سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد:

بازگشت اسدالله اسدی تا ساعتی دیگر به ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه از آزادی اسدالله اسدی دیپلمات گروگان گرفته شده ایرانی در پی توافق دوجانبه با دولت بلژیک و بازگشت او تا ساعاتی دیگر به کشور خبر داد و امیرعبداللهیان هم از تلاش‌های مثبت عمان در این‌باره تشکر کرد.

بازگشت اسدالله اسدی تا ساعتی دیگر به ایران

ناصر کنعانی امروز (جمعه) پنجم خرداد ماه از بازگشت اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده ایران در بلژیک خبر داد و گفت: اسدالله اسدی، دیپلمات گروگان گرفته شده جمهوری اسلامی ایران پس از تحمل پنج سال اسارت تا ساعاتی دیگر به آغوش میهن اسلامی باز می‌گردد.

پیش از این وزارت امور خارجه عمان اعلام کرد که میانجیگری‌های این کشور بین بلژیک و ایران برای آزادی شهروندان بازداشت‌ شده دو کشور موفق بوده و دو فرد آزاد شده امروز به مسقط منتقل خواهند شد. در پی این توافق، «اسدالله اسدی» دیپلمات بازداشت‌ شده ایرانی در بروکسل با یک زندانی بلژیکی به نام «الیویه وندکاستیل» مبادله شده و به کشور باز خواهد گشت. رسانه‌های بلژیک ساعتی پیش اعلام کردند که یک هواپیمای بلژیکی اسدی، را به عمان منتقل کرده است.

بیشتر بخوانید: میانجی‌گری عمان نتیجه داد؛ «اسدالله اسدی» آزاد شد

کنعانی در این باره گفت: اسدالله اسدی در تاریخ ۹ تیر ۱۳۹۷ با طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت برخی سرویس‌های امنیتی اروپایی، در آلمان به گروگان گرفته شده بود.

وی افزود: سناریوی صهیونیستی- آمریکایی «دروغ بزرگ» با هدف بحران سازی در روابط ایران و اروپا روی پرده رفت و این توطئه درست پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام صورت گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: در این زمینه برخی دولت‌های اروپایی تحت تأثیر القائات رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی نفاق قرار داشتند و آنها با نقض تعهدات بین‌المللی پس از «بازداشت خودسرانه» دیپلمات ایرانی، او را در دادگاهی نمایشی و کاملا سیاسی و مدیریت شده به ۲۰ سال زندان محکوم کردند.

* نشست‌های مشترک امنیتی و رایزنی وزرای خارجه ایران و بلژیک

کنعانی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از بدو امر با اتخاذ مواضع منطقی و در دفاع از حقوق ایرانیان، ضمن اعلام اعتراض و محکومیت نقض مصونیت دیپلماتیک دیپلمات ایرانی، تمام تلاش خود را برای آزادی این شهروند و دیپلمات ایرانی به کار بست و نهایتا در پی نشست‌های متناوب و مشترک امنیتی و رایزنی وزرای خارجه ایران و بلژیک طی توافقی دوجانبه با دولت بلژیک، آزادی این دیپلمات به گروگان گرفته شده محقق شد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • رابی
    1

    انوشه انصاری یا پروفسور میرزایی می‌خواهد برگردد کشور😁😅🤣😂

  • ناشناس
    1

    خدا میدونه چقدر از بابت آزاد شدنش از پول مردم بدبخت باج دادند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خلایق هرچه لایق
      لیاقتتون بیش از این نیست

  • ناشناس
    0

    وقتي زديد اسدي گروگان بوده پس اين شخص بلژيكي هم كه مي خواهيد آزاد كنيد هم شما گروگان گرفته بوديد!معامله پاياپاي!گروگان در برابر گروگان؟!

  • ناشناس
    0

    نتیجه وقتی می‌دهد که مشکل و اندوه مردم اندکی کاهش یابد نه اینکه فردی از خودتان آزاد شود

  • ناشناس
    0

    خوش آمد برای مسولیت جدید

  • ناشناس
    0

    چرا یک ایرانی در انجا را بازداشت نکردن حتما یک خلاف کرده که باز داشت شده در هر صورت قضاوت با خداست و دادگاه خدا خریدنی نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها