گرفت، اکنون الحمدلله بسیار کم شده است.»

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان با بیان اینکه جهان دست تعامل به سمت افغانستان دراز کرده، یادآور شد: امنیت جهان و منطقه به امنیت افغانستان وابسته بودعه و جهان نیز به دنبال افغانستان امن است و در حال حاضر این موضوع تامین  شده است. 

این در حالی است که حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل اعلام کرده بود که کارشناسان ایرانی برای اولین بار به‌هدف رفع معضل حقابه این کشور از رود هیرمند، از شهرستان دهراوود ارزگان بازدید کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این اولین بار است که متخصصان ایرانی از ایستگاه سنجش‌آب در منطقه "دهراود" بازدید می‌کنند.

سفیر ایران در افغانستان در ادامه گفت طبق معاهده‌، ما می‌توانیم نسبت به ادعای طرف مقابل مبنی بر کمبود آب تشکیک و ادعا را راستی‌آزمایی کنیم.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    نوشدارو پس از مرگ سهراب افاقه نمی کند! سیستان و بلوچستان در فصل گرما به آب انباشته شده در پشت سد کجکی احتیاج دارد وگرنه آزادسازی و رهاسازی حقآبه ایران در فصل سرما از راه چانه زنی و امتیازدهی به طالبان به کار سیستان و بلوچستان نمی آید!

  • ناشناس
    0

    dah million afghane aavareh hazineh sangiin baraye nezhade irani va iran,ast! be hoosh baashiid khaabzadehgaan!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها