سخنگوی وزارت امور خارجه:

دولت فرانسه از توسل به خشونت علیه معترضان دست بردارد

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام پلیس فرانسه در توسل به خشونت علیه معترضان در این کشور را غیرقابل قبول خواند و به دولت فرانسه توصیه کرد از توسل به خشونت علیه معترضان دست بردارد.

 دولت فرانسه از توسل به خشونت علیه معترضان دست بردارد

ناصر کنعانی امروز (یکشنبه) ۲۸ اسفند ماه در توئیتی درباره اقدام پلیس فرانسه در برخورد با معترضان در این کشور نوشت: اقدام پلیس در توسل به خشونت علیه اعتراضات شهروندان این کشور غیرقابل قبول و نشانگر عدم التزام دولت فرانسه به اصول دموکراسی و آزادی بیان است.

وی افزود: به دولت فرانسه توصیه می‌کنیم از رفتار دوگانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر اجتناب کرده و از توسل به خشونت علیه معترضان دست بردارد.

گفتنی است، در پی اعتراضات اخیر در فرانسه به اصلاحات قانون بازنشستگی در این کشور، پلیس فرانسه با توسل به روش‌های خشن از جمله استفاده از گاز اشک‌آور و تجهیزات ضدشورش با معترضان در این کشور درگیر شد. معترضان فرانسوی در تظاهرات شامگاه شنبه خواستار استعفای امانوئل ماکرون از ریاست جمهوری این کشور شدند که پلیس و نیروهای امنیتی نیز با گاز اشک‌آور و تجهیزات ضدشورش به آنها پاسخ دادند.

گفتنیست، سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۱ اسفند ماه برخوردهای پلیس فرانسه با معترضان در این کشور را نمونه‌ای از رعایت حقوق بشر و احترام به حقوق معترضان در «باغ اروپا» خواند و گفت: درس‌های حقوق بشری این مدعیان برای دیگران است و خود در عمل بدان‌ها بیگانه هستند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها