مقام امنیتی سابق اسرائیل: اگر ایران حمله کند جان به در نمی‌بریم

رئیس اسبق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که این رژیم از حمله ایران و متحدانش جان به در نخواهد بود.

مقام امنیتی سابق اسرائیل: اگر ایران حمله کند جان به در نمی‌بریم

رئیس اسبق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شده که چنانچه ایران با متحدانش به اسرائیل حمله کند اسرائیل از این حمله جان به در نخواهد برد. 

«گیورا عیلند»، رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد تنش‌آفرینی‌های اخیر حزب‌الله در مرز لبنان و اسرائیل لزوماً به معنی این نیست که دو طرف در آستانه درگیری قرار دارند، اما ایران و متحدانش امیدوارند طی سال‌های آینده بتوانند اسرائیل را نابود کنند. 

او در مصاحبه با پایگاه «جوئیش‌نیوز» تصریح کرد: «اوضاع جدی است ولی ضرورتاً به معنی این نیست که ما در آستانه یک درگیری نظامی فوری قرار داریم.»

عیلند با وجود این تصریح کرد: «اما در صحنه بزرگ‌تر، مسئله ایران و حزب‌الله از داستان متفاوتی حکایت دارد. جمع‌بندی ایران این است که شاید زمان نابود کردن اسرائیل طی چند سال آینده فرا رسیده است.»

این مقام سابق صهیونیستی به سه تحول در منطقه غرب آسیا طی سال‌های اخیر اشاره کرد که باعث سرعت بخشیدن به هدف نهایی ایران شده است. اولاً ایران در نتیجه احیای روابطش با عربستان سعودی و همکاری‌اش با روسیه احساس راحتی بیشتری در نظام بین‌المللی می‌کند. 

دوم اینکه ایران اکنون سلاح‌های با دقت بیشتری در اختیار دارد: «طی ۴۰ سال گذشته، اسرائیل از این برتری برخوردار بود اما امروز ایران موشک‌های کروز دقیق، پهپادهای انتحاری و موشک‌های بالیستیک با حس‌گرهای جی‌پی‌اس در اختیار دارد که بسیار دقیق‌ترند.»

به گفته عیلند، سومین تحول بحران داخلی در اسرائیل است. او گفت: «آنها می‌بینند که اسرائیل ضعیف‌تر و ضعیف‌تر می‌شوند. حالا این تفسیر ممکن است درست نباشد اما آنها ماجرا را اینطور می‌بینند.»

عیلند معتقد است که ایران و حزب‌الله به دنبال سرعت بخشیدن به روند زوال نهایی اسرائیل هستند. 

او گفت: «بر مبنای این تحولات آنها معتقدند که اگر بتوانند حمله‌ای همزمان علیه اسرائیل توسط ایران، حز‌ب‌الله در لبنان، حماس در غزه، شبه‌نظامیان شیعه در سوریه، عراق و یمن و همچنین خیزش فلسطینی‌ها در کرانه باختری ترتیب بدهند این رویدادی خواهد بود که اسرائیل از آن جان به در نخواهد برد.»

این مقام سابق رژیم صهیونیستی تصریح کرد که ایران و نائبانش برای اینکه به این هدف جامه عمل بپوشانند نیازی به ایجاد یک درگیری نظامی در حال حاضر ندارند. 

 وی گفت: «تا آنجا که به آنها مربوط می‌شود انجام این کار ممکن است حتی شتابزده قلمداد شود. ایران در حال حاضر علاقه‌ای به جنگ تمام‌عیار ندارد. حزب‌الله هم علاقه‌ای به این ندارد. آنها می‌دانند که جنگ ممکن است به نابودی کامل لبنان منجر شود و اسرائیل هم علاقه‌ای به این موضوع ندارد.»

وی همچنین تصریح کرد که حزب‌الله یک سازمان «تروریستی» نیست. او گفت: «حزب‌الله سازمان تروریستی نیست. این درست نیست. حزب‌الله یک جنبش سیاسی، مذهبی و مردمی با ریشه‌های عمیق در جامعه لبنان است. اما آنها مجبورند وجودشان و ۸۰۰ میلیون دلاری که از ایران دریافت می‌کنند را توجیه کنند. بنابراین مجبورند اسرائیل را تحریک کنند.»

عیلاند درباره سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «نصرالله معتقد است که اسرائیل را خیلی خوب می‌شناسد و اینکه می‌تواند علاوه بر کنترل حجم درگیری، پاسخ اسرائیل را پیش‌بینی کند و تنش‌ها کوچکی ایجاد کند که اسرائیل را شرمسار می‌کند و باعث ایجاد ترس در منطقه شمال می‌شود.»

وی تصریح کرد برای اسرائیلی‌ها راهبرد در حال حاضر «مهار» حزب‌الله است. 

هفته گذشته، نصرالله به اسرائیل هشدار داد که مراقب هر اقدام یا تصمیم احمقانه‌ای از این نوع باشد. او گفت: «ما برای هر گزینه ای آماده‌ایم و در مقابل هیچ اقدام احمقانه‌ای سکوت نخواهیم کرد.» 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    1

    بزرگنمایی نکن ایرانیان اسیر شهرت و میز و خانه و ماشین و نان شده اند

  • ناشناس
    11

    این حرفها نتیجه رو عوض نمیکنه.شما محکوم به نابودی هستید.

  • ناشناس
    0

    این طرف نقطه ضعف های خودشونو گفته اما نقطه ضعف ایران و نصرالله رو نگفته.اسراییل بمب و موشک اتم دارد .ایران در جبهه داخلی حمایت مردمی ندارد چون از مردمان دیگر حمایت مالی می‌کند. ایران حتی حمایت بین المللی را ندارد.اما آنها دارند.

    نظرات شما -
    • متفاوت
      5

      قدرت ملاک نازیدن است اماملاک شکست یاپیروزی نیست چون اگربخواهد متلاشی شود ازجایی می‌خورد که هرگز گمان آن رانمی برد.

  • ناشناس
    3

    خوب با بزرگنمایی دشمنی نظام با اسراییل بهانه به دست آورده اند برای: دریافت انواع و اقسام کمک از سایر کشورها، دوستی با اعراب، ادامه اشغال سرزمینها بر خلاف قطعنامه های سازمان ملل، عدم اجازه تشکیل کشور فلسطین و ......
    دشمنی مبارکی است برای اسراییل

  • shahram
    0

    خدا وکیلی گول اینحرفها رو نخورید دارن فیلم بازی میکنن.
    یعنی متحدان ایران که همه وصل هستند به دلارهای ارسالی از متحدان اسرائیل (کل دنیا بغیر از ایران و شبه نظامیانش ) ضعیفتر هستند!
    روسیه با اون همه اهن و تلپش فعلا جلوی اکراین زائیده بعد اسرائیل با ارتشش که میگویند دقیقا مشابه ارتش آمریکاست ولی کوچکتر از چهار تا شبه نظامی میترسه ... بیخیال!!!!!

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      درجواب ناشناس باید بگم ،روها زانو نزده اند ،حملات امریکادرعراق باحملات روسها مقایسه کنی فرقش را میفهمی ،دوما اسراییل که به اتم مینازه ونیز شما،نمیدونی کشور نیم وجبی تاسیسات دیمونا نقطه ضعف خودشه ،یه موشک فتاح میخواد که همه صحرای نقب واسرائیل رو کن فیکون کنه

  • محمود
    2

    سک نکن اگر اسرائیل حمله کنه نابود می شه

  • ناشناس
    0

    لابد تسلیحات هسته ای را برای مگس پراندن ساخته

  • زانیار
    0

    اینها با این حرفها دو هدف رو دنبال میکنند. اول اینکه میخوان مظلوم نمایی کنند. دوم اینکه میخوان هندوونه زیر بغل ایران بذارن که ایران تحریک به حمله بشه وایران رو فلج کنند. مگر نه اسراییل یک قدرت هسته ای یه و از نظر تجهیزات نظامی بسیار از ایران جلوتره و مهمتر از همه امریکا متعهد به تضمین امنیت اسراییله

  • ناشناس
    0

    کاش ما زبان سیاست بلد بودیم حالا چند نفر از مسئولین با بزرگ نمایی دستاوردها را رو می کنند و ادامه تحریم ها برعلیه ملت ایران ونزدیک تر شدن اسرائیل به سایر کشورهای اسلامی ونزدیک شدن ایران به پرتگاه سقوط

  • ناشناس
    4

    به خون شهیدان قسم ما که خیری ندیدیم ولی جنگ بشه بنده میروم کاریم با کسی ندارم ما به شهیدان عزیز مدیونیم خدا لعنت کنه شخص یا اشخاصیا که خون این مردان دلاور پایمال دارن میکنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اشتباه مثبت زدم

  • محمد گلکار خوزانی
    0

    عالی میشه جنگ بشه. ساندیس خورا میرند جبهه . تعدادشون کم میشه. اقازاده ها از کانادا برمیگردن تا برن جبهه جنگ کنند. یه نفس راحتی میکشیم

  • متفاوت
    0

    اسرار ازل را نه تو دانی و نه من
    ،، وین حرف معما نه تو خوانی و نه من//
    هست از پس پرده گفتگوی من و تو،،
    چون پرده در افتد نه تو مانی و نه من.

  • ناشناس
    1

    کلا این جماعت بیش از ۴دهه است با همین حرفها و مظلوم نمایی ها باعث انزوای ایران و مقبولیت خون در بین کشورهای جهان به خصوص کشورهای عربی شدند.ایران اگر حمله کن بود تا الان حمله کرده بود نه حالا که نه در داخل و نه خارج حمایت و مقبولیتی ندارد.اگر هم روزی اسرائیل واقعا موجودیت خود را در خطر ببیند از تمامی ۲۰۰کلاهک هسته ای خود با موشکهای جریکو استفاده خواهد کرد.

  • ناشناس
    0

    هنوز احمق و متوهم و منگل زیاد داریم

  • ناشناس
    0

    این خزعبلات فقط مصرف داخلی داره برای عرزشی ها وگرنه مردم میدانند چه خبر است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها