روزنامه جمهوری اسلامی:

در رابطه با گروه طالبان باید تجدید نظر کنیم/ راه برخورد، جنگ نیست

باید تجدید نظر کنیم در رابطه با این گروه که زبان شان از جنسِ سرب است و بهترین رایحه‌ای که خوش دارند، بوی باروت. از نیمه راه زیان برگشتن، خود فایده‌ای عظیم است. البته رجز خوانی‌های خامِ برخی وابستگان به این گروهک، خیلی سخیف است و حقیرتر از آن که نیاز باشد از زبان و قلم ایرانی جواب بگیرد.

 در رابطه با گروه طالبان باید تجدید نظر کنیم/ راه برخورد، جنگ نیست

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بهترین شیوه در مواجهه با حکومت خود خوانده طالبان، آن است که عکسِ همان مسیری را که آقایان در ارتباط و تعامل با این گروهک پیمودند در پیش بگیریم.

این درست که دولت ما هنوز –رسما - حاکمیت این جماعت را بر سرزمین همسایه مظلوممان افغانستان، به رسمیت نشناخته است، اما مراودات انجام شده و دعوت‌های صورت گرفته، به نوعی رسمیت دادن به حاکمیت گروهی است که در عرف بین‌المللی به رسمیت نشناخته ایم.

باید تجدید نظر کنیم در رابطه با این گروه که زبان شان از جنسِ سرب است و بهترین رایحه‌ای که خوش دارند، بوی باروت. از نیمه راه زیان برگشتن، خود فایده‌ای عظیم است. البته رجز خوانی‌های خامِ برخی وابستگان به این گروهک، خیلی سخیف است و حقیرتر از آن که نیاز باشد از زبان و قلم ایرانی جواب بگیرد، اما این را بدانند که ما، وحشی‌تر از آنان که داعشی‌های خونخوار باشند را دفن کرده ایم. اینان که چیزی بیش از صفر به شمار نمی‌آیند.

باید برادری‌مان به سوی مردم افغانستان برگردد. صدایشان را شاید بتوان در توئیت احمد مسعود خواند که همدلانه و هوشیارانه از زبانِ مولانا نوشت: "نگفتمت مرو آنجا که آشنات منم؟ " آشنای ما هم مردم نجیب افغانستان هستند نه گروهی که با انتحار و انفجار، در آن سرزمین مظلوم سایه مرگ را گسترش می‌دهند.

کوتاه نمی‌آییم، حق مان را از همه مسیر‌های ممکن مطالبه می‌کنیم. بزرگ تر، صاحب قرارتر و هوشیارتر از آنیم که سینه سپر کردن کودک سنگ در دست، ما را از کوره به در برد. دست ما قوی‌تر از آن است که آلوده پیچاندن گوش اینان شود. همان مهندسی معکوس، آنان را بس است. البته اگر آنان که این جماعت را "جنبش اصیل منطقه" می‌دانستند سرعقل بیایند و با اصلاح نگاه و سیاست و رفتار خود با عقلای قوم همراه شوند. همان‌ها که از اول، نسبت به رفتار حضرات با این گروه، همواره قلم به هشدار بر کاغذ می‌بردند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • داوود
    0

    شماها فقط ادعا دارید همین طالبان شماهارو به عجوزه خطااب میکنه پس شما عجوزه اید واقعا

  • گوهری
    0

    فقط ادعا دارید وهیچی نیستید چیشد گنده لاته مملکت میخواست انتقام سردار سلیمانی و فخری زاده رو بگیره اون که هیچ حتی اینقدر حقیره که جوابگویه یه مشت جانیه افغانی رو هم نمیتونه بده

  • ناشناس
    0

    نه نه ،،،،شما دیکتاتوری را بیشتر دوست دارید

  • رابی
    1

    راه برخود اگر جنگ نیست پس چیست؟
    به نظرتان اگر با یک جعبه شکلات، رئیسی برود با رهبر طالبان گفتگو کند مسئله حل می شود؟
    مسئولان نظام حافظه تاریخی اشان ضعیف است.یادشان رفته که سال گذشته مقامات امنیتی اسرائیل اعلام کردند که جنگ بعدی در ایران جنگ آب است.
    مسئولان نظام هنوز نفهمیده اند که چرا آمریکا افغانستان را تحویل طالبان داد؟
    آمریکا و اسرائیل برای مقابله با ایران احتیاج ندارند وارد جنگ مستقیم با تهران شوند .آنها از نیروهای نیابتی مثل طالبان استفاده خواهند کرد.
    غده سرطانی را تا زمانی که کوچک است شاید بشود درمان کرد اما اگر بزرگ شود و به جاهای دیگر بدن سرایت کند ،غیر قابل علاج است.
    ۲ راه بیشتر در مقابل ایران وجود ندارد.
    راه حل اول مدارا با طالبان است.که غیر ممکن است.چون طالبان به هیچ عنوان اهل مدارا با ایران نیستند.این گروه را آمریکایی ها به گفته هیلاری کلینتون درست کرده اند و گروهی مزدور و جنایتکار هستند که به هیچ عنوانی نمی شود به آنها اعتماد کرد و در صورت تثبیت موقعیتشان قدرت خواهند گرفت و در آینده به چالشی بزرگ برای امنیت و تمامیت ارضی کشور تبدیل می شوند.
    راه حل دوم که بهترین راه حل است.تصمیم نظام برای حمله پیشگیرانه و گسترده به طالبان به بهانه تهدیدات تروریستی طالبان و از بین بردن آنها برای همیشه است.
    البته ممکن است که به خاطر این حمله ایران از طرف سازمان ملل و کشورهای حامی طالبان مورد فشار قرار گیرد و حتی متهم به تجاوز به افغانستان شود.اما ایران میبایست قبل از حمله با کشورهای غربی و مقامات سازمان ملل و شورای امنیت گفتگو کند و با تبلیغات گسترده به مردم جهان اعلام کند که این یک عملیات گسترده علیه تروریسم است و نه تجاوز به کشور همسایه و قصد ایران استقرار یک حکومت دمکراتیک در افغانستان و از بین بردن ترویستهایی است که می توانند امنیت کشورهای اروپایی را نیز به خطر بیندازند .
    البته میباست از اهرم ۱۰ میلیون پناهنده در ایران برای فشار بر اروپا نیز استفاده کرد که اگر بخواهند به خاطر این حمله ایران را تحت فشار قرار دهند و سنگ اندازی کنند ،ایران نیز مرزهایش را بر روی پناهندگان باز خواهد گذاشت که به ترکیه و اروپا بروند.

  • ناشناس
    0


    ‏آمریکا و متحدانش به همراه طالبان در این مدت 21 سال چه بلایی بر سر مردم افغانستان آوردند؟

  • همرزم هادی
    0

    ادامه حمایت از حاکمیت مردمی واخلاقی احمدمسعود بسیار انسانی تر ونزدیک تر به منافع ایران بود که سردار رشید ایران شهید سلیمانی دربرنامه خودقرارداده بود ولی چی شدکه ازاین مسیر برگشت ومسیرطالبان را برگزید جای سئوال است ادامه این مسیر به صلاح ایران نیست باید تجدیدنظرکنید ضمن اینکه آقای کوثری این اتفاقات را خانوادگی نماید که این برای مردم جای سئوال گذاشته که زئیس کمسیون امنیت مجلس چگونه طالبان را عضو خانواده ایران نامیدباید به مردم صادقانه صحبت کرد رابطه بااین تروریست های اسلامگرا چه نفعی برای ملت ودیپلماسی ایران درجهان ممکن است داشته باشد که بسیار بعید میدانیم که جز ضرردراذهان مردم جهان چیزی داشته باشد؟

  • ناشناس
    0


    مهاجران افغان چگونه و چطور از مرز های افغانستان و ایران وارد خاک ایران می شوند؟ 100 درصد فقط با پرداخت رشوه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها