جزئیات دیدار هم زمان رئیسی با 3 وزیر دولت سوریه در تهران

رئیس جمهور با تجلیل از ایستادگی و مقاومت تاریخی دولت و ملت سوریه در برابر فتنه‌ها و تهاجم همه جانبه ۱۲ ساله علیه این کشور، پیام مهم دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و سوریه در دمشق را پیروزی بزرگ جریان و رویکرد مقاومت توصیف کرد.

جزئیات دیدار هم زمان رئیسی با 3 وزیر دولت سوریه در تهران

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به توافقات حاصل از سفر اردیبهشت ماه خود به دمشق، بر اجرایی شدن کامل توافقات صورت گرفته در این سفر به ویژه در بخش اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

رئیسی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار آقایان «فیصل مقداد»، «محمد سامر الخلیل» و «ایاد الخطیب» وزرای امور خارجه، اقتصاد و تجارت خارجی و ارتباطات و فناوری جمهوری عربی سوریه ، با اشاره به توافقات حاصل از سفر اردیبهشت ماه خود به دمشق، بر اجرایی شدن کامل توافقات صورت گرفته در این سفر به ویژه در بخش اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

رئیس جمهور با تجلیل از ایستادگی و مقاومت تاریخی دولت و ملت سوریه در برابر فتنه‌ها و تهاجم همه جانبه ۱۲ ساله علیه این کشور، پیام مهم دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و سوریه در دمشق را پیروزی بزرگ جریان و رویکرد مقاومت توصیف کرد و گفت: امیدوارم علاوه بر اجرایی شدن کامل توافقات صورت گرفته، در آینده نزدیک شاهد گام‌های بعدی توسعه هر چه بیشتر روابط میان دو کشور نیز باشیم.

در ادامه این دیدار«فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه سفر هم‌زمان ۳ وزیر سوریه به جمهوری اسلامی ایران را ابتکار «بشار اسد» برای نشان دادن عمق روابط راهبردی فیمابین عنوان کرد و با بیان اینکه فضای این سفر با تمام سفرهای پیشین به ایران متفاوت بوده است، گفتگوهای اقتصادی برای اجرایی شدن توافقات صورت گرفته میان دو کشور را بسیار مثبت، روان و مبتنی بر روابط عمیق توصیف کرد.

وزیر خارجه سوریه همچنین ضمن ارائه گزارشی تفصیلی از آخرین تحولات این کشور، پیمودن مسیر واحد مقاومت از سوی ایران و سوریه را جلوه‌ای درخشان از اشتراکات دو کشور برشمرد و با بیان اینکه محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران نشان داد می‌تواند هر توطئه‌ای علیه منطقه را به شکست بکشاند، از مقام والای همه شهدای مقاومت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل کرد.

در این دیدار همچنین وزاری «اقتصاد و تجارت خارجی» و «ارتباطات و فناوری» سوریه نیز گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرائی شدن توافقات در حوزه‌های مختلف ارائه نمودند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • رابی
    0

    با سه وزیر اروپایی هم زمان دیدار داشته‌!🤔
    تمام وزرای سوریه و خود بشار اسد هم اونجا جمع شوند چه سود و منافعی می تواند یک کشور جنگ زده و فقیر برای ایران داشته باشد!
    احتمالا سه نفری اومدن که چمدان‌های دلار را بتونند حمل کنند و به سوریه ببرند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بس نیست ؟ چقدر باید سرمایه وثروت ایران بره توجیب این مفت خور ها

  • ناشناس
    0

    حیف و میل کردن بیت المال

  • ناشناس
    0

    چقدر کار مشکلی دارد ریاست محترم جمهوری ،،شق القمر کرده .همزمان با سه وزیر ،،،حق دارد به چشمش خواب نیاید .بی خوابی باعث این گرانی شده ،،،

  • ناشناس
    0

    خیلی فوری کارشان راه بیندازید تشریف ببرند .. پول لازم دارند

  • ناشناس
    0

    اخه هر سه تا شون برای پول اومدن ... قرار بود دلارهایی در عراق آزاد بشه آمدن حواله شون بگیرند

  • ناشناس
    0

    احسنت بر جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی دامت برکاته!! سوریه یکی از کشورهای ابرقدرت جهان است که دکتر آیت الله العظمی رئیسی مد ظله العالی با آنها دیدار می کنند !! احستت

  • محمد گندم نژاد(طوسی)
    0

    انگار با سیاسیون یک کشور دموکرات و آزاد دیدار داشته است. حتما بوی دلار به مشامشان خورده است

  • ناشناس
    0

    خخخخخخخخخ

  • فتح الله احمدیان
    0

    آفرین براین مرجع تقلیدزمان،
    حضرت آیت الله العظمی امام السید الابراهیم الرئیسی که سه وزیر سه قاره مهم جهان رویکدفعه باهم پذیرا بودن،
    بلندشین خجالت ازخودتون بکشید،مشت گدا گشنه ای روجمع کردین دورخودتون،،،،،
    حتمآ بو بردن عراق باموافقت آمریکا قراره پول برق ایران روبده،جلوجلوآمدن سهمیه ببرن.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها